• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تکنیک‌های رایج ماساژ ریلکسی

تکنیک‌های ماساژ ریلکس

حرکات ورز دادن ملایم و ضربات طولانی، تنها تکنیک‌های ماساژ ریلکسی نیستند. ماساژ ریلکسیشن برای آرامش‌بخشی از طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های ماساژ استفاده می‌کند. اما تقریبا همگی‌ آن‌ها با فشار سبک و آرامش‌بخش که به هیچ عنوان با درد همراه نیست، انجام می‌شوند.

هدف تمامی تکنیک‌ها افزایش دما و جریان خون، دستکاری بافت‌های نرم و تحریک مواد شیمیایی مثبت در بدن است. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان تکنیک‌های رایج ماساژ ریلکس را به موارد زیر تقسیم کرد:

1. افلوراژ

افلوراژ تکنیکی برای گرم کردن عضلات و تشویق بازگشت وریدی و لنفاوی است. بازگشت وریدی به مقدار خونی که در هر دقیقه از وریدها به دهلیز راست جریان می‌یابد، گفته می‌شود. افزایش بازگشت وریدی باعث افزایش خون در عضلات می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا آرام شوند.

2. ورز دادن

یکی دیگر از تکنیک‌های مورد استفاده برای ماساژ ریلکسی، ورز دادن است. ورز دادن را می‌توان به آرامی یا با شدت بیشتری بسته به اثر لذت‌بخش آن انجام داد. ورز دادن دمای پوست را افزایش می‌دهد و می‌تواند باعث افزایش خون در عضلات شود.

همچنین تکنیک ورز دادن برای فشرده کردن، بلند کردن و فشار دادن بافت‌های سطحی، ماهیچه‌ها یا رباط‌ها برای افزایش خاصیت ارتجاعی آن‌ها استفاده می‌شود. سایر تکنیک‌های مورد استفاده مانند حجامت، غلتاندن و پتریساژ نیز با افزایش دما و جریان ماهیچه‌ها اثر درمانی بر بدن دارند.

3. پتریساژ

پتریساژ همان حرکت ورز دادن را کمی به‌صورت عمیق‌تر انجام می‎دهد. در این تکنیک حرکاتی مثل ورز دادن، پیچاندن، غلتاندن و بلند کردن انجام می‌شود تا عضلات آسیب‌دیده بهتر بهبود یابند. در پتریساژ عضلات کشیده و شل شده و گردش خون بهبود می‌یابد.

گاها نیز در ماساژ ریلکسیشن از دو تکنیک تپوتمنت و اصطکاک می‌توان استفاده کرد. تپوتمنت شامل ضربات چکشی، سیلی زدن، حجامت و ضربه زدن و اصطکاک نیز شامل مالیدن ناحیه ماساژ با استفاده از انگشتان دست است.

مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید.

قبل از هر گونه ماساژ، از خوردن وعده‌های غذایی زیاد یا نوشیدنی الکی خودداری کنید. برعکس باید مقدار زیادی آب بنوشید زیرا آب باعث می‌شود که سموم از بدن شما بهتر دفع شوند. همینطور اگر با هر یک از شرایط زیر مواجه هستید، باید به ماساژدرمانگر خود اطلاع دهید:

  • اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید.
  • اگر هرگونه شرایط پزشکی دارید یا درمان یا دارویی خاصی مصرف می‌کنید.
  • اگر اخیرا جراحت یا عمل جراحی داشته‌اید.
  • اگر به چیزی حساسیت دارید، به ویژه حساسیت‌های پوستی.
  • اگرهر گونه زخم روی پوست خود دارید.

این موارد می‌تواند بر روی تکنیک‌ها و نوع روغنی که ماساژدرمانگر ممکن است بر روی پوست شما اعمال کند، تاثیر بگذارد.

ماساژ ریلکسیشن می‌تواند همانند هر نوع ماساژ دیگری آرامش‌بخش و مفید باشد. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید ماساژ را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم حتما به یک مرکز ماساژ درمانی معتبر مراجعه کنید تا تجربه بی‌نظیری از این ماساژ داشته باشید.

 

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

 

ماساژ ریلکسی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *