• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

فواید ماساژ ریلکسی چیست؟

فواید ماساژ ریلکسی چیست؟

هر ماساژی تاثیرات درمانی متفاوتی بر روی بدن دارد و می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی به همراه آورد. با اینکه بسیاری از مردم ماساژ ریلکسی را با آرامش‌بخشی آن می‌شناسند اما باید بگوییم که فواید ماساژ ریلکسیشن فراتر از این‌هاست.

این سبک ماساژ در تسکین کمردرد و گردن‌ درد، کاهش فشار خون و حتی بهبود دستگاه گوارش موثر است. در ادامه در مورد فواید ماساژ ریلکسی به صورت جزئی‌تر صحبت کرده‌ایم.

1. آرامش‌بخشی

ماساژ ریلکسی با افزایش ترشح هورمون‌ها و افزایش دمای بافت‌های نرم به آرامش بدن کمک می‌کند. فشار سبک ماساژ ریلکسی باعث تحریک سیستم عصبی می‌شود و آن نیز به نوبه‌ی خود به افزایش هورمون‎های مختلف در بدن کمک می‌کند.

در طول ماساژ ریلکسی هورمون‌هایی مانند اندورفین، سروتونین و دوپامین از مغز ترشح شده که به بهبود خلق‌وخو و افزایش حس خوب منجر می‌شوند. اندورفین همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی عمل کرده و به تسکین دردهای جزئی کمک می‌کند.

2. کاهش اضطراب و افسردگی

اضطراب و افسردگی در دنیای امروزی به مشکل بزرگی تبدیل شده و منشاء اکثریت قریب‌به‌اتفاق بیماری‎های روانی در افراد است. خوشبختانه ماساژ ریلکسیشن با ایجاد فضایی آرام و به لطف فواید شفابخش تماسِ پوست با پوست و همچنین اثرات ضددرد خود می‌تواند برخی از علائم مرتبط با اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم در طول ماساژ ریلکسی در بدن هورمونی به نام سروتین آزاد می‌شود که نقش مهمی در کاهش افسردگی، استرس و اضطراب دارد.

3. بهبود گردش‌خون

نوازش و ورز دادن ملایم پوست می‌تواند جریان گردش خون محیطی را بهبود و دفع سموم‌ و مواد‌ زائد را سرعت ببخشد. این تکنیک‌ها به نوبه خود باعث بهبود آسیب‌های بافت نرم به صورت موضعی و بهبود رنگ پوست می‌شوند.

4. کاهش تنش عضلانی

تنش عضلانی می‌تواند به دلیل مشکلات وضعیتی مانند نشستن ساعت‌های طولانی پشت میز اتفاق بیفتد. با این حال این مشکل را می‌توان با دریافت ماساژ ریلکسی به‌طورمنظم برطرف کرد. برای مثال فشار ملایم اما محکم به عضلات خاص شانه به پراکندگی هرگونه تنش و سفتی در این ناحیه کمک می‌کند.

خستگی عضلانی ناشی از انجام بیش‌از‌حد تکنیک‌های ورزشی نیز می‌تواند با انجام ماساژ ریلکسیشن به میزان زیادی کاهش یابد. مثلا حرکات ورز دادن و نوازش بر روی فیبرهای عضلانی به پراکندگی و حذف تجمع اسیدلاکتیک کمک می‌کند و باعث کاهش خستگی، ناراحتی و کاهش زمان بهبودی می‌شود.

5. کاهش درد عضلانی

ماساژدرمانگر می‌تواند عضلات یا گروه‌های عضلانی خاصی را برای درمان درد موضعی تشخیص دهد. پس از آن‌ می‌تواند با تکنیک‌های خاص، لایه‌های مختلف ماهیچه‌‌ها را تحریک کند تا بدن شل شده و آرام شود. همینطور این تکنیک‌ها باعث می‌شوند که گردش خون و التهاب موضعی بهبود و خستگی و درد کاهش یابند. همینطور ماساژ ریلکسیشن می‌تواند سطح انرژی فرد را بهبود ببخشد.

6. بهبود خواب

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ماساژ ریلکسی فرد را آرام می‌کند و استرس و اضطراب را تسکین می‌دهد. همین می‌تواند به فرد کمک کند که سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابد و در طول خواب کمتر دچار پریشانی شود

7. بهبود سیستم ایمنی

با کاهش هورمون‌های استرس و کاهش فشار خون، بدن می‌تواند پاسخ بهتری به دفع بیماری یا عفونت بدهد.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

ماساژ ریلکسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *