• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

روش های پزشکی درمان میخچه

میخچه یکی از مشکلات شایع پوستی است که به دلایل گوناگون، در نواحی مختلف دست و پا ظاهر می شود. با این حال می توان گفت که این مشکل عمدتا در ناحیه پا به وجود می آید و دلیل اصلی آن نیز اصطکاک مکرر، مالش، تحریک و یا فشار بر روی پوست است. میخچه در پاها معمولا به دلیل پوشیدن کفش های تنگ و نامناسب و بر اثر سایش کفش به پوست و اصطکاک ناشی از آن ایجاد می گردد.

روش های پزشکی درمان میخچه

رایج ترین روش های درمان میخچه شامل موارد زیر می شود: 

درمان میخچه با جراحی

روش جراحی یکی از شیوه های درمان میخچه به حساب می آید که به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد و پس از جراحی نیز محل مورد نظر بخیه و پانسمان می شود. در این روش پس از برداشتن میخچه، تا دو روز استحمام ممنوع است و پس از ده روز جهت برداشتن بخیه، باید به پزشک مراجعه شود.

درمان میخچه و پینه با لیزر

لیزر درمانی به عنوان درمان قطعی میخچه، یکی دیگر از بهترین روش های درمان این عارضه پوستی به حساب می آید. در این روش که بدون جراحی و از طریق ارسال پرتوهای نور بر روی لایه پوست انجام می شود، ناحیه درگیر میخچه به وسیله لیزر داغ و از ریشه سوزانده می شود. در لیزر درمانی پس از داغ شدن و تبخیر ناحیه مورد نظر، پوست تغییر حالت می دهد و عفونت ها و باکتری های آن از بین می رود و بدین ترتیب میخچه با یک جلسه به وسیله لیزر درمان می گردد.

درمان میخچه با فریز کردن

کرایوتراپی و یا فریزکردن یکی دیگر از روش های درمان میخچه است. در این روش پزشک در مطب خود ضایعه را با نیتروژن مایع فریز می کند. بر این اساس سرمای منفی 196 درجه به عمق ضایعه پوستی نفود می کند و میخچه را از بین می برد. روش فریز کردن میخچه ممکن است به دلیل انجماد پا در هنگام برداشتن میخچه کمی دردناک باشد.

درمان میخچه با چسب میخچه

داروهای بسیاری برای درمان میخچه در داروخانه ها موجود هستند که پدهای پوستی یا چسب های میخچه حاوی مواد اسیدی جزو آن ها است. این روش درمانی یکی از رایج ترین و آسان ترین روش های موجود است؛ زیرا این چسب ها باعث سوزاندن میخچه می شوند و نیازی به نسخه پزشک نیز ندارد. برای استفاده از این چسب ها ابتدا باید ناحیه آسیب دیده شسته و کاملا خشک گردد و سپس بر روی آن چسب زده شود و برای مدت 48 ساعت بر روی پوست باقی بماند و و در نهایت جدا گردد.

 

در چه شرایط برای درمان میخچه باید به پزشک مراجعه نمود؟

در اغلب مواقع برای درمان میخچه نیازی به مراجعه به پزشک نیست. اما توصیه می شود که در موارد زیر حتما با پزشک مشورت کنید:

– اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، لازم است پاهای خود را به طور منظم معاینه کنید و در صورت بروز هر نوع عارضه با پزشک مشورت کنید. بنابراین پیشنهاد می شود که در صورت مشاهده هر نوع میخچه و پینه به پزشک مراجعه نمایید.

– در صورتی که دارای هر نوع بیماری ای هستید که شما را مستعد ابتلا به زخم یا عفونت می کند، پس از ایجاد میخچه یا پینه با پزشک مشورت کنید.

– در صورت دردناک بودن میخچه یا پینه، به هیچ عنوان نباید مراقبت های پزشکی را فراموش کنید. علاوه بر آن اگر میخچه یا پینه دارای رنگ قرمز یا حاوی مایع است، به دلیل احتمال ایجاد عفونت بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

گفتنی است که پزشکان معمولا با انجام معاینات مختلف دلیل افزایش ضخامت پوست را تشخیص می دهند. به عنوان مثال ممکن است میخچه با سایر عارضه های پوستی نظیر زگیل یا کیست اشتباه گرفته نشود. با این حال در صورتی که انجام مراقبت های بهداشتی در آن ناحیه با خونریزی و یا سیاهی همراه بود، به احتمال فراوان آن ضایعه زگیل است نه میخچه و پینه.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

میخچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *