• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزایای ماساژ تایلندی 

مزایای ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی مزایای زیادی برای بهبود عملکردهای جسمی و روانی شما به دنبال دارد. در این سبک ماساژ، تکنیک‌های مختلف و فشارهای هدفدار، عضلات و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در نتیجه، باعث آزاد شدن حجم بالایی از اندورفین می‌شود و احساس سرخوشی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

تئوری بهره‌مندی از این مزایا، به صورت تخصصی در طب چینی و فلسفه طب فشاری نهفته است. در این طب، اعتقاد بر این است که همه ما خطوط نصف النهار منحصر به فردی در بدنمان داریم و در امتداد این خطوط، نقاط طب فشاری قرار دارند.

با تحریک صحیح و متناسب این نقاط، جریان انرژی سالم‌تری در بدن به وجود می‌آید که با نام باستانی «انرژی چی» شناخته می‌شود.

برای درک بهتر این موضوع، بهتر است عملکرد ماساژ تایلندی را به صورت مجزا در هر بخش بشناسید:

ریلکس کردن عضلات

اکثر شما در طول روز، ساعت‌های زیادی را پشت سیستم‌های کامپیوتری، لپ تاپ یا حتی تبلت و گوشی خود سپری می‌کنید. در تمام این ساعات، عضلات گردن، شانه، کتف، کمر و مفاصل مچ دست و انگشتان کاملا درگیر هستند. با این وجود، درگیری با انواع درد و گرفتگی‌های عضلانی امری کاملا عادی است.

ماساژ تایلندی، راهکار مناسبی برای تسکین این درد و استراحت عضلات به شمار می‌آید. در این تکنیک، ترکیبی از حرکات کششی یوگا و ماساژ ملایم به کار گرفته می‌شود. این ترفندها در شل کردن عضلات، رفع گرفتگی‌ و اسپاسم‌ها موثر هستند و درد را نیز تسکین می‌دهند.

افزایش انعطاف پذیری عضلات

معضل بزرگی که در لایف استایل امروزی خود با آن مواجه هستیم، کاهش تحرک روزانه است. مشکلی که با پیشرفت برق آسای تکنولوژی، هر روز حادتر می‌شود. از طرفی، برخی از افراد ممکن است به خاطر ابتلا به بیماری‌های خاص، نتوانند در طول روز تحرک کافی داشته باشند. در هر صورت، یکجا نشینی و عدم تحرک، با مشکلاتی از قبیل خشکی مفاصل و از بین رفتن انعطاف ماهیچه‌ای همراه است.

پزشکان و محققان، ماساژ درمانی و به خصوص ماساژ تایلندی را، یکی از راه حل‌های بسیار کاربردی برای خلاص شدن از عوارض یکجانشینی می‌دانند. حرکات کششی یوگا در ماساژ تایلندی، باعث کشش عضلات تا نقطه پایدار می‌شوند. تداوم این تکنیک در طولانی مدت، انعطاف مفاصل و ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد.

تسهیل حرکات مفاصل

حرکت و عملکرد مفاصل بدن، به صورت مستقیم به جریان مایعات مفصلی در فضای بین مفاصل وابسته است. کاهش جریان این مایعات و انسداد یا گرفتگی فضای بین مفصلی، معمولا با مشکلاتی از قبیل خشکی مفاصل، درد شدید و کاهش توان حرکتی همراه خواهد بود.

حرکات فشاری  و تحریک نقاط انرژی در بدن، می‌توانند گرفتگی مسیرهای مفصلی را از بین ببرند. از طرفی حرکات کششی، راندمان جریان حرکت و انتقال مایعات (لنف، سینوویال، مغزی و نخاعی) را در بدن افزایش می‌دهد. مجموع این کاربردها، از درد مفاصل می‌کاهد و توان حرکتی اندام‌های فرد را بهتر می‌کند.

بهبود گردش خون

در ماساژ تایلندی، از تکنیک رفع انسداد و رهاسازی جریان خون نیز استفاده می‌شود. ماساژور در نواحی از بدن که محل اتصال پاها و بازوها به بالاتنه هستند، فشار ثابتی در حد 30 ثانیه وارد می‌کند. این ترفند، گردش خون این مناطق را به شکل چشمگیری تقویت می‌نماید.
به شکلی که بعد از برداشته شدن فشار، به طور ناگهانی احساس گرما می‌کنید. چرا که خون، در امتداد اندام‌های شما سرازیر می‌شود و روند خونرسانی به اندام‌های تحتانی و فوقانی بهبود می‌یابد.

افزایش قدرت ایمنی بدن

توان سیستم ایمنی ذاتی ما، تا حد زیادی به لایف استایل و بازخورد محیطی وابسته است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی و آلاینده‌های محیطی، تولید سموم را بدن افزایش می‌دهند. از طرفی، مسدودیت منافذ و لایف استایل نامناسب، دفع این سموم را با مشکل روبرو می‌کنند.

همه این موارد، بعد از مدتی باعث تضعیف سیستم ایمنی و کاهش توان دفاعی بدن شما می‌شوند. در چنین شرایطی، خیلی زود احساس خستگی می‌کنید و معمولا در فواصل کوتاه مدت بیمار می‌شوید.

اگر بعد از خواندن این بخش، احساس می‌کنید که با ضعف سیستم ایمنی روبرو شده‌اید بهتر است به سراغ تقویت آن بروید. به عنوان یکی از راهکارهای بسیار موثر در این زمینه، می‌توانید جلسات ماساژ تایلندی را مد نظر قرار دهید. ماساژ تایلندی با بهبود گردش خون و حرکت مایعات داخلی، سموم را کاملا از بدن شما دفع می‌نماید.

آرامش ذهنی

مشکلات و درگیری‌های ذهنی در عصری که ما زندگی می‌کنیم، به امری عادی تبدیل شده است. از مشغله‌های شغلی و تحصیلی گرفته تا مشکلات عاطفی و خانوادگی .همه این عوامل، سلامت ذهن ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. حتی در صورت تداوم بیش از حد، می‌توانند زمینه ساز بروز مشکلاتی از قبیل افسردگی، اضطراب اجتماعی، استرس و … شوند.

جلسات تراپی، یوگا و مدیتیشن از جمله مواردی هستند که می‌توانند در اینباره کمک کننده باشند. اما  بهره گرفتن از ماساژ نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. به خصوص در تکنیک ماساژ تایلندی، که علاوه بر ذهن و انرژی، عضلات و اندام‌های شما نیز درگیر می‌شوند. این امر، آرامش فوق‌العاده‌ای به روحتان می‌دهد. بیشتر افراد اذعان داشته‌اند که بعد از اتمام جلسات ماساژ خود، به آرامش فکری عالی دست پیدا می‌کنند.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

ماساژ تایلندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *