• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

فواید پاکسازی پوست صورت چیست؟

فواید پاکسازی پوست صورت چیست؟

هیچ‌چیز نمی‌تواند به اندازه احساسی که هنگام لمس پوست نرم و لطیف خود به شما دست می‌دهد، لذت‌بخش باشد. احتمالا اکثر شما در خانه یک روتین روزانه مراقبت از پوست دارید. فواید پاکسازی پوست یکی از تکنیک های مراقبت از پوست است که در یک مرحله از فیشیال پوست انجام شده و نتایج فوق العاده ای دارد.

پاکسازی یک تکنیک چند مرحله‌ای برای مراقبت ۳۶۰ درجه از پوست شما است که توسط متخصصان پوست به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. در ادامه به ۱۴ مورد از فواید پاکسازی پوست صورت اشاره خواهیم کرد.

۱. پاکسازی پوست باعث کاهش استرس می‌شود

طبق مطالعه‌ای که در مجله بیومدیکال ریسرچ منتشر شده است، ماساژ صورت سیستم عصبی سمپاتیک شما را فعال می‌کند. این مسئله میزان اضطراب شما را کاهش می‌دهد و خلق‌وخوی شما را بهبود می‌بخشد.

صدها نقطه فشار روی صورت شما وجود دارد که به سیستم‌های مختلف بدن مرتبط هستند. هنگامی که این نقاط ماساژ داده می‌شوند، بدن شما به آن پاسخ می‌دهد. به‌همین‌دلیل، یک ماساژ خوب صورت نه تنها پوست شما را درخشان نگه‌ می‌دارد بلکه بر عملکرد سایر اندام‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

این روش یک نوع تمرین ورزشی برای صورت شما نیز است. ازآنجایی‌که شناسایی تمام نقاط فشار برای شما امکان‌پذیر نیست، برای انجام ماساژ صورت باید به یک متخصص مراجعه کنید.

۲. پوست صورت را کاملا تمیز می‌کند

مطمئنا پاکسازی پوست تحت نظر پزشک متخصص، نتایج بهتری نسبت به انجام آن در منزل خواهد داشت. اگر دقت کنید، با وجود در اختیار داشتن همه داروهای موضعی و خوراکی در منزل، اما هنوز هم لازم است سالانه به پزشک خود مراجعه کنید. زیرا متخصص صورت نوع پوست شما را می‌شناسد و دقیقا می‌داند که برای حفظ شکل و ساختار آن چه باید کرد. معمولا همزمان از بخور صورت برای باز کردن منافذ و تمیز کردن کامل پوست شما نیز استفاده می‌شود.

فواید پاکسازی پوست صورت چیست؟

۳. پاکسازی روند پیری پوست را به تعویق می اندازد

بدیهی است که با گذشت زمان، جوان‌تر نمی‌شوید و ازآنجایی‌که شما همین یک صورت را دارید، باید به‌درستی از آن مراقبت کنید. مراقبت و ماساژ منظم صورت، بازسازی سلولی را تقویت می‌کند و باعث تحریک ایجاد پروتئین کلاژن پوست می‌شود. این مسئله ظاهر جوان‎تری به پوست صورت شما می‌دهد.

۴. ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود

یک مطالعه نشان می‌دهد که ماساژ دادن، گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشد. همین امر در مورد صورت شما نیز صدق می‌کند. بهبود گردش خون در صورت به این معنی است که سلول‌های شما مقدار بیشتری اکسیژن و مواد مغذی که توسط خون حمل می‌شوند را دریافت می‌کنند. این مسئله کمک می‌کند تا سلول‌های سالم‌تر و کارآمدتری داشته باشید و چهره شما به چهره‌ای درخشان تبدیل شود.

۵. پاکسازی پوست باعث جوانسازی صورت می‌شود

با افزایش سن، پوست شما درخشندگی خود را از دست می‌دهد. از طرفی، طبیعی است که با این سبک زندگی و آلودگی محیطی، روند بهبودی برای پوست شما دشوارتر شود. پاکسازی پوست صورت می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. در واقع درمانگر یا متخصص صورت از روش‌ها، محصولات و فناوری‌های مختلفی استفاده می‌کند که در بهبود بافت پوست شما موثر هستند.

۶. پاکسازی به سم‌زدایی پوست کمک می‌کند

یکی از فواید پاکسازی پوست صورت سم زدایی است. پوست شما باید به طور مرتب از شر مواد زائدی که روی آن انباشته می‌شوند، خلاص شود. به‌همین‌دلیل، سم‌زدایی پوست ضروری است. طبیعتا اگر این کار به‌درستی انجام نشود، ممکن است منجر به بروز آسیب پوستی شود.

به جز تمیز کردن و شستن روزانه صورت، برای سم‌زدایی آن نیاز به پاکسازی پوست تحت نظر پزشک متخصص نیز می‌باشد. معمولا درمانگر از موادی مانند کرم‌های غنی از آنتی‌اکسیدان، نمک دریایی، عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها استفاده می‌کند تا بتواند ظاهر صورت شما را شاداب و درخشان کند.

۷. پاکسازی پوست ممکن است باعث کاهش جای جوش شود

هنگامی که یک جوش یا آکنه را فشار می‌دهید، این نقطه از پوست در معرض خطر ایجاد جای جوش یا اسکار است. اگرچه رفع کامل جای جوش کار سختی است، اما پاکسازی پوست ممکن است به کاهش آنها کمک کند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان جوش استفاده می‌کنند. یک مطالعه نشان می‌دهد که لایه‌برداری با اسید سالیسیلیک به کاهش جوش و جای جوش کمک می‌کند.

۸. برای از بین بردن جوش‌های سرسفید و سرسیاه مفید است

تخلیه جوش‌ها و مواد زائد زیر پوستی، بخش مهمی از روند پاکسازی صورت است. یک فرد ماهر معمولا از ابزار ویژه‌ای استفاده می‌کند تا بتواند تمام جوش‌های سرسفید و سرسیاه را بدون آسیب رساندن به پوست شما استخراج کند. بهتر است بدانید که در خانه امکان انجام این کار به‌صورت ایمن وجود ندارد.

اصولا جوش‌های سرسیاه و سرسفید منافذ پوست را می‌بندند و پوست شما را کدر می‌کنند. بنابراین، اگر پوست شما کمی ناهموار به نظر می‌رسد، وقت آن رسیده است که به‌سراغ پاکسازی پوست در یک مرکز تخصصی بروید.

۹. پاکسازی باعث باز شدن همه منافذ پوست می‌شود

در دنیای امروز، اجتناب از همه آلودگی‌های محیطی و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد تقریبا غیر ممکن است. درحالی‌که پوست شما هر روز با اشعه مضر ماوراءبنفش خورشید و سایر مواد سمی بمباران می‌شود. این آلودگی‌ها روی سطح پوست جمع شده و باعث بستن منافذ آن می‌شوند.

به‌همین‌دلیل است که در حین پاکسازی پوست صورت، متخصص پوست از بخور مرطوب برای باز کردن منافذ و از بین بردن تمام سلول‌های مرده استفاده می‌کند. این مسئله از بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی پیشگیری می‌کند.

۱۰. پاکسازی پوست را لایه‌برداری می‌کند

منظور از لایه‌برداری، فرآیندی است که باعث می‌شود سلول‌های مرده به‌آرامی از سطح پوست شما جدا شوند. سلول‌های پوست بعد از گذشت زمان می‌میرند و تمایل دارند روی سطح پوست انباشته شوند. این مسئله در زبر و خشک به نظر رسیدن پوست صورت موثر است.

اگرچه می‌توانید در خانه با استفاده از یک محصول اسکراب پوست خود را لایه‌برداری کنید، اما اگر می‌خواهید که سلول‌های مرده پوست به‌درستی حذف شوند، بهترین گزینه برای شما پاکسازی پوست است. این روش شامل استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی است که به طور کامل سطح پوست را تمیز می‌کنند و لایه سالم زیرین پوست را به نمایش می‌گذارند.

۱۱. به سفت‌تر شدن بافت پوست کمک می‌کند

اصولا با افزایش سن، پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. چراکه تولید پروتئین ساختاری کلاژن در پوست کاهش می‌یابد. در طول پاکسازی پوست، متخصصان از لایه‌بردارهای شیمیایی، ماسک‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌هایی استفاده می‌کنند که با عصاره‌های گیاهی غنی شده‌اند و می‌توانند تولید کلاژن را تحریک کرده و علائم پیری را کاهش دهند.

۱۲. در از بین بردن پف زیر چشم و تیرگی دور آن موثر است

ازآنجایی‌که پوست زیر چشم شما بسیار نازک‌تر و حساس‌تر از سایر نواحی صورت است، نیاز به توجه و مراقبت ویژه‌ای دارد. عدم توجه به این مسئله باعث بروز پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و چین‌وچروک گوشه خارجی چشم می‌شود.

اصولا متخصصان پوست می‌دانند که چگونه مشکلات ناحیه ظریف زیر چشم را درمان کنند. کرم‌های دور چشمی که توسط آن‌ها استفاده می‌شوند، به‌طور اختصاصی برای درمان پوست حساس اطراف چشم شما تهیه شده‌اند و دارای فواید ضد پیری هستند.

معمولا در طول درمان از برش‌های خیار نیز برای تسکین ظاهر پوست اطراف چشمان شما استفاده می‌شود. زیرا خیار حاوی ویتامین K است و می‌تواند پوست خسته شما را آبرسانی کرده و به درمان چروک دور چشم و تیرگی آن کمک می کند.

۱۳. استفاده از ماسک‌های صورت پوست را نرم و درخشان می‌کند

در طی پاکسازی پوست معمولا متخصص زیبایی متناسب با جنس پوست صورت شما یک ماسک تهیه می‌کند. این ماسک می‌تواند پوست شما را آبرسانی و منافذ پوست را تخلیه و باز کند. همچنین حاوی موادی است که شدت هایپرپیگمنتیشن یا تیرگی پوست را کاهش داده و بافت پوست شما را سفت‌تر می‌کند.

۱۴. پاکسازی توانایی جذب پوست را افزایش می دهد

این مسئله یکی دیگر از فواید انجام منظم پاکسازی پوست صورت است. در این شرایط، پوست شما برای جذب موثر سایر محصولات مراقبتی و آرایشی واکنش بهتری نشان می‌دهد. ممکن است پول زیادی را برای خرید محصولات آرایشی خرج کنید، اما متوجه شوید که به‌خوبی جذب پوست نمی‌شوند. زیرا سطح پوست شما آنقدر زبر و خشک است که منافذ پوست به‌درستی نمی‌توانند عمل کنند. با پاکسازی معمول پوست، پوست شما صاف و آماده جذب محصولات مختلف می‌شود.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *