• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

از مسائل نگران کننده عوارض لیزر، رشد مجدد موها در همان قسمتی است که لیزر انجام شده است. اگر درمان لیزر به‌طور کامل انجام نگیرد، در عرض کمتر از شش ماه شاهد رشد مجدد موها خواهیم بود. موهایی که ضعیف و سست هستند. تعداد جلسات پی در پی و پایدار لیزر، شانس موفقیت را افزایش می‌دهند. لیزر موهای زائد حتما باید تحت نظر پزشک و در کلینیک تخصصی انجام بگیرد، تا نتیجه مناسبی را به همراه داشته باشد. در این مقاله از آنیل سعی کردیم به بررسی همه جوانب لیزر موهای زائد صورت بپردازیم. لیزر صورت روشی است که امروزه بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفته است. از بین بردن موهای زائد صورت و بدن یکی از اصلی ترین دغدغه خانم هاست. در زیر به بررسی عوارض و مزایای لیزر موهای زائد صورت می‌پردازیم.
عوارض لیزر موهای زائد صورت
از عوارض لیزر موهای زائد صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• قرمزی و حساسیت‌های خفیف: گاها با درد خفیفی همراه است. اما جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد. بیمارانی که دچار قرمزی و تورم در محل انجام لیزر موهای زائد صورت می‌شوند، می‌دانند که بعد از طی شدن زمان بهبودی، دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند.
• پوسته پوسته شدن بعد از لیزر: استفاده از دستگاه غیر مجاز باعث پوسته پوسته شدن که یک مشکل آزار دهنده که منجر به مشکلات دائمی می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی حتما توصیه‌های بعد از انجام لیزر موهای زائد صورت را جدی بگیرید.
• تغییرات رنگدانه‌ای: بعد از انجام لیزر، تغییرات رنگدانه‌ای در پوست رخ می‌دهد. ممکن است پوست در محل لیزر موهای زائد صورت، به طور موقت روشن‌تر یا تیره‌تر شود. تغییر رنگ به تدریج به حالت عادی بر می‌گردد.
• تاول زدن: در رابطه با عوارض لیزر صورت، اگر چه این امر بسیار نادر است، اما سوختگی و تاول در محل لیزر موهای صورت، می‌تواند در نتیجه مستقیم عدم مهارت افراد غیر حرفه‌ای، برای شما اتفاق بیفتد. اگر قبل از استفاده از لیزر پوست به درستی خنک و سرد شود، قاعدتاً سوختگی نباید رخ دهد. حتما مطمئن شوید که فرد انجام دهنده این کار باتجربه است.
برای جلوگیری کردن از پیش آمدن این عوارض احتمالی حتما این‎‌کار را تحت نظر یک پزشک با تجربه و یک کلینیک لیزر موهای زائد معتبر انجام دهید، تا دچار عوارض ناخواسته و پشیمانی نشوید.

مزایای لیزر موهای زائد صورت
یکی از روش‌های از بین بردن موهای زائد صورت، لیزر موهای زائد است، دغدغه از بین بردن موهای زائد از گذشته تا به امروز همیشه برای خانم‌ها وجود داشته است. لیزر موهای زائد صورت فواید و مزایایی برای پوست صورت به همراه دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای این روش، سهولت و صرف زمان کم است. این روش در مقایسه با روش های دیگر از بین بردن موهای زائد از درد و ناراحتی کمتری برخوردار است. از مزیت های دیگر لیزر، روشن‌تر شدن رنگ پوست صورت است. همچنین از بین بردن موهایی که ضخامت بسیار زیادی دارند و با روش‌های دیگر از رشد و ضخامت آنها کم نمی‌شود، از دیگر مزایای لیزر موهای صورت است. بسیاری از افراد موهای زیر پوستی دارند و لیزر باعث به وجود آمدن موهای زیر پوستی نمی‌شود و حتی تمامی آنها را نیز از بین می‌برد.
آیا لیزر موهای زائد سرطان‌زاست؟
به‌نظر می‌رسد دلیل ایجاد سوالی با این مضمون که «آیا لیزر موهای زائد صورت سرطان‌زاست؟» ناشی از عدم آگاهی افراد نسبت به این موضوع باشد. همان‌طور که در بالا به عوارض لیزر موهای زائد صورت اشاره کردیم. اگر دستگاه لیزر را به درستی انتخاب نکنیم، اشعه لیزر به‌جای آن‌که موهای زائد را هدف قرار دهد، پوست کناری را هدف می‌گیرد و می‌سوزاند. انرژی موجود در لیزر به صورت سطحی است و هرگز به عمق پوست وارد نمی‌شود.
دستگاه‌های لیزر به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تنها پیاز مو را هدف بگیرند. البته، پزشک نیز باید در این کار مهارت داشته باشد تا نور لیزر را به صورت مستقیم و طولانی مدت بر روی فولیکول‌های پوست قرار ندهد. اشعه‌های لیزری که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد، با سایر دستگاه‌های لیزر درمانی متفاوت است وتنها روی لایه سطحی پوست تاثیرگذار است، پس در نتیجه جای هیچ‌گونه نگرانی در مورد سرطان‌زا بودن لیزر موهای زائد صورت وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *