• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

درد لیزر موهای زائد

آیا واقعا لیزر بدون درد داریم؟

احساس درد یک عامل ذهنی است. حساسیت نسبت به درد هنگام لیزر کردن در افراد گوناگون متفاوت است. معمولاً افراد در جلسات ابتدایی درد و ناراحتی بیشتری تجربه خواهند کرد. زیرا موهای بیشتری روی پوست وجود دارد و رفع موهای زائد زخیم دردناک‌تر است. با پیشرفت جلسات لیزر مو ، از میزان درد و ناراحتی کاسته می‌شود. چون تعداد موهایی که با جذب لیزر حرارت تولید می‌کنند؛ کمتر شده و موها به‌طورکلی نازک‌تر می‌شوند.

در حقیقت ناراحتی یا دردی که بسیاری از افراد هنگام انجام لیزر برای رفع موهای زائد احساس می‌کنند، ناشی از حرارت ایجادشده توسط لیزر برای تخریب فولیکول مو است.

بنابراین اگر دستگاه لیزر بتواند ناحیه‌ای از بدن را که تحت درمان قرار دارد؛ خنک کند می‌توان گفت که لیزر بدون درد است. اما گاهی اوقات درصورتی‌که به متخصص لیزر مجرب و حرفه‌ای مراجعه نکنید یا از دستگاه‌های لیزر تقلبی استفاده کنید یا اقدامات احتیاطی را رعایت نکنید؛ لیزر موهای زائد می‌تواند دردناک باشد.

چند راه کار برای کم کردن درد لیزر :

  • روز قبل با یک تیغ تمیز و جدید اصلاح کنید. با شیو کردن، لیزرها می‌توانند بهتر فولیکول ها را هدف قرار دهند. با استفاده از تیغ جدید و تمیز، هیچ باکتری برای طولانی‌مدت وجود نخواهد داشت که بتواند بعد از درمان با لیزر، درماتیت تماسی (یک واکنش آلرژیک با تأخیر) ایجاد کند.
  • از خوردن کافئین خودداری کنید. چون مصرف قهوه، یا هر چیزی که کافئین دارد باعث افزایش حساسیت شده و درد و عوارض ناشی از لیزر مو را افزایش می‌دهد.
  • شب قبل به مقدار کافی بخوابید و آب بنوشید. اگر دچار خستگی و کمبود آب شوید، احساس درد شما بیشتر خواهد شد.
  • از تکنسین بخواهید با سرعت‌بالا عمل کند. تکنسین‌ها هنگام استفاده از لیزر تکنیک خاص خود رادارند. برخی از آن‌ها با سرعت‌بالا عمل می‌کنند، و برخی دیگر با سرعت کم و مداوم عمل می‌کنند. ممکن است یک تکنیک روی پوست شما احساس بهتری نسبت به روش دیگر داشته باشد که خود می‌تواند به کاهش درد لیزر کمک کند.
  • از برنزه کردن پوست خود و استفاده از ضد آفتاب خودداری کنید. اگر پوست دچار سوختگی شود، قرار گرفتن در معرض نور اشعه ماوراءبنفش برای شما دردناک‌تر خواهد بود. همان‌طور  که مشاور حرفه‌ای  پیش از لیزر توصیه‌هایی به شما کرده، از پوست خود محافظت کنید.

با لیزر ۹۰ درصد موها از بین می‌رود :

با درمانی لیزری حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد موهای زائد خود را از بین می‌برید و تنها درصد باقیمانده موهایی نازک ، کم‌رنگ و سست هستند.در این روش حذف موها ، لیزر با تولید اشعه ، فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد. سپس این اشعه با گرمای تولیدشده در ملانین مو موجب سوزاندن پیاز مو می‌شود.

در آخر شما با گذراندن ۶ الی ۸ جلسه لیزر و رعایت اصول آن از شر موهای بدن خود برای همیشه راحت شوید.بهتر است بدانید درمان لیزر برای همه یک نتیجه یکسان نمی‌دهد. برای هر فردی با یک نوع پوست و مو و عوامل دیگر متفاوت عمل می‌کند.

اما کسانی که پوست‌های روشن و موهای تیره‌ای دارند ، بهترین نتیجه را از درمان لیزر مشاهده می‌کنند.همان‌طور که میدانید ، اشعه لیزر با سوزاندن ریشه مو ، موهای زائد از بین می‌روند که مطمئناً انجام این مراحل هیچ دردی احساس نمی‌شود.

میزان درد لیزر موهای زائد در قسمت های مختلف :

 

  1. میزان درد لیزر صورت:

ضخامت پوست در نقاط مختلف پوست متفاوت است. پشت لب به دلیل نازک بودن پوست آن دردناک‌ترین منطقه می‌باشد. اما این درد حتی 5 دقیقه هم طول نمی‌کشد! نواحی دیگر مانند چانه، زیر چانه و گونه‌ها به دلیل ضخیم بودن پوست میزان درد آن‏ها قابل‌تحمل‌تر است و گاهی حتی احساس نمی‌شود.

  1. میزان درد لیزر دست‌ها:

نسبت به ساق دست و بازوها ناحیه زیر بغل بسیار دردناک است. اما فکر اینکه دیگر هیچ‌وقت به ژیلت و کرم موبر نیازی نیست احساس درد را کاملاً از بین می‌برد. پوست بازو تقریباً مشابه پوست صورت است. اعصاب موجود در ناحیه پشت لب بیشتر از بازوها است درنتیجه ازلحاظ دردناکی در محدوده‌ی قابل‌تحمل است و نیازی به بی‌حسی هم ندارد.

  1.  درد لیزر بیکینی:

اگر تابه‌حال بیکینی خود را اپیلاسیون کرده باشید باید بدانید که درد ناشی از لیزر بسیار کمتر از اپیلاسیون است. مطمئن باشید از این مرحله به‌راحتی خواهید گذشت.

  1. میزان درد لیزر موهای زائد پاها :

کم درد ترین ناحیه بدن همین ران‌ها هستند. اما راجع به ساق پا باید بیشتر دقت کرد. برای افرادی که آستانه تحمل درد آن‏ها پایین است استفاده از پماد بی‌حسی در ناحیه ساق پا برای کاهش درد لیزر بسیار توصیه می‌شود.

  1. میزان درد لیزر موهای زائد شکم:

پوست شکم ضخیم اما حساس است مخصوصاً اگر فرد قلقلکی باشد. ممکن است شات ‏های لیزر باعث تکان خوردن شما شود. در این شرایط برای کاهش درد لیزر سعی کنید بر روی تنفس خود تمرکز کنید.

  1. میزان درد لیزر موهای زائد کمر:

معمولاً ناحیه پشت به دلیل استخوانی بودن و نداشتن گوشت اضافی دردناک است. برای کاهش درد لیزر حتماً از پماد بی‌حسی استفاده کنید.

 

موانع درمان لیزر شامل موارد زیر است :

لیزر موهای نازک و کرکی را از بین نمی‌برد :

کسانی که موهای قرمز یا خاکستری دارد ، گزینه مناسبی برای انجام لیزر نیستند. همچنین لیزر بر روی موهای کرکی و نازک اثربخش نیست.

کسانی که تازه سولاریوم یا حمام آفتاب رفتند :

افرادی که پوست‌های خود را برنزه کرده‌اند ، باید حداقل ۲ الی ۳ ماه صبر کنند تا رنگ پوستشان به رنگ طبیعی خود برگردد.

وجود تبخال فعال :

در صورت وجود تبخال در ناحیه موردنظر برای لیزر ، امکان انتقال ویروس و بروز عفونت وجود دارد. کسانی که تب‌خال فعال یا سابقه‌ی آن رادارند ، پزشک برای آن‌ها داروهای ضدویروسی تجویز می‌کند.

وجود زخم عفونتی:

در صورت وجود یک زخم عفونتی بر روی بدنتان ، انجام لیزر باعث انتقال عفونت به نواحی دیگر بدن می‌شود

مبتلابه بیماری‌های پوستی:

در صورتی مبتلابه بیمارهای پوستی مانند پسوریازیس ، ویتیلیگو باشید ، در اثر انجام لیزر دچار زخم یا سوختگی می‌شود . و میزان درد حاصل از لیزر افزایش پیدا می‌کند.

خانم‌های باردار یا شیرده:

البته سند قطعی ممنوعیت لیزر برای خانم‌های باردار معلوم نشده ، اما توصیه می‌شود انجام لیزر را این دوران انتخاب نکنید.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

لیزر موی زائد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *