• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق فیلر خط خنده و مزایای آن

فیلر خط خنده چیست؟

در سال‌های اخیر استفاده از انواع فیلر برای اصلاح اجزای صورت و همچنین از بین بردن چین و چروک بسیار پرطرفدار شده است. تزریق فیلر به رفع چین و چروک‌ها کمک می‌کند و ظاهری جوان را به افراد می‌بخشد. یکی از خطوطی که بر روی ظاهر افراد بسیار تاثیر گذار است خط خنده است. پس از گذر زمان و با افزایش سن در کنار نواحی بینی و دهان خطوطی عمیق ظاهر می‌شود که به آنها خط لبخند گفته می‌شود. این خطوط باعث جدا شدن سطح گونه‌ها و لب‌ها می‌شود و باعث ظاهری پیرتر برای افراد می‌شود. به همین دلیل بسیاری خواهان برطرف کردن و محو کردن خطوط خنده هستند. خط خنده محدودیت سنی خاصی ندارد و تمامی افرادی که از ظاهر آن ناراضی باشند می‌توانند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

علت ایجاد خط خنده

از مهم‌ترین دلایل ایجاد خط خنده می‌توان به افزایش سن، نور خورشید و سیگار کشیدن اشاره کرد. اشعه فرا بنفش باعث از بین رفتن فیبرهای کلاژن و الاستین پوست شما می‌شود. این فیبرها مسئولیت حفاظت از پوست و نرمی آن را بر عهده دارند. سیگار کشیدن نیز این فیبرها تجزیه می‌کند. علاوه بر این افزایش سن باعث می‌شود تا مقاومت بدن در برابر آسیب سیگار و نور خورشید کمتر شود.

لازم به ذکر است که خط خنده در افرادی که سیگار نمی‌کشند یا در معرض نور شدید خورشید قرار ندارند نیز ایجاد می‌شود. دلیل اصلی ایجاد خط خنده نیز افزایش سن است که به دلیل چند فاکتور رخ می‌دهد. از جمله مهم‌ترین های آنها می‌توان به کاهش تولید کلاژن و الاستین اشاره کرد. همچنین با افزایش سن شکل گونه صاف‌تر می‌شود. نیروی جاذبه نیز در تغییر شکل اجزای صورت و همچنین پوست موثر است.

علاوه بر موارد ذکر شده افزایش و کاهش وزن شدید و غیر اصولی نیز می‌تواند سبب ایجاد خط خنده شود. کاهش وزن شدید باعث شلی پوست می‌شود که بیشتر در ناحیه صورت و گردن اتفاق می‌افتد.

درمان خط خنده

روش‌های مختلفی برای درمان خط خنده وجود دارد که می‌توان به تزریق چربی، تزریق فیلر، تزریق کلاژن، بوتاکس و … اشاره کرد. در بین تمام روش‌های ذکر شده تزریق فیلر خط خنده یکی از بهترین و کم عوارض ترین روش‌های درمان خط خنده است. بوتاکس نمی‌تواند خط خنده را به طور کامل از بین ببرد. همچنین تزریق چربی نیز با عوارض همراه است. تزریق فیلر باعث پر شدن چروک‌ها می‌شود و در نتیجه سطح پوست را هموار می‌سازد. فیلرها باعث افزایش تولید کلاژن می‌شوند. کلاژن یک پروتئین است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و باعث بازسازی پوست می‌شود. تولید این ماده به مرور زمان و افزایش سن کاهش پیدا می‌کند.

یکی از پرطرفدار ترین انواع فیلرها، فیلر هیالورونیک اسید است. این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث آبرسانی و سفتی پوست می‌شود. از آنجایی که این ماده به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود احتمال واکنش‌های آلرژیک را به حداقل می‌رساند. دکتر تزریق فیلر شما ممکن است برای تزریق فیلر خط خنده انواع دیگری از جمله کلسیم هیدورکسیل آپاتیت را نیز پیشنهاد کند که تفاوت‌های جزئی با هیالورونیک اسید دارند.

مزایای فیلر خط خنده

این روش درمانی نسبت به سایر روش‌های مزایای بسیاری دارد. تزریق فیلر خط خنده تهاجمی نیست و نیازی به استراحت پس از تزریق ندارد و مراجع می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد. همچنین این درمان باعث ایجاد پوستی صاف‌تر و نرم‌تر می‌شود. همانطور که گفتیم فیلر تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و همچنین باعث یک لیفت کلی در صورت هم می‌شود. عوارض و احتمال ایجاد حساسیت نیز در این روش حداقلی است.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات زیبایی و مراقبت پوست و مو در خدمت شما می باشد

شماره تماس

01341219506-7

01342217120

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *