• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد

اگر از اپیلاسیون، شیو، بند انداختن و سایر راه‌های از بین بردن موهای زائد راضی نیستید و به دنبال راهی بهتر می‌گردید، لیزر موهای زائد احتمالا همان گزینه‌ای است که نظر و رضایت شما را جلب خواهد کرد. امروزه لیزر موهای زائد یکی از متداول‌ترین گزینه‌ها برای از بین بردن موهای زائد در دنیاست. دستگاه لیزر نوری بسیار مترمرکز شده را روی فولیکول‌های مو می‌تباباند. رنگدانه‌ها این نور را جذب می‌کنند و موها از بین می‌روند. در این مطلب قصد داریم به شما توضیح دهیم که لیزرموهای زائد چیست و شما را با سوال‌های و نکات لازم درباره این روش آشنا کنیم و بگوییم چند نوع دستگاه لیزر وجود دارد و فواید و معایب آن‌ها چیست؟

 

 

به هر نوع موی ضخیم و تیره‌ای که در خطوط میانی بدن مانند سینه، صورت، چانه و گلو رشد می‌کند، موی زائد می‌گویند. موی زائد به دلایل هورمونی و غیر هورمونی رشد می‌کند. اگر دلایل هورمونی باعث ایجاد موی زائد در بدن شما شود، شما نمی‌توانید بدون درمان بیماری اولیه، لیزر انجام دهید. اختلالات هورمونی باعث می‌شود که در قسمت‌هایی از بدن که مو ندارد، موهایی زخیم و تیره رشد کنند. اگر مشکلات هورمونی دارید، درمان دارویی از رشد موهای زائد جلوگیری می‌کند و استفاده از لیزر فقط خرج اضافی است.

لیزر موهای زائد یک روش کاربردی برای از بین‌بردن موهای زائد است. لیزر باعث کاهش موهای زائد و نازک‌تر شدن آن‌های می‌شود. این روش با استفاده از نور لیزر و گرمایی که تابش آن ایجاد می‌کند، به عمق مشخصی از پوست نفوذ کرده و فولیکول مو را تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب می‌رساند.

فولیکول مو اصلی‌ترین دلیل رویش مو است. آسیب رساندن به آن باعث توقف رویش مو و از بین‌رفتن موهای زائد می‌شود. لیزر موهای زائد سلول‌های تولید کننده مو در ریشه را هدف قرار می‌دهد و باعث از بین بردن طولانی مدت یا دائمی آن‌ها می‌شود.

این روش نسبت به سایر روش‌ها نتیجه بهتری دارد. از مزایای انجام لیزر می‌توان به سرعت بالا، اثرگذاری قابل توجه و دقت بالای آن اشاره کرد.

 

 

مزایای انجام لیزر
سرعت، دقت و رسیدن به نتیجه دلخواه از مزایای انجام لیزر هستند.
مزایای لیزر موهای زائد

لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، پا، چانه، پشت، بازو، زیربغل، خط بیکینی و سایر مناطق دیگر مفید است. مزایای انجام لیزر شامل موارد زیر است:

دقت

دستگاه لیزر موهای زائد می‌تواند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهد. در حالی که پوست اطراف ناحیه هیچ‌گونه آسیبی نبیند.

سرعت

هر پالس لیزر در کسری از ثانیه روی پوست تابانده می‌شود و می‌تواند ناحیه وسیعی را همزمان قدف قرار دهد. نواحی کوچکی مانند لب فوقانی در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

گرفتن نتیجه دلخواه

شما بعد از سه تا هفت جلسه شاهد ریزش دائمی موهای خود خواهید بود.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

انجام لیزر موهای اگر بدون تحقیقات قبلی صورت بگیرد، می‌تواند اثرات بدی داشته روی پوست شما داشته باشد. در این بخش ما تمام نکاتی که قبل از لیزر کردن باید بدانید را لیست کرده‌ایم:

قبل از لیزر حتما با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید چه نوع لیزری بهترین انتخاب برای پوست شماست.
اگر اپیلاسیون کرده‌اید صبر کنید تا موهای شما دوباره رشد کنند.
اگر حمام آفتاب گرفته‌اید یا سولاریوم انجام داده‌اید صبر کنید تا اثرات آن از بین برود. در غیر این صورت پوست شما در هنگام لیزر می‌سوزد. برای از بین رفتن این اثرات بین ۴ تا ۶ هفته صبر کنید.
لیزر موهای زائد تنها ریشه موهای شما را هدف قرار می‌دهد. بنابراین قبل از انجام لیزر، حتما موهای زائد خود را با تیغ بتراشید.
حداقل تا ۴ هفته قبل از جلسه اول لیزر موهای زائد نباید زیر نور شدید خورشید قرار گرفته باشید. بهترین فصل انجام لیزر در پاییز و زمستان است.
هر جلسه لیزر معمولا باید بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد.
لیزر کردن موهای اطراف چشم‌ها ممنوع است.
لیزر کل بدن را در یک جلسه انجام ندهید. بدن شما نمی‌تواند حجم زیادی از لیزر را تحمل کند. این کار را طی چندین جلسه انجام دهید.
بهترین فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد ۴ تا ۶ هفته است. این فاصله بهترین زمان برای رشد فولیکول موهای شما است. با رعایت این فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد، می‌توانید به بهترین نتیجه برسید.
بهترین نتیجه بعد از ۳ ماه مشخص خواهد شد. زیاد عجول نباشید.

انتظاراتی که بعد از جلسه اول لیزر موهای زائد باید داشته باشید
در جلسه اول لیزر موهای زائد انتظار ریزش موها را نداشته باشید.‌
در جلسه اول لیزر موهای زائد انتظار ریزش موها را نداشته باشید.‌

احتمالا پس از جلسه اول لیزر، انتظار دارید که مو‌های شما از بین رفته باشد. اما این طور نیست. مدتی زمان می‌برد تا شاهد ریزش موها باشید. همانطور که گفتیم، نور لیزر روی فویلیکول‌های مو که باعث رشد و نگهداشت موها هستند، اثر می‌گذارد. این اثر پس از گذشت چند روز خود را نشان می‌دهد و شما شاهد ریزش موها خواهید بود.

حتی ممکن است شاهد رویش موهای جدید باشید. این موها در حقیقت موهای رشد نیافته‌ای بوده‌اند که در در هنگام لیزر در زیر پوست قرار داشتند. فولیکول‌های این موها هم از بین رفته‌اند و پس از مدتی اثری از آن‌ها نخواهید دید.

پس از جلسه اول لیزر، پوست شما کمی قرمز و حساس خواهد بود. بنابراین باید حواستان به پوستتان باشد و تا از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنید. در هنگام انجام لیزر این موارد را به هیچ عنوان انجام ندهید:

حداقل ۲۴ ساعت پس از هر جلسه، ورزش نکنید
پس از جلسه‌ها دوش آب گرم نگیرید
از مواد آرایشی صورت مانند از کرم پودر و کانسیلر استفاده نکنید
تا ۴۸ ساعت پس از انجام لیزر از دئودرانت استفاده نکنید

سوالات متدوال

دغدغه‌ها و سوالاتی درباره انجام لیزر موهای زائد وجود دارد. ما در این قسمت همه این سوال‌ها را گردآوردی و به آن‌ها پاسخ داده‌ایم.

۱. آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟
بسیار از درد انجام لیزر موهای زائد می‌ترسند.
بسیار از درد انجام لیزر موهای زائد می‌ترسند.

آیا لیزر موهای زائد دارد؟ این درد به چه میزان است؟ می‌توان آن را تحمل کرد؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال‌ها باید به این نکته اشاره کنیم که هر فرد آستانه تحمل درد متفاوتی دارد و درد انجام لیزر در مقابل نتیجه‌ای که خواهید گرفت، قابل مقایسه نیست و کاملا ارزش انجام این کار را خواهد داشت. شما پس از جلسه‌های سوم و چهارم که نتیجه لیزر را به خوبی مشاهده کردید، درد لیزر را به کل فراموش خواهید.

احساسی که در هنگام انجام لیزر خواهید داشت، مانند نوار لاستیکی است که به پوست شما اصابت می‌کند. درد لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد و این درد در همه جای بدن یکسان نیست.

عواملی مانند چاقی، تیرگی موها، قدرت تحمل درد در بیمار، نوع دستگاه لیزر و همینطور ناحیه‌ای که مورد لیزر قرار می‌گیرد روی این موضوع تاثیر دارد. به طول مثال درد لیزر موهای زائد برای نواحی بیکینی با درد انجام لیزر برای نواحی زیر بغل تفاوت دارد. نواحی مانند زیربغل، بیکینی و پشت بدن، درد بیشتری را در بین تمامی نواحی بدن در هنگام انجام این عمل دارند.

البته قبل از شروع لیزر از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده می‌شود. بسیاری از دستگاه‌های لیزر موهای زائد هم از دستگاه‌های خنک کننده پوست استفاده می‌کنند که پس بلافاصله پس از تابش لیزر روی پوست با استفاده از گاز شروع به خنک کردن پوست شما می‌کنند.

۲. آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟
لیزر موهای زائد سرطان زا نیست!

با توجه به این‌که لیزر کردن، راه حلی بسیار ساده و ایده‌آل برای از بین بردن موهای زائد است، بسیاری ممکن است شک داشته باشند که آیا لیزر موهای زئد سرطان زاست یا نه؟ جواب این سوال «خیر» است.

لیزر گردن هیچگونه سرطانی را با خود به همراه نمی‌آورد. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که انجام لیزر باید توسط اپراتورهای دوره دیده و متخصص انجام شود تا آسیبی به پوست شما وارد نشود. همینطور محیطی که لیزر در آن انجام می‌شود باید از تهویه مناسب برخوردار باشد. چون گازی که از سوختن مو آزاد می‌شود می‌تواند خطر آفرین باشد و اگر تهویه اتاق مناسب نباشد، استنشاق این گاز می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد. علاوه بر این فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد را باید رعایت کنید تا خطری سلامتی پوست شما را تهدید نکند. این فاصله باید در حدود ۱ ماه باشد.
بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

قبل از آن‌که به معرفی دستگاه‌های لیزر موهای زائد بپردازیم، بهتر است به این سوال جواب دهیم که بهترین دستگاه لیزر کدام است؟ واقعیت این است که شما باید بر اساس نوع و رنگ پوست خود بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را انتخاب کنید. به عنوان مثال لیزر دایود برای پوست‌های نازک مناسب نیست یا لیزر الکساندرایت می‌تواند تغییراتی در رنگدانه‌های پوست به وجود آورد که باعث روشن شدن یا تیرگی پوست شما شود. بنابراین بهتر از قبل از انتخاب لیزر به این نکته توجه کنید که پوست بدن شما چه ویژگی‌هایی دارد و چه دستگاه‌ لیزری مناسب‌ترین گزینه برای پوست شماست.

دستگاه لیزر موهای زائد
بسیاری لیزر الکساندرایت را بهترین دستگاه لیزر موهای زائد می‌دانند.

قبل از توضیح در مورد دستگاه‌ها، بسیار مهم است که بدانید تخصص فردی که این کار را انجام می‌دهد بسیار مهم است و در صورت تسلط نداشتن و آگاهی نداشتن، ممکن است مشکلات فراوانی برای پوست پیش بیاید. در صورت استفاده نادرست از دستگاه لیزر و توجه نکردن به پوست و نوع هورمون مشتری امکان آسیب دیدگی پوستی یا التهاب های شدید بعد از لیزر برای پوست وجود دارد.

دستگاه‌های مختلفی برای برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد. دستگاه‌های لیزر موهای زائد بر اساس منبع نور آن به ۲ دسته تقسیم می‌شوند. یکی دستگاه‌هایی مانند لیزر الکساندرایت و لیزر دایود که منبع لیزری دارند و لیزر واقعی تولید می‌کنند و دیگر دستگاه‌هایی که نور شدید پالسی تولید می‌کنند. مانند لیزر IPL و لیزر SHR. در ادامه به معرفی انواع دستگاه لیزر می‌پردازیم.