• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر الکساندرایت بایسون (BISON, DUAL ACCENTO)

لیزر الکساندرایت بایسون (BISON, DUAL ACCENTO)

آیا نسل جدید لیزر الکس بایسون میتواند با کندلا رقابت کند؟

با ورود لیزر الکساندرایت به بازارهای جهانی برای درمان موهای زائد چنان انقلابی در صنعت پزشکی جهان رخ داد که تقریبا تمامی نگاهها به این سمت معطوف شده است. اگرچه دستگاههای لیزر الکساندرایت به تنهایی قادر بودند موهای زائد تیپهای پوستی I و II را بردارند، با اضافه شدن طول موج 1064 نانومتر این دستگاه قادر است تقریبا موهای زائد تمامی تیپهای پوستی را بردارد. علاوه بر این، با توجه به کوتاهتر شدن پالس لیزری هر دو طول موج، لیزر الکس-اندیاگ قادر است ضایعات عروقی و لکه های سطحی پوست را درمان کند. در کنار چنین توانایی و قابلیتی، هر کمپانی سازنده با بکارگیری یک تکنولوژی و مزیت رقابتی منحصربفرد خود وارد بازارهای جهانی شده است و محصول خود را عرضه کرده است. در این بین، پزشکان پوست و مو در ایران نیز از این تکنولوژی بهره برده اند و در طول دو دهه اخیر، در زمینه لیزر موهای زائد بسیار فعال بوده اند. لازم بذکر است که شرکتهای مجوزدار معدودی در زمینه واردات این سامانه های لیزری بسیار فعال بوده اند و از کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، ایتالیا و کره جنوبی برندهای مختلفی به کشور وارد شده اند. اگرچه در سالهای اخیر برند لیزر الکساندرایت کندلا سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است، اما سایر رقبای شرکت پرتو درمان صمیمی نظاره گر رقابت نبوده و با ارائه دستگاههای مدرن و کارآمد سهمی از بازار را به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال میتوان گفت برندهایی نطیر کوترا و کلاریتی توانسته اند تا حدودی با این غول آمریکایی رقابت کنند و مشتریان زیادی را جذب کنند. البته باید یادآور شویم در کنار ویژگیهای منحصربفرد دو دستگاه رقیب کندلا، بازرگانی قوی شرکتهای نمایندگی آنها در ایران نیز در تحقق این هدف بسیار موثر بوده است. در این مقاله می خواهیم یکی از جدیدترین لیزرهای الکساندرایت کره جنوبی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم که شرکت آفا (آفتاب فروزان آریا) نمایندگی آنرا در ایران بر عهده دارد.

در ابتدا تا حدودی به سابقه درخشان شرکت آفا می پردازیم. این شرکت در اوایل دهه 80 کار خود را به صورت رسمی آغاز نمود و با ارائه محصولات با کیفیتی توانست از محبوبیت زیادی در میان پزشکان برخوردار گردد. از دستگاههای نخستین موهای زائد، یعنی SHR، گرفته تا لیزر الکس سرد کوترا، همگی امتحان خود را پس دادند و به این واسطه شهرت زیادی برای شرکت آفا حاصل گردید. فناوری خاص کولینگ دستگاه کوترا، باعث شد که این لیزر توجه زیادی به خود جلب کند و بنابراین بتواند با لیزر کندلا رقابت کند که این محصول از دستگاههای منحصربفرد شرکت آفا بوده است، اگرچه این شرکت موفق ایرانی دستگاههای زیادی مانند لیزر CO2-Fractional برند More-Xel و هایفو Doublo را در کارنامه افتخارات خود دارد. یکی از شرکتهای درجه یک کره جنوبی، کمپانی بایسون (Bison) است که شرکت آفا نمایندگی آنرا برعهده داشته است و محصولاتی مانند کیوسوییچ، لیزر دی اکسید کربن و لیزر اکساندرایت Single Accento را در سالهای اخیر به بازار ایران عرضه کرده است. این شرکت شرقی توانسته است لیزر الکس-اندیاگ جدیدی تولید کند که قابلیتهای خاصی دارد و قرار است در آینده نه چندان دور توسط شرکت آفا به تمامی پزشکان ایران معرفی و عرضه گردد. این لیزر الکساندرایت که Dual Accento نام دارد، دارای دو طول موج 755 و 1064 نانومتر است که در ادامه به تحلیل این دستگاه خواهیم پرداخت.

این دستگاه لیزر الکساندرایت از دو جهت قابل تحلیل است: یکی نکات فنی ویژه دستگاه و پیشرفتهای حاصل شده و دیگری خواص انحصاری این دستگاه. در ابتدا با بررسی نکات فنی این دستگاه متوجه می شویم که برق مصرفی این لیزر الکساندرایت نسبت به سایر برندهای لیزر بسیار کمتر است و در حدود 12 آمپر می باشد. همچنین در روشهای شات زدن پالس علاوه بر شات زدن دستی (Finger Switch) و پدالی (Foot Switch)، امکان استفاده از پدال وایرلس وجود دارد و بنا به شرایط موجود از هر سه گرینه می توان استفاده نمود. همچنین وجود اسپات سایزهای متنوع در بازه 20-2 میلیمتر، که بصورت اتوماتیک بر روی دستگاه شناسایی و توان خروجی تنظیم میگردد، از ویژگیهای دیگر این دستگاه است. مهمترین نکته فنی دستگاه در این است که هم انرژی خروجی پالس هر دو طول موج مقدار قابل توجهی دارد و هم پهنای پالس کمترین میزان را در میان رقبا به خود اختصاص داده است. انرژی پالس خروجی دو طول موج الکس و اندیاگ به ترتیب برابر 60 و 100 ژول است و توان ماکزیمم آنها نیز به ترتیب برابر 50000 و 30000 وات است که در میان رقبای حال حاضر خود در جهان کم نظیر است. اما در کنار خواص فنی دستگاه باید یادآور شویم که ویژگی منحصربفرد این دستگاه در این است که بر روی هندپیس دوربینی قرار دارد که بدن بیمار را در حین لیزر نشان میدهد

در این مقاله پارامترهای مختلف نسل جدید لیزر الکس شرکت بایسون بصورت خلاصه مورد نقد و بررسی قرار گرفتند. در پایان با ارائه جدول مقایسه پارامترهای مختلف این دستگاه با لیزر کندلا جنتل مکس پرو، متذکر می شویم که هدف بطور کلی فقط تحلیل برند شرقی بوده است و اینکه با توجه به سابقه درخشان شرکت آفتاب فروزان آریا در ارائه محصولات با کیفیت، باید دید تا چه حد این لیزر الکساندرایت در ایران فروش خواهد رفت و تا چه حد میتواند با سایر رقبا رقابت کند. در پایان شما را به دیدن ویدئویی در خصوص این دستگاه لیزر دعوت می نماییم.

 

Candela

Gentle Max-Pro

 

Bison

Dual Accento

مدل دستگاه
مشخصات فنی
 

755, 1064 nm

 

755, 1064 nm

 

طول موجها

 

0.5-10 Hz

 

0.4-10 Hz

 

فرکانس

 

(1.5, 3, 6, 8,

12, 15, 18, 20, 24) mm

 

(2, 4, 6, 8,

10, 12, 16, 20) mm

 

اسپات سایز

 

Finger-Switch

Foot-Switch

Finger-Switch

Foot-Switch

Wireless Foot-Switch

 

روش شات زدن

 

Alex=53J

Nd:YAG=80J

 

Alex=60J

Nd:YAG=100J

 

انرژی خروجی

 

0.25-100 ms

 

0.2-350 ms

 

پهنای پالس

 

220V, 30A

 

220V, 12A

 

برق مصرفی دستگاه

 

110000$

 

88000$

 

قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *