• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

لیزر موهای زائد چیست ؟

در  پاسخ به اینکه لیزر موهای زائد چیست باید گفت لیزر موهای زائد یک روش زیبایی است که با استفاده از نور لیزر موهای زائد را از قسمت‌های مختلف بدن از بین می‌برد. این روش با هدایت نور شدید به فولیکول‌های مو عمل می‌کند که مو را از بین می‌برد و رشد آینده را مهار می‌کند. این یک روش ایمن و موثر برای حذف موهای زائد در نظر گرفته می‌شود، اگرچه نتایج می‌تواند بر اساس عوامل فردی مانند نوع پوست و رنگ مو و همچنین میزان تخصص مرکز لیزر متفاوت باشد.

عملکرد لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

عملکرد لیزر موهای زائد به این شکل است که دستگاه‌های لیزر مو های زائد از پرتویی از نور بسیار متمرکز برای هدف قرار دادن فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند. نور لیزر توسط رنگدانه موجود در ساقه مو جذب می‌شود که به فولیکول آسیب می‌رساند و رشد مو در آینده را کند یا متوقف می‌کند. این دستگاه دارای مکانیزم خنک کننده برای محافظت از پوست در برابر آسیب گرما است. انواع مختلفی از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود که هر کدام دارای طول موج‌های متفاوتی هستند، بنابراین انتخاب دستگاهی مناسب با نوع پوست و موی شما بسیار مهم است.

چه کسانی نباید لیزر موی زائد انجام دهند؟

لیزر موی زائد برای همه افراد مناسب نیست و گروه‌های خاصی از افراد هستند که باید از این روش درمانی اجتناب کنند در ادامه می توانید ببینید که چه کسانی نباید لیزر موی زائد انجام دهند:

  1. زنان باردار یا شیرده به دلیل خطرات احتمالی برای جنین یا نوزاد باید از لیزر موهای زائد اجتناب کنند.
  2. افرادی که دارای رنگ پوست تیره یا پوست برنزه هستند نیز در معرض خطر آسیب یا تغییر رنگ پوست در اثر لیزر هستند، بنابراین باید از این روش درمانی اجتناب کنند.
  3. افرادی که دارای شرایط پزشکی مانند بیماری‌های پوستی، عفونت یا زخم هستند باید از لیزر مو زائد تا زمانی که شرایطشان بهبود نیابد اجتناب کنند.
  4. افرادی که سابقه اسکار دارند، ممکن است کاندیدای خوبی برای لیزر موهای زائد نباشند، زیرا می‌تواند جای زخم را بدتر کند.
  5. افرادی که اخیرا آفتاب سوخته شده‌اند یا در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته‌اند نیز باید از لیزر موی زائد خودداری کنند، زیرا این می‌تواند خطر آسیب پوست را افزایش دهد.

مهم است که قبل از رفع موهای زائد با لیزر، در مورد هرگونه نگرانی و شرایط سلامتی با پزشک متخصص پوست و مو صحبت کنید.

لیزر موهای زائد چیست ؟

آیا با لیزر موهای زائد برای همیشه از بین میروند؟

نتایج لیزر موهای زائد دائمی است که می تواند رشد مو را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. با این حال اینکه برخی فکر می کنند که با لیزر برای همیشه از بین میروند اشتباه است زیرا لیزر یک راه حل دائمی نیست و مو در برخی موارد می تواند دوباره رشد کند. میزان رشد مجدد مو و سرعت رشد مجدد آن به عوامل مختلفی از جمله چرخه رشد موی فرد، نوع پوست مورد استفاده بستگی دارد.

به طور کلی این روش برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بیشترین تاثیر را دارد. این به این دلیل است که نور لیزر به رنگدانه ملانین در مو جذب می شود که به هدف قرار دادن فولیکول های مو کمک می کند. با این حال، لیزر موی زائد را می توان برای افرادی که پوست تیره تر دارند نیز استفاده کرد، اما مهم است که با یک تکنسین مجرب که در درمان پوست های تیره تر تجربه داشته باشد، کار کنید.

لیزر موهای زائد تا چه مدت ماندگاری دارد؟

برای اینکه بدانیم لیزر موهای زائد تا چه مدت ماندگاری دارد باید گفت نتایج لیزر متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای برخی از افراد، لیزر روی بدن نتایج دائمی یا تقریباً دائمی دارد. برخی دیگر ممکن است کاهش زیادی در مقدار و ضخامت موهایی که با گذشت زمان دوباره رشد می کنند، مشاهده کنند. در حالی که نتایج دائمی معمولاً روی صورت به دست نمی‌آید، رشد مجدد ممکن است برای سال‌ها رخ ندهد.

بر روی بدن، لیزر ممکن است نتایج دائمی یا بسیار طولانی مدت ارائه دهد. با گذشت زمان، هر مویی که دوباره رشد می کند باید بسیار کم و ریز باشد. در صورت، لیزر موهای زائد معمولاً دائمی نیست، اما ممکن است طولانی مدت باشد. برخی از افراد گزارش می دهند که پس از ۱۰ سال یا بیشتر، هیچ مویی برنمی گردد. برخی دیگر زودتر رشد مجدد را تجربه می‌کنند و برای حفظ موهای ناخواسته به درمان‌های لمسی سالانه تکیه می‌کنند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *