• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بوتاکس برای تعریق زیر بغل

هایپر هیدروزیس یک اصطلاح پزشکی جهت توصیف تعریق بیش از حد است. هایپر هیدروزیس به هر گونه تعریق غیر طبیعی گفته شده که از هجمله آن ها می توان به تعریق در دمای معمولی اشاره کرد. افراد مبتلا به این وضعیت اغلب، لباس هایشان خیس شده و یا عرق از بدن آن ها چکه می کند.

دارو های ضد تعریق (آنتی پرسپیرانت) بر روی این افراد تاثیر چندانی ندارد. تزریق بوتاکس زیر بغل درمانی جدید برای افراد مبتلا به هایپر هیدروزیس است.

درمان تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکس برای افرادی مناسب است که مصرف داروی های ضد تعریق تاثیر چندانی بر وضعیت آن ها ندارد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) انجام فرایند بوتاکس را برای افرادی تایید کرده است که در ناحیه زیر بغل تعریق شدید دارند.

علاوه بر آن، امکان دارد از این فرایند در خارج از محدوده تجویز و جهت کاهش تعریق در نواحی دیگر نیز استفاده شود. از جمله نواحی دیگر می توان به دست، کف پا و صورت اشاره کرد.

 

چگونگی عملکرد بوتاکس زیر بغل | بوتاکس زیر بغل چیست؟

بوتاکس با مسدود کردن اعصاب فعال کننده ی غده های عرق تاثیر خود را بر جای می گذارد. به طور طبیعی، هنگامی که دمای بدن افزایش می یابد، سیستم عصبی، غده های عرق را فعال می کند. این فرایندی است که بدن  توسط آن به صورت خودکار دمای خود را کاهش می دهد.

در افراد مبتلا به هایپر هیدروزیس اعصاب فعال کننده این غدد پیش فعال هستند. تزریق مستقیم بوتاکس به نواحی دارای تعریق شدید سبب فلج شدن اعصاب بیش فعال در آن ناحیه می شود. هنگامی که اعصاب قادر به رساندن پیام تعریق نباشند، تعریق رخ نخواهد داد. لازم به ذکر است، بوتاکس تنها در نواحی تزریق شده از تعریق جلوگیری می کند.

 

در چه نواحی از بوتاکس استفاده می شود؟

در حال حاضر، تزریق بوتاکس زیر بغل تنها جهت درمان تعریق ناحیه زیر بغل تایید شده است. تحقیقات بیان دارند که بوتاکس در درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل بسیار موثر است.

پزشکان از این فرایند جهت درمان تعریق دیگر نواحی بدن نیز استفاده می کنند. بوتاکس در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد در درمان تعریق کف دست نیز موفق بوده است.

با این وجود، نتایج این فرایندها به اندازه نتایج درمان تعریق زیر بغل ماندگاری ندارند. همچنین، تحقیقات بیان دارند که بوتاکس تعریق ناحیه پیشانی را تا ۷۵ درصد کاهش داده و نتایج آن تا ۵ ماه دوام دارند.

محققان بر این باورند که بوتاکس می تواند در کاهش تعریق کف پا نیز موثر باشد. از مواردی که باید در نظر گرفت این است که تزریق در ناحیه کف پا نسبت به نواحی دیگر بسیار دردناک تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *