• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آیا بوتاکس پیشانی درد دارد یا نه؟

از جمله اولین نشانه‌های گذر سن به شکل چین و چروک‌هایی بر روی پیشانی ظاهر می‌شوند. خوشبختانه روش‌های مختلف بسیاری برای از بین بردن این خطوط روی کار آمده‌اند. یکی از موثرترین و بی‌عارضه‌ترین این روش‌ها تزریق بوتاکس است. اما برخی از افراد به دلیل ترس از احساس درد حین تزریق بوتاکس در نتیجه ورود سرنگ به زیر پوست از انجام آن هراس دارند. به همین دلیل یکی از رایج‌ترین سوال‌هایی که ذهن این دسته از افراد را درگیر می‌کند این است که آیا بوتاکس پیشانی درد دارد یا نه؟ اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در خواندن مطالب این مقاله با ما همراه شوید.

آیا بوتاکس پیشانی درد دارد؟

تزریق بوتاکس یکی از خدمات زیبایی محبوبی است که عمدتان برای برطرف کردن چین و چروک استفاده می‌شوند. در واقع یک فرم خالص از سم بوتولینوم A هست به این معنی که در صورت استفاده صحیح، هیچ خطر botulism  وجود ندارد. سم بوتاکس با مسدود کردن اعصاب منقبض شده در عضلات، ظاهر چین و چروک را بهبود می‌بخشد. سم بوتولینوم که برای بوتاکس به کار می‌رود ماده‌ای است که بیش از یک قرن شناخته شده است و بیش از ۵۰ سال در اهداف پزشکی استفاده می‌شود. کاربرد‌های اولیه آن برای تنبلی چشم (استرابیسموس)، بلفارواسپاسم (عدم توانایی در حرکت پلک‌ها) و دیستونی گردن رحم بود. در سال ۲۰۰۲، این روش را برای بهبود و آرامش‌بخش خطوط اخم در منطقه بین چشم در پیشانی استفاده کردند و از آن زمان تاکنون برای بیش از ۱۱ میلیون فرد با موفقیت استفاده شده است. بعد‌ها هم بوتاکس برای کاهش تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز) و برای درمان سردرد‌های میگرنی تأیید شد.

یک تصور غلط در مورد بوتاکس وجود دارد و آن این است که بوتاکس در واقع عضلات صورت را فلج می‌کند. اگر چه این می‌تواند با مقادیر شدید بوتاکس اتفاق بیفتد ولی اکثر پزشکان در تلاش هستند در تزریق بوتاکس فقط مقداری را تزریق کنند که به عضلات فرد اجازه دهد فعالیت محدودی داشته باشد اما نه به حدی که فعالیت بیش از حد داشته باشند و چین و چروک‌ها به حالت قبل خود برگردند. افرادی که تجربه استفاده از بوتاکس در پیشانی را دارند، همگی بر یک امر واقف و معترف هستند که بعد از انجام بوتاکس تا حد زیادی چروک‌ها پیشانی کم شده و زیبایی و جوانی به صورت آن‌ها بازگردانده شده است. در واقع بوتاکس علاوه بر زیبایی، عزت نفس و رضایت شخصی را نیز از لحاظ روانشناسی به فرد باز می‌گرداند.

درد تزریق بوتاکس پیشانی

آیا تزریق بوتاکس پیشانی درد دارد؟

قبل از پاسخ به این سوال باید دید که در طول بوتاکس پیشانی چه اتفاقی می‌افتد؟ در ابتدا جلسات مشاوره برای مشخص کردن مناطقی که در پیشانی مدنظر است؛ انجام می‌شود. در ابتدای انجام تزریق، مناطق مورد نظر در پیشانی با پاک‌کننده غیر الکلی مانند هیبیکلن یا بتادین پاک می‌شوند. برخی از پزشکان در این زمان یک ماده بی‌حسی موضعی مانند کرم EMLA یا برخی از جایگزین‌ها را استفاده می‌کنند. سپس بوتاکس در نواحی مورد نظر تزریق می‌شود. الگو‌های تزریق معمولی شامل حدود چهار یا پنج ناحیه در هر طرف پیشانی و دو یا سه ناحیه در هر دو ناحیه چشم است. بسته به نوع چین و چروک و اثر مطلوب آن برای فرد، می‌توان مناطق بیشتری را توسط پزشکان ماهر تزریق کرد. باید از برند و اصل بودن مواد تزریقی بوتاکس اطمینان خاطر داشته باشید به این دلیل که متاسفانه با مواد تقلبی و بی‌کیفیت ممکن است مشکلات جبران‌ناپذیر زیادی برای متقاضی ایجاد شود.  برخی از متخصصان قبل از شروع به کار، کیسه یخ بر محل تزریق میگ‌ذارند تا بی‌حس شده و در حین کار درد نداشته باشید.

با توجه به مواردی گفته شد اولاً به دلیل استفاده از سرنگ‌های ریز درد اولیه برای تزریق در حد یک گزیدگی کوچک است. دوماً اینکه به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی درد در تزریق بوتاکس پیشانی در کمترین میزان حس خواهد شد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *