• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

افرادی که نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند

افرادی که نباید لیزر موهای زائد انجام دهند ، پرسشی که خیلی از خانم ها از ما می کنند. روش های بسیار متفاوتی برای از بین رفتن موهای زائد وجود دارد که همه آن ها معایب و هم چنین مزایای خاص خود را دارا می باشند. روش های قدیمی مانند اپیلاسیون بدن و استفاده از ژیلت های اصلاح همگی دارای معایبی بودند که سبب می شد به پوست بدن آسیب هایی برسد، برای مثال می توان به صورت زیر اشاره داشت :

  • اپیلاسیون بدن با استفاده از موم های سرد گیاهی سبب شل شدگی و افتادگی پوست می شود و هم چنین در نواحی حساس غدد لنفاوی را تحریک می کند
  • استفاده از ژیلت ها سبب سیاه شدن پوست و هم چنین بیشتر شدن موهای زائد و ضخیم شدن آن ها می شود که برای افراد بسیار ناراحت کننده می باشد

نکته بسیار مهم این است که ژیلت و اپیلاسیون هر دو روش های غیر دائمی هستند و موهای بدن را از بین نخواهند برد. امروزه روشی به نام لیزر به وجود آمده است که می تواند موهای زائد را به صورت دائمی از بین ببرد.

لازم به ذکر می باشد که از بین رفتن 80 الی 90 درصد موهای لیزر شده به صورت کاملا تضمینی است. لیزر درمانی به دلیل اثر بخشی و بدون درد بودن ،  به یکی از محبوب ترین راه حل های رفع موهای زائد تبدیل شده است.

 

چه کسانی بهتر است که لیزر موهای زائد را انجام ندهند ؟

به همین دلیل است که پزشکان معتقد هستند برخی از افراد بهتر است لیزر موهای زائد را انجام ندهند و می توان اذعان داشت که لیزر موهای زائد می تواند برای مدت طولانی پوست صاف و بدون مو به شما بدهد. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که باید در نظر بگیرید که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر مو هستید یا خیر.

در زیر به برخی از افرادی که نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند، اشاره می کنیم :

افرادی که پوست و موی خیلی روشن دارند

باید بدانید که طبیعت مو و پوست شما می تواند نتیجه لیزر موهای زائد را تعیین کند. در حالی که دستگاه های لیزر زیادی برای حذف موهای زائد وجود دارد ، بعضی از آن ها برای نوع خاصی از پوست مناسب تر می باشند. به عنوان مثال :

  • اگر پوست تیره ای دارید ، ممکن است به شما توصیه شود لیزر Nd-YAG را انتخاب کنید ، زیرا آسیب کمتری به پوست شما وارد می کند.
  • در کل اگر پوست شما دارای موهای کم رنگ یا کرکی می باشد، بهتر است که لیزر بر روی ان انجام نشود مگر ان که با نظر پزشک این کار برای شما انجام گیرد.

به طور کلی ، هر چه تضاد رنگ از پوست به مو بیشتر باشد ، درمان آن آسان تر است. متاسفانه آن دسته از بیمارانی که موهای بلوند یا سفید دارند کاندیدای مناسبی برای این امر نمی باشند به دلیل آن که فاقد رنگ دانه لازم برای درمان هستند. بسته به فناوری خاصی که استفاده می شود ، داشتن هیچ گونه جوش پوستی ، عفونت ، زخم باز یا برنزه کردن پوست نیز می تواند مانع انجام لیزر مو شود.

انواع پوست های مستعد رنگ دانه

شایع ترین عوارض جانبی لیزر مو شامل تحریک پوست یا تغییر رنگ و رنگ دانه می باشد. اگر پوست شما به راحتی تغییر رنگ می دهد ، توصیه می شود رفع موهای زائد را با لیزر انجام ندهید. برای جلوگیری از این مسئله ، باید قبل از انتخاب روش ، از پزشک خود در مورد خطرات و عوارض درمان بپرسید. پزشک شما ممکن است یک آزمایش را برای دیدن واکنش پوست شما در برابر درمان  لیزر پیشنهاد دهد.

افرادی که بیماری پوستی دارند

درمان با لیزر به طور کلی برای افرادی که بیماری پوستی یا عفونت دارند توصیه نمی شود. برخی از داروهایی که برای شرایط پوستی خود استفاده می کنید ، مانند ایزوترتینوئین ، می تواند باعث حساسیت به نور شود. قبل از درمان باید به پزشک خود اطلاع دهید تا از مناسب بودن خودتان برای لیزر مو مطمئن شوید.

افرادی که باردار هستند

در حالی که اطلاعات کافی در مورد تأثیر لیزر یا مواد شیمیایی اعمال شده بر روی پوست شما در طی لیزر مو بر روی جنین وجود ندارد ، به طور کلی توصیه می شود در صورت بارداری از درمان لیزر موهای زائد خودداری کنید.

در واقع هیچ درمانی با لیزر برای افراد باردار توصیه نمی شود. بسیاری از خانم ها ممکن است در اثر افزایش هورمون ها در دوران بارداری ، شاهد رشد مو در نوک پستان ها یا شکم خود شوند. به طور معمول این موها بعد از بارداری خود بخود از بین می روند و نیازی به استفاده از لیزر برای حذف این موهای زائد وجود ندارد.

ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید

بسته به ضخامت مو ، اندازه ناحیه تحت درمان و وضعیت پوست و مو ، شدت لیزر متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید برای لیزر موهای زائد روی صورت یا ابروهای خود لیزر انجام دهید ، بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که به روش های قدیمی اپیلاسیون یا موچین پایبند باشید. نور لیزر در صورت برخورد با چشمان شما می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث نابینایی ، تاری و تیرگی دید شود.

در کل لیزر موهای زائد مزایای بسیاری برای افراد خواهند داشت اما اگر کلینیکی که برای لیزر انتخاب می نمایید مناسب نبوده و هم چنین اپراتوری که کار لیزر شما را انجام می دهد با تجربه نباشد می تواند آسیب های بسیاری به شما وارد کند، به همین دلیل است که شما باید در انتخاب کلینیک خود دقت کافی را داشته باشید.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

لیزر موی زائد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *