• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزایا مزوتراپی مو و کاربرد رفع کم‌پشتی و ریزش مو

ریزش مو دغدغه بسیاری از افرادی است که به‌دنبال علت و درمان آن هستند. ریزش مو می‌تواند یک مشکل جدی باشد. زمانی که با یک دسته مو درحالی‌که فقط انگشتان خود را درمیان موهای خود می‌کشید یا بدون کشیدن پوست سر و شانه‌کردن موی خود با آن مواجه می‌شوید. بسیاری از افراد برای حل مشکل ریزش مو، از انواع درمان‌های خانگی و پزشکی و محصولات مراقبت از مو استفاده می‌کنند. اما امروزه یکی از رایج‌ترین درمان‌های ریزش مو، مزوتراپی مو است. برای این منظور، مهم است که درابتدا دلایل ریزش مو را درک کنید و سپس به‌دنبال درمان حرفه‌ای آن باشید تا نتایج قابل مشاهده را ببینید. در این مقاله، انواع رایج ریزش مو و اینکه مزایا مزوتراپی مو چگونه به‌عنوان یک درمان برای کمک‌به توقف ریزش بی‌رویه مو کارآمد است را بررسی خواهیم کرد.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، موادمعدنی و مخلوط اسیدهای آمینه موردنیاز مو به پوست سر انجام می‌شود. این روش درمانی به اجزای تغذیه‌کننده فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا به‌راحتی و به‌طور موثر در ساختار مو جذب شوند.

با این روش می‌توان ریزش مو را درمان کرد، زیرا موهای نازک را ضخیم کرده، ریزش مو را متوقف می‌کند و موهای مستحکم‌تر و درخشان‌تر را به ارمغان می‌آورد. دلایل زیادی ازجمله آلودگی محیط، هوا و آب، استرس و تنش بیش‌ازحد و اختلالات خواب بر سبک زندگی تاثیر می‌گذارند.

کاربرد مزوتراپی مو

همان‌طور که اشاره شد، مزوتراپی با کنترل میکرو التهاب، ریزش مو را متوقف می‌کند، زیرا این روش شامل تزریق مایع غنی از موادمغذی به مزودرم پوست سر است. معمولاً از یک تفنگ مزوتراپی مخصوص برای تزریق ترکیبات مغذی به پوست سر شما استفاده می‌شود.

خوشبختانه، از آنجایی که مایع حاوی مواد سازگار با بافت ناحیه موردتزریق است، این روش نیز به‌طور کلی ایمن درنظر گرفته شده و کمتر واکنش‌های آلرژیک به‌همراه دارد. کاربر مزوتراپی مو به‌گونه‌ای است که بسیاری از مشکلات مو را حل می‌کند. درصورتی که این علائم را مشاهده کردید، می‌توانید برای درمان این مشکلات از مزوتراپی مو بهره ببرید:

  • ریزش بیش‌ازحد مو
  • سبوره پوست سر همراه‌با تجزیه غدد چربی
  • شوره سر
  • پوست سر خراشیده و خشک
  • افزایش شکنندگی مو
  • کاهش حجم مو در ناحیه پایه

اثرات و فواید مزوتراپی مو

قبل از اقدام برای درمان ریزش مو، بهتر است با مهم‌ترین مزایا مزوتراپی مو آشنا شوید. همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین مزایا مزوتراپی مو، کمک‌به تغذیه ریشه مو از طریق تزریق اجزای مفید به فولیکول‌های مو است. هیچ شامپو، ماسک و داروهای موضعی نمی‌تواند این نوع از تغذیه مفید را برای شما فراهم کند.

همچنین با این روش درمانی، در زمان شما نیز صرفه‌جویی می‌شود؛ چراکه یک جلسه درمان صرفا بین 20-40 دقیقه زمان می‌برد. البته مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو باید چندین بار در هفته انجام شود. بااین‌حال، نتایج قابل توجهی را می‌توان تنها پس از 3 تا 4 هفته به دست آورد. برخی از مهم‌ترین مزایا مزوتراپی مو برای کاهش ریزش مو، عبارتند از:

ایمن، بدون درد و قابل اعتماد است

در مقایسه با درمان تهاجمی و جراحی برای طاسی و نازک‌شدن مو، مزوتراپی مو یک راه‌حل پیشرفته است که تجربه‌ای ایمن و بدون درد را تضمین می‌کند. این کار از طریق ایجاد روزنه‌های کنترل‌شده در پوست انجام می‌شود که هیچ آسیبی به بافت اطراف وارد نمی کند.

تقویت ایمنی پوست سر

مزوتراپی علاوه‌بر تقویت رشد مجدد مو و جوان‌سازی فولیکول‌های مو، می‌تواند جوان‌سازی کلی پوست سر شما را نیز فراهم کند. پوست سر در اصل لایه‌های پوستی با کراتینوسیت‌ها و فاکتورهای رشد بیشتر است که با این روش درمانی، موهای ضخیم‌تر و پرتر روی سر شما در مقایسه با سایر قسمت‌های بدن رشد خواهد کرد. باید بدانید استفاده ازسوزن‌های کوچک و ریز برای تزریق موادفعال در پوست سر باعث افزایش رگ‌زایی(ایجاد رگ‌های خونی جدید علاوه‌بر رگ‌های خونی موجود) و واسکولوژنز( ایجاد رگ‌های خونی کاملاً جدید) می‌شود.

کاهش التهاب پوست سر

برخی از انواع التهاب پوست سر ازجمله خارش پوست سر، یک بیماری آزاردهنده محسوب می‌شود. این وضعیت می‌تواند ناشی‌از شوره سر، پسوریازیس یا فولیکولیت باشد. همچنین ایجاد خارش پوست سر باعث می‌شود فولیکول‌های مو به‌شدت آسیب‌دیده و ملتهب شوند. مزوتراپی مو به‌طور موثر خطر التهاب پوست سر را از طریق تقویت پوست سر کاهش می‌دهد و محیطی سالم برای رشد مو ایجاد می‌کند.

مزایا مزوتراپی مو و کاربرد رفع کم‌پشتی و ریزش مو

کمک به ترشح سم لنفاوی

مویرگ‌های لنفاوی ما به انتقال سلول‌های ایمنی به بقیه بدن و همچنین شستشوی مایعات اضافی و سموم کمک می‌کنند. یک مطالعه نشان داد این فرآیند توسط سلول‌های بنیادی فولیکول مو کنترل می‌شود. از طریق مزوتراپی مو، می‌توان سیستم لنفاوی را تقویت کرد و درنتیجه به ترشح سموم از بدن کمک نمود.

این روش نوعی پاکسازی و سم‌زدایی کلی بدن نیز محسوب می‌شود. به این شکل مزایا مزوتراپی مو می‌تواند در درمان ریزش مو یا مشکلات نازک‌شدن مو برای مردان و زنان در تمام سنین موثر باشد. مزوتراپی به‌عنوان یک جایگزین کم تهاجمی برای تقویت رشد مجدد مو و رفع نگرانی‌های مو، یک درمان عالی و مقرون‌به‌صرفه است که می‌تواند موهای سالم‌تری را در کمترین زمان به شما هدیه دهد.

عوارض مزوتراپی مو

درمان‌های زیبایی ممکن است برخی عوارض جانبی جزیی را به‌همراه داشته باشند. مزوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با انجام آن، برخی عوارض را تجربه خواهید کرد. البته عوارض مزوتراپی مو، خفیف و قابل کنترل است و مدت زمان کمی شما را درگیر خواهد کرد.

یکی از رایج‌ترین عوارض مزوتراپی، احساس درد در ناحیه تزریق است؛ این امر طبیعی بوده و به دلیل تزریق موادفعال با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز است. این درحالی است که برخی به‌راحتی می‌توانند با درد کنار بیایند و آن را تحمل کنند، اما برای برخی دیگر ممکن است غیرقابل تحمل باشد و این به آستانه درد افراد بستگی دارد.

شدت و نوع عوارض ناشی از مزوتراپی مو باتوجه‌به تبحر و تجربه پزشک، ترکیب کوکتل و حساسیت فردی نیز متفاوت خواهد بود. برخی از رایج‌ترین عوارض ناشی از مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو، شامل موارد زیر است:

  • ادم پوستی
  • خارش
  • پوسته‌پوسته‌شدن
  • قرمزی در ناحیه تزریق

آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

به‌طور کلی می‌توان گفت که احساس درد، یکی از اصلی‌ترین معایب مزوتراپی مو است. البته این یک امر طبیعی محسوب می‌شودt چراکه نوع درمان ازطریق تزریق مواد به پوست سر انجام می‌شود. باید بدانید تجربه درد به آستانه درد فردی بستگی داردt به این شکل که ممکن است شما درد متفاوتی را نسبت به افراد دیگر احساس کنید.

اکسیپوت (پشت سر) و ناحیه گوشt حساس‌ترین نواحی برای تزریق هستند که درد بیشتری را به‌همراه دارند. توجه داشته باشید برای کاهش درد پس از مزوتراپی، نباید موهای خود را بشویید و از رفتن‌به استخر و شنا به مدت 4 روز اجتناب کنید. همچنین این روش درمان ریزش مو را در طول دوره قاعدگی انجام ندهید، زیرا درد در این دوره بسیار قوی‌تر احساس می‌شود.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *