• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تاثیر میکرونیدلینگ بر پوست

در ابتدا لازم است بدانیم میکرونیدلینگ چیست و چه کاربردهایی دارد. باید گفت استفاده از این روش، امروزه در کلینیک های زیبایی بیشتر از هر زمان دیگری دیده می شود. تاثیر میکرونیدلینگ بر جای جوش از جمله مواردی است که توانسته این متد را حائز اهمیت سازد، در این روش با استفاده از سوزن های ریز به تحریک بافت های پوست پرداخته می شود و در نتیجه شاهد ترمیم و احیای بافت پوست و همچنین کلاژن های موجود در پوست خواهیم بود.

 

تاثیر میکرونیدلینگ بر پوست

میکرونیدلینگ علاوه بر از بین بردن جای جوش می تواند سبب رفع چین و چروک ها و رفع فرورفتگی ها در پوست و از بین بردن جای زخم بر روی پوست شود و در نتیجه شاهد پوستی نرم تر، صاف تر و دارای قابلیت کششی و مهم تر از همه پوستی جوان تر خواهیم بود، این روش را همانند روش کربوکسی تراپی در خانواده ی روش های مراقبت پوست دسته بندی می نماییم.

 

در چه مواردی می توان از میکرونیدلینگ استفاده نمود؟

اکثرا افراد با تاثیر میکرونیدلینگ بر جای جوش آشنا هستند اما باید دانست که استفاده از میکرونیدلینگ برای موارد دیگری نیز استفاده می شود که در ادامه آنها را بر خواهیم شمرد.

از بین بردن چین و چروک های پوستی.
از بین بردن جای زخم بر روی پوست.
از بین بردن آکنه بر پوست.
خون رسانی هر چه بهتر پوست و مو
رفع معضل رنگدانه های پوستی.
رفع مارک هایی که به دلیل منبسط شدن پوست پدید آمده اند.
رفع شل شدگی پوست به دلیل کاهش وزن و یا لیپوساکشن.

آیا تاثیر میکرونیدلینگ بلافاصله قابل رویت است؟

لازم به ذکر است از آنجایی که میکرونیدلینگ سبب رشد سلول های پوستی جدید می شود در نتیجه نمی توان بلافاصله بعد از انجام آن توقع مشاهده ی نتیجه ای مفید داشت و باید مدت زمانی خاص بگذرد تا تاثیر میکرونیدلینگ بر جای جوش و یا جای زخم و آکنه و… را مشاهده نماییم.

 

آیا استفاده از روش میکرونیدلینگ بی خطر می باشد؟

استفاده از این روش کاملا امن و بی خطر می باشد و تاثیری مستقیم بر جای جوش های موجود بر پوست صورت دارد، در نتیجه لازم است به افرادی که قصد انجام این کار را دارند این اطمینان خاطر را داد که خطری در این راه آنها را تهدید نخواهد کرد.

 

عوارض جانبی میکرونیدلینگ

هر چند قبل تر به این موضوع اشاره شد که استفاده از روش میکرونیدلینگ دارای خطر خاصی نمی باشد اما باید دانست که این امکان وجود دارد که نیاز باشد فرد با ریسک های ممکن با این روش دست و پنجه نرم کند که لازم است قبل از اقدام برای میکرونیدلینگ نسبت به این عوارض آگاهی داشته باشد. از جمله این عوارض جانبی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

وجود ورم ها
احساس ناخوشایندی در نقاطی که میکرونیدلینگ در آن نواحی صورت گرفته است
وجود قرمزی ها
وجود کبودی ها
وجود خشکی ها
پوسته پوسته شدن پوست

آیا قبل از میکرونیدلینگ نیاز است که از دارو های بی حسی استفاده شود؟

برای استفاده از روش میکرونیدلینگ همانند روش میکرودرم برای کاهش دردهای احتمالی نیاز است که از دارو های بی حسی موضعی استفاده گردد که تشخیص این دارو ها به عهده ی پزشک متخصص می باشد و فرد نمیتوان با تشخیص خود از دارو های بی حسی استفاده نماید. باید یادآور شد که انجام این روش دارای درد غیر قابل تحملی نخواهد بود و لزومی ندارد فرد نگرانی در این خصوص داشته باشد.

 

دوران نقاهت بعد از میکرونیدلینگ

خوشبختانه بعد از انجام میکروندلینگ فرد به سرعت بهبود خواهد یافت و دوران نقاهت این روش بسیار کم خواهد بود و عوارض جانبی که قبل تر آنها را نام بردیم به سرعت برطرف خواهند شد. فرد بعد از میکرونیدلینگ می تواند به راحتی فعالیت های روزمره ی خود را بدون هیچ گونه محدودیتی انجام دهد.

 

آیا می توان بلافاصله بعد از میکرونیدلنیگ آرایش کرد؟

برای مشاهده ی تاثیر میکرونیدلینگ بر جای جوش همچنین از بین رفتن چین و چروک ها و دیگر مواردی که به آنها اشاره شد لازم است که فرد تا 12 ساعت از لوازم آرایشی استفاده ننماید چراکه پوست فرد بعد از انجام این روش بسیار حساس بوده و استفاده از لوازم آرایشی می تواند منجر به تشدید عوارض جانبی مانند احساس سوزش و سرخی پوست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *