• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

میکرودرم ابریژن چیست و چگونه انجام می شود؟

میکرودرم ابریژن یک روش کم تهاجمی است که برای تجدید رنگ و بافت پوست به کار می‌رود. این روی می‌تواند آفتاب‌سوختگی و تیرگی‌های پوست، چین‌وچروک، خطوط ظریف، لکه‌های پیری، اسکار آکنه، ملاسما و سایر نگرانی‌ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد. در این مقاله شما را بیشتر با روش کار میکرودرم ابریژن آشنا خواهیم کرد. پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

میکرودرم ابریژن چگونه انجام می‌شود؟

در این روش از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده که مانند سوهان است استفاده می‌شود تا سلول‌های مرده و کراتینه شده رویی پوست را به آرامی سنباده زده و پوستتان را جوان کند. در یک روش میکرودرم ابریژن، ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی‌کربنات سدیم با استفاده از خلأ یا مکش روی پوست به‌آرامی پاشیده می‌شود که باز هم همان لایه‌برداری سطحی را انجام می‌دهد.

میکرودرم ابریژن چه عارضه‌های پوستی را درمان می‌کند؟

میکرودرم ابریژن یک روش ایمن برای اکثر انواع پوست و رنگ‌ها به‌حساب می‌آید. در صورت داشتن عارضه‌های پوستی زیر، می‌توانید از این روش برای بهبود پوستتان استفاده کنید:

  • رفع خطوط و چین‌وچروک ریز
  • رفع هایپرپیگمانتاسیون شامل لکه‌های پیری و لکه‌های قهوه‌ای
  • منافذ بزرگ و جوش‌های سرسیاه
  • جوش و آکنه
  • علائم کشیدگی پوست
  • روشن کردن پوست
  • رنگ و بافت پوست ناهموار
  • ملاسما
  • آسیب‌های ناشی از خورشید

هزینه میکرودرم ابریژن چقدر است؟

هزینه میکرودرم ابریژن به موقعیت جغرافیایی شما و خدماتی که کلینیک موردنظر ارائه می‌دهد بستگی دارد؛ بنابراین می‌تواند متفاوت باشد. همچنین ممکن است شما به بیش از یک جلسه میکرودرم ابریژن نیاز داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید. بسیاری از افراد نیز برای نگه‌داشتن زیبایی پوستشان هر 2 الی 3 ماه یک بار این کار را انجام می‌دهند. بااین‌حال چون یک عمل زیبایی محسوب می‌شود بیمه‌های درمانی ان را پوشش نمی‌دهند و هزینه به‌صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

نحوه آماده شدن برای میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش غیر جراحی، کم تهاجمی است. برای آماده شدن برای انجام این کار باید کارهای کمی انجام دهید. بهتر است قبل از انجام این کار در مورد نگرانی‌های پوستی خود با یک متخصص مراقبت از پوست صحبت کنید تا بفهمید آیا میکرودرم ابریژن مناسب شما است یا خیر. درباره هرگونه عمل زیبایی و جراحی انجام شده در گذشته و همچنین آلرژی و شرایط پزشکی اطلاعات لازم را به پزشکتان بدهید.

ممکن است به شما گفته شود که حدود یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده از کرم‌های برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود تقریباً سه روز قبل از درمان از استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های لایه‌بردار خودداری کنید. قبل از شروع عمل، طبیعتاً باید هرگونه آرایش را پاک کرده و صورت خود را تمیز کنید.

میکرودرم ابریژن چگونه باعث پاکسازی پوست می شود؟
میکرودرم ابریژن برای داشتن پوستی زیبا و جذاب

میکرودرم ابریژن چگونه کار می‌کند؟

میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی در مطب است که معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد. این کار معمولاً توسط یک متخصص مراقبت از پوست با مجوز انجام می‌شود. توصیه می‌شود این کار را حتماً نزد متخصصین انجام دهید و به افراد غیرمتخصص که فقط دستگاه این کار را دارند اعتماد نکنید. برای میکرودرم استفاده از بیهوشی یا عامل بی‌حسی لازم نیست.

در حین انجام میکرودرم ابریژن، شما روی یک صندلی یا تخت دراز می‌کشید. فرد انجام دهنده خدمات شما از دستگاه دستی برای اسپری آرام ذرات یا سمباده زدن لایه بیرونی پوست در مناطق مورد نظر استفاده خواهد کرد. در پایان درمان، یک مرطوب‌کننده و همچنین ضد آفتاب به پوست شما زده می‌شود؛ زیرا لایه جدید پوست حساس است و نیاز به مراقبت ویژه دارد.

میکرودرم ابریژن برای اولین بار در سال 1996 توسط سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده تأیید شد. از آن زمان، صدها دستگاه میکرودرم ابریژن تولیدشده است.

چند روش مختلف برای انجام این روش وجود دارد که بر اساس دستگاه خاصی که استفاده می‌شود متفاوت است. این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

هندپیس نوک الماس

این دستگاه دارای یک دسته با نوک الماسی برای لایه‌برداری ملایم از سلول‌های مرده در پوست شما است. در همان زمان ذرات پوست برداشته شده را بلافاصله مکش می‌کند.

عمق سایش ممکن است تحت تأثیر فشار وارد شده بر روی هند پیس و همچنین مدت‌زمان باقی ماندن مکش روی پوست باشد. این نوع اپلیکاتور میکرودرم ابریژن به‌طورکلی در نواحی حساس‌تری از صورت مانند نزدیک چشم استفاده می‌شود.

میکرودرم ابریژن کریستال

میکرودرم ابریژن کریستال با استفاده از یک دسته ساطع کننده کریستال ریز، به‌آرامی روی پوست بلورهای ریز کریستال را اسپری می‌کند تا لایه‌های خارجی پوست را از بین ببرد. سلول‌های مرده پوست همانند هندپیس نوک الماس، بلافاصله ساکشن می‌شوند.

انواع مختلفی از کریستال‌هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند شامل اکسید آلومینیوم و بی‌کربنات سدیم است.

هیدرودرم ابریژن

Hydradermabrasion یک روش جدیدتر است. این روش شامل ترکیب هم‌زمان تزریق پوستی محصولات و لایه‌برداری بدون کریستال است. کل این فرآیند تولید کلاژن را تحریک می‌کند و جریان خون در پوست شمارا به حداکثر می‌رساند.

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن

عوارض جانبی شایع میکرودرم ابریژن شامل حساسیت خفیف، تورم و قرمزی است. این موارد معمولاً ظرف چند ساعت الی یک روز پس از درمان از بین می‌روند.

ممکن است به شما توصیه شود برای کاهش حساسیت و جلوگیری از آسیب پوستی هرچند ساعت یک‌بار از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. کبودی جزئی نیز ممکن است رخ دهد. علت این امر بیشتر فرآیند مکش در طول درمان است.

چه انتظاراتی بعد از میکرودرم ابریژن وجود دارد؟

پس از انجام ماین عمل باید بتوانید بلافاصله فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. پوست خود را مرطوب نگه دارید و از محصولات ملایم مراقبت از پوست استفاده کنید. حداقل تا یک روز پس از درمان از استفاده از داروهای موضعی آکنه خودداری کنید. بسیار مهم است که بعد از انجام این کار از پوست خود با کرم‌های ضد آفتاب محافظت کنید. در طی چند هفته پس از درمان، پوست شما می‌تواند نسبت به آفتاب حساس‌تر باشد.

شما می‌توانید انتظار داشته باشید که بلافاصله پس از عمل نتایج محسوسی را مشاهده کنید. تعداد جلسات میکرودرم ابریژن به‌شدت عارضه‌های پوست و همچنین انتظارات شما بستگی دارد. خود متخصص به‌احتمال‌زیاد برنامه‌ای را برای تعداد جلسات اولیه و همچنین درمان‌های دوره‌ای نگهداری سلامت پوست طراحی خواهد کرد.

سخن پایانی …

امروزه روش‌های زیادی در زمینه زیباسازی وجود دارد. این روش‌ها می‌توانند کمک‌کننده باشند اما استفاده بیش‌ازحد از آن‌ها توصیه نمی‌شود. همچنین در کنار این روش‌ها برای اینکه پوست عالی‌تری داشته باشید حتماً به رژیم غذایی خود توجه ویژه نمایید و تا می‌توانید از سبزیجات و میوه‌جات تازه به جای مواد فراوری‌شده بخصوص مواد دارای شکر مصنوعی استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *