• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزوتراپی مو چیست؟

 

مزوتراپی مو چیست؟

متأسفانه ، کم پشتی مو در زنان و مردان رایج است زیرا به دلیل عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی ، استرس ، رژیم غذایی نامناسب ، داروها ، شرایط پزشکی و ژنتیک ایجاد می شود.

از آنجا که ریزش مو معمولاً یک روند پیش رونده است ، لازم است به محض شروع کم پشتی مو اقدام کنید ، خوشبختانه گزینه های درمانی مناسب و بی خطر وجود دارد ، از جمله مزوتراپی که یک درمان بسیار موثر و غیرتهاجمی میباشد.

مزوتراپی یک روش غیر جراحی است که اخیراً به دلیل توانایی جلوگیری از ریزش و بازیابی فولیکول های موی مسئول رشد مو ، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این درمان ساده و بدون درد شامل تزریق کم عمق به پوست سر ، زیر اپیدرم ، لایه خارجی پوست و مزودرم ، لایه میانی پوست ، به منظور تحریک پوست و تحریک بازسازی مو است.

این تزریق ها که متناسب با نیازهای هر بیمار تنظیم می شوند ، حاوی مخلوطی از مواد معدنی ، ویتامین ها ، آمینو اسیدها و آنزیم های مشترک هستند و مستقیماً در ناحیه مورد نظر تزریق می شوند.

بنابراین ، آنها مواد مغذی مورد نیاز برای تحریک رشد مو را در اختیار بیماران قرار می دهند ، در عین حال گردش خون در پوست سر را افزایش می دهند ، التهاب را کاهش می دهند ، کلاژن را تحریک می کنند ، اندازه فولیکول را افزایش می دهند و سطح DHT را اصلاح می کنند.

به طور خلاصه مزوتراپی را می توان به عنوان یک روش مکمل و جایگزین تعریف کرد، که به صورت تزریق به لایه مزودرم پوست انجام می شود.

مزوتراپی، علاوه بر درمان ریزش مو، برای جوان سازی صورت و درمان سلولیت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای هر یک از این درمان ها، آماده سازی مزوتراپی شامل ترکیبی از مواد شیمیایی مختلف است.

با استفاده از این روش، مواد مغذی به طور مستقیم به فولیکول های مو منتقل می شود. این روش به راحتی، با اطمینان از تغذیه مناسب سلول های مو برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می شود. تزریق را می توان به صورت دستی یا با کمک دستگاه های مخصوص انجام داد.

استفاده از این دستگاه های مخصوص برای توزیع مساوی دارو به هر نقطه از سر، نتایج بهتری می دهد. سوزن های ۴-۲ میلی متر در تزریق استفاده می شود.

با استفاده از این روش، تمام مواد مغذی مورد نیاز سلول های مو به راحتی به پوست سر اعمال می شود. این روش به جراحی نیازی ندارد و بدون درد است.
مزوتراپی مو چیست، مزایا، عوارض و هزینهمزوتراپی – رساندن مواد مغذی مورد نیاز به سلول های مو
مزوتراپی مو چگونه انجام می شود؟

از آنجا که ریزش مو یک مشکل رایج در بین بسیاری از افراد ( زنان و مردان ) است، همواره روش های مختلفی برای درمان ریزش مو در حال توسعه است. پیوند مو، تکنیک لیزر و بسیاری از روش های مختلف برای درمان ریزش مو استفاده می شود.

یکی از روش های جلوگیری از ریزش مو و اطمینان از سلامت مو، روش مزوتراپی مو است که تا حد زیادی شکایات مربوط به ریزش موها را کاهش می دهد.

قبل از مزوتراپی مو، با انجام ماساژ ویژه پوست سر با استفاده از ترموتراپی (بخار)، پوست سر نرم شده و برای تزریق آماده می شود.

در این روش ترکیب شیمیایی که برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد، بر اساس ساختار مو، شکل و شدت ریزش موی مراجعه کننده، به طور خاص آماده می شود. این مخلوط شامل مواد افزایش دهنده گردش خون، ویتامین ها و عناصر مختلف است.

مخلوط آماده شده توسط انژکتور کوچک با سوزن مزوتراپی استریل به لایه میانی پوست تزریق می شود. در تزریق مو به وسیله دست تنظیم دوز دارو و توزیع آن به طور مساوی به پوست سر زمان بر و دشوار است.

مزوتراپی کنترل شده توسط دستگاه مخصوص می تواند به راحتی و به طور مساوی به کل پوست سر اعمال شود. دوز دارو تزریق شده را می توان در صفحه کامپیوتر کنترل کرد.

پس از انجام مزوتراپی، مو برای مدت مشخصی شسته نمی شود و نباید ازهیچ مواد شیمیایی روی مو استفاده شود.
مزوتراپی مو چیست، مزایا، عوارض و هزینهمزوتراپی کنترل شده توسط دستگاه مخصوص
تعداد جلسات مورد نیاز

مزوتراپی مو معمولا در ۱۰ جلسه انجام می شود. هر جلسه ۳۰-۱۵ دقیقه طول می کشد. با این حال، تعداد جلسات لازم، با تجزیه و تحلیل ساختار موی افراد تعیین می شود.

در آنالیز مو، با در نظر گرفتن سن بیمار، میزان ریزش مو، ساختار رشته مو تعداد و فواصل جلسات تعیین می شود. مزوتراپی در مردان ۱۵-۱۰ دقیقه طول می کشد که نسبت به مدت زمان مزوتراپی در زنان که ۳۰ دقیقه طول می کشد، کمتر است.

پس از چهار جلسه اول که در یک هفته انجام می شود، جلسات دیگر هر ۱۵ روز انجام می شود. هنگامی که تمام جلسات تکمیل شد، برای حمایت از درمان، جلسات تقویت مو می تواند یک بار در ماه انجام شود.

برای اطمینان از پایداری نتایج ، جلسات نگهداری هر ۳ ماه یکبار توصیه می شود.

در حالی که بعضی از بیماران در ماه اول نتایج را مشاهده می کنند ، در برخی موارد ممکن است ۶ ماه طول بکشد تا پیشرفت قابل توجهی ببیند بنابراین صبور بودن مهم است.

به منظور تسریع روند بهبودی ، به بیماران توصیه می شود که پس از درمان با ورزش و کاهش سموم از رژیم غذایی خود ، یک سبک زندگی سالم داشته باشند.
اثر مزوتراپی بر روی مو

از آنجا که فولیکول های مو در لایه میانی پوست به وسیله مزوتراپی مو تحریک می شوند، شکایات ناشی از ریزش مو می تواند به طور کامل کاهش یابد یا متوقف شود.
تغذیه سلول های موی: از آنجا که مواد مغذی مورد نیاز سلول های مو به طور مستقیم به ریشه های آنها تزریق می شود، ریزش مو به طور قابل توجهی متوقف می شود
موها را سالم تر و قوی تر می کند
کم شدن مو تنها به شکل ریزش مو نیست: از دست دادن مو می تواند به شکل نازک شدن، شکنندگی مو و از دست دادن حجم نیز باشد. مزوتراپی مو باعث ضخیم و پرپشت شدن مو می شود.