• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

انواع روغن ماساژ و خاصیت آن ها (قسمت2)

این روزها توجه به سلامتی بیش از پیش اهمیت یافته و استفاده از راهکارهای طبیعی و سنتی برای دستیابی به این اهداف، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. در این مطلب، قصد داریم تا با معرفی روغن های ماساژ و بررسی دقیق خواص و فواید آن برای پوست ، شما را با جنبه‌های کمتر شناخته شده‌ای از این محصولات آشنا سازیم.

روغن ماساژ می‌تواند به پوست نفوذ کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد و به خلاص شدن از شر پوسته پوسته شدن و لکه‌دار شدن پوست کمک نماید. برخی از روغن‌های مغذی حتی ممکن است از پوست در برابر شرایط التهابی نیز محافظت کنند و مشکلات پوستی را تسکین دهند. بنابراین شما باید روغن بدن خود را عاقلانه انتخاب کنید.

انواع روغن ماساژ

1.روغن آرگان

روغن آرگان بسیار سبک و بدون چربی بوده و پوست شما را فورا نرم می‌کند. به همین خاطر است که روغن آرگان خالص در اسپا برای ماساژ بدن استفاده می‌شود. ماساژ با روغن آرگان معمولا‌ بلافاصله پس از یک حمام گرم آرام انجام می‌شود.

فواید روغن آرگان

روغن آرگان:

  • خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و باعث سفت شدن پوست می‌شود. همینطور علائم پیری مانند شل شدت یا افتادگی پوست را از بین می‌برد.
  • پوست را مرطوب نگه می‌دارد و سطح هیدراتاسیون آن را بهبود می‌بخشد. این خاصیت روغن آرگان می‌تواند از خشکی جلوگیری کند و پوست  را درخشان و سالم نماید.
  • ماساژ بافت عمیق با روغن آرگان باعث شل شدن عضلات دردناک شده و منجر به کاهش تورم و درد مفاصل می‌شود. با این حال، هیچ مدرک علمی که این مزیت را ثابت کند وجود ندارد.

مناسب برای: پوست‌های خشک، پیر و آسیب‌دیده

این روغن ماساژ که غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب است، برای پوست‌های خشک، پیر و آسیب‌دیده ایده‌آل است. این روغن به ترمیم و تغذیه پوست کمک می‌کند.

2. روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی نیز در اسپا برای ماساژ بدن استفاده می‌شود. با این حال، برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند، به همین دلیل انجام تست قبل از استفاده از این روغن ضروری است. ماساژدرمانگران معمولا روغن بادام زمینی را گرم می‌کنند و سپس آن را در سراسر بدن فرد پخش می‌کنند. این کار درد عضلانی، بافتی و مفاصل را تسکین می‌دهد.

فواید روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی:

  • اثر آبرسانی بر روی پوست دارد.
  • پوست را تغذیه می‌کند، به بدن انرژی می‌دهد و درد ماهیچه‌ها و مفاصل را در صورت استفاده منظم تسکین می‌بخشد.
  • روغن بادام زمینی به دلیل عطر و بوی ملایمی که دارد بیشتر برای ماساژ رایحه درمانی استفاده می‌شود.

مناسب برای: پوست‌های خشک

این روغن ماساژ، که خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد، برای پوست‌های خشک مناسب است. این روغن به تغذیه و نرم کردن پوست کمک می‌کند.

3. روغن کنجد

روغن کنجد در طب آیورودا بسیار موردتوجه بوده و فواید زیادی برای آن فهرست‌بندی شده است. اعتقاد بر این است که ماساژ با روغن کنجد ساختار بدن را که شامل رباط‌ها، ماهیچه‌ها و تاندون‌ها است، تقویت می‌کند. این روغن غلیظ بوده و ممکن است پوست شما را چرب کند.

فواید روغن کنجد

روغن کنجد:

  • بخشی جدایی‌ناپذیر از طب تایوانی است و عمدتا برای تسکین دردهای التهابی در مفاصل استفاده می‌شود.
  • ماساژ با روغن کنجد به کاهش آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض UV کمک می‌کند. برنزه شدن، خطوط ریز، چین و چروک، لکه‌های ناشی از نور خورشید همه اینها علائم آسیب خورشید هستند و پوست شما را کدر می‌کنند.
  • در آیورودا از روغن کنجد برای آبیانگا نیز استفاده می‌شود. آبیانگا یک تکنیک ماساژ آیورودا است که شامل گرم کردن روغن و سپس مخلوط کردن آن با گیاهان قبل از ماساژ روی بدن شما است.

مناسب برای: پوست‌های خشک و پیر

این روغن ماساژ، که خاصیت ضد پیری دارد، برای پوست‌های خشک و پیر مناسب است. این روغن به حفظ رطوبت پوست و کاهش علائم پیری کمک می‌کند.

4. روغن کره شیا

روغن کره شیا از دانه‌های درخت شی که بومی آفریقا هستند، استخراج می‌شود. این روغن بسیار سنگین بوده و روی پوست شما احساس چربی می‌کند. بنابراین، بیشتر درمانگران قبل از استفاده از آن برای ماساژ، آن را با روغن‌های سبک‌تر ترکیب می‌کنند. توجه کنید که کره شیا حاوی لاتکس طبیعی است، بنابراین اگر به لاتکس حساسیت دارید از مصرف آن خودداری کنید.

فواید کره شیا

شی باتر حاوی ترکیبات ضدالتهابی مانند توکوفرول‌ها، استرول‌ها، فنل‌ها و تری‌ترپن‌ها است. بنابراین، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است. به‌همین دلیل است که کره شیا در صنعت زیبایی بسیار محبوب بوده و در کرم‌ها و برای اهداف ماساژ نیز استفاده می‌شود.

مناسب برای: پوست‌های خشک و آسیب‌دیده

روغن کره شیا، که سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است، برای پوست‌های خشک و آسیب‌دیده ایده‌آل است. این روغن به ترمیم و تغذیه پوست کمک می‌کند.

5. روغن هسته زردآلو

روغن زردآلو از هسته میوه آن استخراج می‌‎شود و بافتی شبیه به روغن بادام دارد. این روغن سرشار از ویتامین E بوده و ماندگاری آن بیشتر از هر روغن ماساژ دیگری می‌باشد. روغن هسته زردآلو سبک بوده و به راحتی جذب پوست می‌شود. از این رو بیشتر برای ماساژ آروماتراپی و ماساژ سوئدی کاربرد دارد.

فواید روغن هسته زردآلو

  • از روغن زردآلو در طب سنتی برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود. این روغن پوست را آبرسانی و تغذیه می‌کند و از خشکی آن جلوگیری می‌نماید.
  • ماساژ با روغن هسته زردآلو برای درمان پسوریازیس بسیار مفید است.
  • روغن هسته زردآلو خاصیت نرم کنندگی دارد. این بدان معنی است که پوست را هیدراته نگه می‌دارد و آن را سفت، چاق و سالم نشان می‌دهد.

مناسب برای: پوست‌های حساس و خشک

این روغن ماساژ، که خاصیت آبرسانی دارد، برای پوست‌های حساس و خشک مناسب است. این روغن به تغذیه و نرم کردن پوست کمک می‌کند.

6. روغن هسته انار

روغن هسته انار بوی مطبوعی دارد و در ماساژهای آرامش‌بخش و جوان‌کننده استفاده می‌شود. این روغن سرشار از ویتامین E و فیتواسترول است و پوست شما را زیبا و هیدراته نگه می‌دارد. همینطور روغن هسته انار فوق‌العاده سبک بوده و پوست شما را چرب نمی‌کند. بنابراین، برای ماساژ عمیق مناسب است.

فواید روغن انار

روغن انار عمدتا به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود استفاده می‌شود. به همین خاطر ماساژ بدن با ترکیبی از روغن انار و عصاره رزین کروتون لکلری باعث بهبود خاصیت ارتجاعی، بافت و سطح آبرسانی پوست می‌شود.

مناسب برای: پوست‌های پیر و آسیب‌دیده

روغن هسته انار، که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است، برای پوست‌های پیر و آسیب‌دیده مناسب است. این روغن به ترمیم پوست و کاهش علائم پیری کمک می‌کند.

7. روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم برای ماساژ عالی است. این روغن سرشار از ویتامین‌های A، D و E است و برای ماساژ روی پوست بسیار مغذی می‌باشد. روغن جوانه گندم نگهدارنده طبیعی نیز محسوب می‌شود و به کاهش اثرات رادیکال‌های آزاد مضر بر روی پوست و بازسازی پوست کمک می‌کند.

فواید روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم:

  •  ببرای پوست‌های خشک و پیر مفید است.
  • پوست را صاف نگه می‌دارد و باعث بهبودی پوست می‌شود. همچنین سطح هیدراتاسیون پوست را بهبود می‌بخشد.
  • این روغن هنگامی که روی پوست ماساژ داده می‌شود، عملکرد ماهیچه‌ها و لنف را تقویت می‌کند.
  • در التیام بافت اسکار و به حداقل رساندن ظاهر علائم کششی مفید است.

مناسب برای: پوست‌های خشک و پیر

روغن جوانه گندم، که سرشار از ویتامین E است، برای پوست‌های خشک و پیر مناسب است. این روغن به تغذیه پوست و کاهش علائم پیری کمک می‌کند.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

روغن ماساژ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *