• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تمیز کردن پوست صورت با پاکسازی

پاکسازی صورت چیست؟

پاکسازی صورت به معنی تمیز کردن عمیق پوست صورت است که توسط متخصصان مراقبت از پوست در مراکز تخصصی انجام می شود و یکی از روشهای جوانسازی پوست به حساب می آید. بسیار مهم است که پاکسازی پوست صورت توسط یک تکنسین ماهر در این زمینه و با مواد مرغوب، تحت نظر متخصص پوست انجام شود.

همچنین بهتر است قبل از پاکسازی صورت، حتما توسط یک متخصص پوست خوب معاینه شوید تا اول مشکلات پوستی مشخص شده و برطرف شود و در نهایت پاکسازی صورت انجام گیرد. به عنوان مثال داشتن مشکلاتی مانند آکنه و جوش چرکی، اگزما، لکه های پوستی و غیره، مانع از پاکسازی می‌ شوند و ابتدا باید این عوارض از طریق درمان تخصصی برطرف شوند، سپس در چندین جلسه به وسیله پاکسازی صورت، کیفیت پوست صورت شما از نظر شفافیت، هیدارته شدن و غیره، بهبود یابد.

نکات مهم قبل از پاکسازی صورت

باتوجه به روشی که برای پاکسازی صورت شما توسط متخصص پوست انتخاب می‌ شود، نکات زیر را قبل از پاکسازی رعایت کنید:

  1. برای پاکسازی‌ های عمیق‌ تر پوست، باید از دو هفته قبل از پاکسازی صورت از انجام برنزه کردن پوست و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، خودداری کنید.
  2. بهتر است برای آماده‌ سازی بیشتر پوست، قبل از انجام درمان از برخی محصولات دارای هیدروکینون استفاده کنید.
  3. از یک الی دو هفته قبل از انجام پاکسازی صورت، از محصولات حاوی رتینوئید استفاده نکنید.
  4. مناطق مورد پاکسازی صورت، نباید به‌ هیچ‌ وجه دارای ضایعات پوستی، زخم باز یا عفونت‌ های پوستی باشند.
  5. در روز پاکسازی صورت، شما باید قبل از آن پوست را تمیز کنید تا مراحل بعدی در کلینیک انجام شود.

مراحل پاکسازی صورت

توجه داشته باشید که پاکسازی صورت بهتر است در یک کلینیک مجهز و توسط یک متخصص پوست مجرب انجام شود. مراحل پاکسازی صورت به شرح زیر می باشد:

مشاوره با متخصص پوست و مو

مشاوره، اولین مرحله پاکسازی صورت است. اگر برای اولین بار است که پاکسازی صورت را انجام می دهید، باید به سؤالاتی در مورد مشکلات پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که می نوشید، داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید و همچنین محصولاتی که در حال حاضر برای صورت خود استفاده می کنید، پاسخ دهید.

تخلیه جوش ها

تخلیه جوش ها یکی از مهم ترین مراحل پاکسازی پوست صورت است؛ چراکه اگر خوب انجام نشود، منجر به ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. در مرحله تخلیه جوش صورت، جوش های سر سیاه یا سر سفید، به وسیله ابزارهای مخصوص تخلیه می شوند که قبل از این مرحله، متخصص زیبایی، پوست شما را تمیز کرده و بخور می دهد که این عمل، لایه برداری مرحله استخراج را راحت تر می کند. قابل ذکر است؛ این مرحله ممکن است برای برخی از افراد دردناک و ناراحت کننده باشد. مخصوصا افرادی که دارای پوست های نازک هستند.

بررسی کامل و دقیق پوست

متخصص پوست، ابتدا چشم شما را پوشانده و سپس توسط یک لامپ مجهز به ذره بین، پوست صورت شما را با دقت بررسی می کند. در این بررسی، نوع پوست (خشک، چرب، مختلط، نرمال یا حساس) و مشکلات پوستی (آکنه، جوش سر سیاه، جوش سر سفید، پیری پوست، آسیب های ناشی از نور خورشید، کم آبی بدن و…) مشخص می شوند و سپس روش پاکسازی و مراحلی که برای پاکسازی صورت نیاز دارید، برای شما انتخاب می شود.

لایه برداری با استفاده از لایه بردارهای مکانیکی و شیمیایی

لایه بردارهای مکانیکی، سلول های مرده روی سطح پوست را از بین می برند که در عمل لایه برداری، از آنزیم ها و اسیدها برای سست شدن پیوند بین سلولی استفاده می شود.

ماساژ صورت

در این مرحله از پاکسازی صورت، از ماساژ صورت برای آرام کردن پوست و تحریک گردش خون و عضلات صورت استفاده می شود.

استفاده از ماسک صورت

متخصص پوست، در این مرحله باتوجه به نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط و حساس) و مشکلات پوستی شما از ماسک های مختلفی استفاده می کند که ماسک به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن شما قرار می گیرد و در نهایت از تونر، سرم، کرم دور چشم، مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده می شود.

شایان ذکر است؛ با پایان یافتن مراحل پاکسازی صورت، متخصص پوست در مورد نحوه مراقبت از پوست صورت، اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشته و محصولاتی را نیز به شما معرفی خواهد کرد.

برای پاکسازی صورت چه وسایلی لازم است؟

برای پاکسازی موثر صورت، ابزار و وسایل مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا پوست خود را به بهترین شکل ممکن تمیز و مراقبت کنید. در اینجا لیستی از وسایل اصلی برای پاکسازی صورت آمده است:

  • تونر
  • برس پاک کننده صورت (فیس براش)
  • دستگاه بخور
  • پاک کننده صورت (شوینده صورت)
  • ابزار ماساژ دهنده پوست صورت
  • ماسک صورت
  • اسکرابر پوست
  • قلم پاکسازی پوست
  • اتوی صورت
  • گوی یخ

استفاده از این ابزارها و وسایل به‌طور منظم می‌تواند به بهبود سلامت و ظاهر پوست شما کمک کند. با این حال، مهم است که هر ابزار را با احتیاط و به‌طور صحیح استفاده کنید تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنید.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

تمیز کردن پوست صورت با پاکسازی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *