• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آر اف برای لک صورت یک درمان موثر و عالی

لک‌های صورت سن و سال نمی‌شناسند. بعضی از کودکان، جوانان و افراد میان‌سال روی صورت خود لکه‌هایی دارند که به‌صورت نقاط قهوه‌ای رنگ ظاهر شده‌اند. ظهور چنین لکه‌هایی می‌تواند علت‌های متفاوتی داشته باشند. بعضی از افراد به‌طور ژنتیکی درگیر این موضوع هستند و بعضی دیگر در اثر عوامل مختلفی مانند ابتلا به یک بیماری خاص، مصرف بعضی داروها، حاملگی و حتی افزایش سن، این مشکل پوستی را تجربه می‌کنند. البته لک‌های صورت معمولا یک «مشکل» به حساب نمی‌آیند؛ چون هیچ ضرری ندارند و سلامت فرد را تهدید نمی‌کنند. اما طبیعی است که همه انسان‌ها دوست دارند پوستی صاف و شفاف داشته باشند. اگر صورت شما هم دارای لک یا کک‌ومک است، احتمالا تاکنون تلاش کرده‌اید تا راه‌های مختلفی را امتحان کنید. آر اف برای لک صورت یکی از بهترین و موثرترین راه‌های شفاف‌سازی پوست است. در این مقاله هر آنچه را که لازم است درباره آر اف برای لک صورت بدانید، بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد لک صورت چیست؟

لک‌های پوستی و کک‌ومک‌ها نوعی سلول‌های رنگ‌دانه‌ای هستند که هیچ ضرری برای پوست و بدن ندارند. این دسته از سلول‌ها معمولا به‌صورت لکه یا نقطه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست ظاهر می‌شوند. لک‌ها را می‌توانید در نقاط مختلف صورت، گردن، قفسه سینه و بازوها مشاهده کنید. چون این مناطق بیشتر از سایر نقاط بدن در معرض نور خورشید هستند.

لک‌های پوستی به‌هیچ‌عنوان سلامت بدن را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهند. به همین خاطر از بین بردن آن‌ها از نظر پزشکی هیچ ضرورتی ندارد. لک‌ها و کک‌ومک‌ها بیشتر در طول تابستان و اوایل پاییز ظاهر می‌شوند. چون در این زمان‌ها پوست بیشتر در معرض آفتاب قرار می‌گیرد. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که نور خورشید می‌تواند اصلی‌ترین دلیل ایجاد لک صورت باشد. از جمله دلایل ایجاد لک صورت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

آفتاب

نور خورشید را می‌توانیم مهم‌ترین دلیل ایجاد لک‌های پوستی بدانیم. سلول‌های پوستی برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید ملانین اضافی تولید می‌کنند. به همین خاطر است که لک‌ها و کک‌ومک‌ها پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ظاهر می‌شوند. این لکه‌ها می‌توانند در هر ناحیه‌ای از صورت یا بدن که در معرض نور خورشید است، به وجود آیند. در ماه‌های زمستان و روزهای سرد لکه‌ها کم‌رنگ یا حتی محو می‌شوند.

ژنتیک

ژنتیک نقش مهمی در نوع ملانین تولیدشده در بدن و ایجاد لکه‌های پوستی دارد. بدن می‌تواند دو نوع ملانین با نام‌های فئوملانین و یوملانین تولید کند. فئوملانین از پوست در برابر اشعه فرابنفش محافظت کرده ولی یوملانین این توانایی را ندارد. نوع ملانین تولیدشده در بدن به ژنی به نام MC1R بستگی دارد.

بدن افرادی که مو، چشم و پوست تیره دارند، معمولا یوملانین تولید می‌کنند و کمتر دچار لکه‌های پوستی می‌شوند. اما افرادی که موهای قرمز، بلوند یا قهوه‌ای و پوست و چشم‌های روشن دارند، فئوملانین بیشتری تولید می‌کنند و احتمال ایجاد کک‌ومک در آن‌ها بیشتر است.

اختلالات هورمونی

بسیاری از خانم‌ها بعد از حاملگی متوجه ظهور لک‌هایی روی صورت خود می‌شوند. این لک‌ها به‌خاطر اختلالات هورمونی مانند ایجاد تغییراتی در تولید هورمون‌های استروژن و پروژسترون به وجود می‌آیند. همچنین مصرف قرص‌های ضدبارداری یا تنظیم عادت ماهیانه می‌تواند باعث تولید ملانین شده و در نهایت به‌صورت لک‌های تیره روی صورت ظاهر شود.

کمبود ویتامین

کمبود بعضی از ویتامین‌ها در بدن به‌صورت لکه‌های پوستی ظاهر می‌شود. ویتامین‌هایی مانند B12 و A از جمله مواردی هستند که در صورت کمبود باعث ایجاد لکه و کک‌ومک می‌شوند. کم‌خونی، کمبود اسید فولیک، کمبود ویتامین C یا همان اسید اسکوربیک و… از دیگر عوامل ایجاد لک به شمار می‌روند.

مصرف برخی داروها

مصرف بعضی از داروهای خاص مانند داروهای ضد سرطان و ضد مالاریا و همچنین داروهایی مانند دی پنیسیلامین، کلروپرومازین، هیدانتوئین و ماینوسیکلین باعث ایجاد لک صورت می‌شوند. معمولا با تمام شدن دوره مصرف این داروها لک‌ها هم بهبود پیدا می‌کنند یا کم‌رنگ می‌شوند.

افزایش سن

بالا رفتن سن همیشه با علائم و نشانه‌هایی همراه است. یکی از واضح‌ترین آثار پیری لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست است. با افزایش سن رنگ‌دانه‌ها در پوست رسوب می‌کنند و لکه‌هایی را به وجود می‌آورند که به آن لکه‌های پیری می‌گویند. لکه‌های پیری ممکن است از چهل سالگی به بعد روی نقاط مختلف پوست ظاهر شوند.

بیماری

لک صورت می‌تواند در اثر بعضی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی و کبدی، آسم، روماتیسم و… به وجود آیند. البته در بعضی از موارد، داروهایی که برای درمان این بیماری‌ها مصرف می‌شوند لک‌های پوستی را ایجاد می‌کنند.

چطور از ایجاد لک صورت جلوگیری کنیم؟

محافظت از پوست در برابر نور خورشید تا حد زیادی می‌تواند از ایجاد لک صورت جلوگیری کند. این کار لکه‌های موجود را از بین نمی‌برد، اما جلوی ایجاد لک‌های جدید را می‌گیرد. برای پیشگیری از ایجاد لکه‌های جدید نکات زیر را رعایت کنید:

  • همیشه از کرم ضدآفتاب با SPF +30 استفاده کرده و هر دو ساعت یک‌بار آن را تجدید کنید.
  • از کرم رتینول برای پوست آسیب‌دیده یا آفتاب‌سوخته استفاده کنید.
  • زمانی که تابش نور خورشید به اوج خود می‌رسد، از بیرون رفتن خودداری کنید.
  • کلاه آفتابی بپوشید.
  • از کرم‌های حاوی ویتامین A استفاده کنید.

آر اف فرکشنال چیست؟مزایا;کاربرد آر اف فرکشنال - کلینیک زیبایی و لیزر میها

آر اف برای لک صورت چیست و چگونه انجام میشود؟

آر اف برای لک صورت یک درمان فرکانس رادیویی است که از ترکیبی از نور و انرژی حرارتی برای گرم کردن بافت‌های زیر سطح پوست و تحریک توانایی‌های بازسازی طبیعی بدن استفاده می‌کند. انرژی حرارتی ناشی از آر اف باعث افزایش جریان خون در زیر پوست می‌شود و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. گرمای آر اف برای لک صورت می‌تواند ملانین اضافی پوست را تبخیر کرده و رنگ‌دانه‌ها را روشن‌تر کند.

به گفته سایت finesselaser، فرکانس رادیویی یا همان آر اف یک درمان غیرتهاجمی است که با استفاده از یک دستگاه و به‌صورت دستی انجام می‌شود. در طول درمان، پزشک دستگاهی را روی پوست حرکت می‌دهد که در حین حرکت، انرژی حرارتی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند و روی سلول‌های رنگ‌دانه تاثیر می‌گذارد. آر اف برای لک صورت که یک روش غیرجراحی و بدون درد است، یک روش درمانی استاندارد به حساب می‌آید که در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روش درمانی را باید چند دفعه تکرار کنید تا به نتیجه ایده‌آل خود برسید. به‌طور کلی، فاصله بین هر دو جلسه درمانی تقریبا بین سه تا چهار هفته است. اما در نهایت، پزشک با توجه به شرایط پوستی بیمار برنامه مناسب او را تعیین می‌کند. هر جلسه درمانی آر اف برای لک صورت معمولا بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و حداقل درد و ناراحتی را به همراه دارد.

مزایای آر اف برای لک صورت چیست؟

آر اف برای لک صورت یکی از موثرترین روش‌هایی است که در سال‌های اخیر در سراسر جهان استفاده می‌شود و مراجعه‌کنندگان نتایج خوبی را گزارش داده‌اند. علت محبوبیت این روش درمانی و زیبایی را می‌توانیم در مزایای بی‌شمار آن جستجو کنیم. از مهم‌ترین مزایای آر اف برای لک صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این تکنولوژی تنها مناطق آسیب‌دیده را مورد هدف قرار می‌دهد و روی بافت‌های اطراف آن تاثیر نمی‌گذارد. مجله پزشکی WebMD در مورد مزایای آر اف چنین می‌گوید:

  • ایمنی: آر اف برای لک صورت یک روش کاملا ایمن و موثر به شمار می‌رود که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است.
  • نتیجه مطلوب: ممکن است نتیجه آر اف برای لک صورت را بلافاصله بعد از درمان مشاهده کنید. اما بهترین نتیجه را بعد از گذشت چند ماه خواهید دید.
  • دوره نقاهت کوتاه: با توجه به اینکه آر اف یک روش کاملا غیرتهاجمی است، دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است. شما حتی می‌توانید بلافاصله بعد از درمان به فعالیت‌های روزانه خود برگردید.
  • پایین بودن هزینه: هزینه آر اف برای لک صورت پایین‌تر از هزینه سایر روش‌های جراحی است. حتی بسیاری از افراد پس از تنها یک جلسه درمانی نتیجه دلخواه خود را می‌گیرند.
  • بدون محدودیت: برای استفاده از آر اف برای لک صورت محدودیت خاصی وجود ندارد و کسانی که دارای لکه‌های زیادی روی پوست خود هستند می‌توانند با مشورت پزشک از مزایای آن بهره‌مند شوند.

عوارض آر اف برای لک صورت چیست؟

همان‌طور که گفتیم روش فرکانس رادیویی سال‌ها است که برای زیبایی صورت و بدن به کار می‌رود و توانسته است تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را هم بگیرد. آر اف برای لک صورت که یک روش موثر و بی‌خطر شناخته شده است، هیچ خطری برای فرد ندارد و با عوارض خاصی همراه نیست.

تنها در بعضی از موارد، افراد در ۲۴ ساعت ابتدایی بعد از درمان احساس سوزن سوزن شدن و درد خفیفی را در ناحیه تحت درمان تجربه کرده‌اند و پوست دچار قرمزی شده است. اما این علائم بعد از گذشت چند ساعت خودبه‌خود از بین رفته‌اند. در موارد نادری هم افراد درد و تاول شدیدتری را گزارش داده‌اند. به‌طور خلاصه، عوارض احتمالی آر اف می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • التهاب و قرمزی پوست
  • ظهور جوش‌های ریز
  • خارش و سوزش پوست
  • خشکی و پوسته پوسته شدن پوست
  • عفونت (در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به مراکز غیرمعتبر)

ناگفته نماند که تمام این عوارض تا چند ساعت بعد از درمان از بین می‌روند. همچنین با انجام مراقبت‌های قبل و بعد از درمان آر اف برای لک صورت می‌توانید تا حد زیادی از بروز این عوارض خفیف جلوگیری کنید.

مراقبت های قبل از درمان آر اف برای لک صورت

چندین کار وجود دارد که باید قبل از هر جلسه درمانی آر اف برای لک صورت انجام دهید تا پوست شما آماده درمان شود. به‌طور کلی، توصیه می‌شود مراقبت‌های قبل از درمان را به دو هفته قبل از درمان انجام دهید. از جمله مراقبت‌های قبل از درمان آر اف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید پرهیز کنید.
  • از قرار گرفتن در گرمای بیش از حد مانند سولاریوم یا تخت برنزه خودداری کنید.
  • پوست خود را تمیز و مرطوب نگه دارید.
  • از آرایش کردن و استفاده از کرم مرطوب‌کننده و عطر در روز درمان خودداری کنید.
  • اگر جوش یا تب‌خال فعال دارید، حتما قبل از درمان با پزشک مشورت کرده و پس از درمان کامل برای آر اف اقدام کنید.

مراقبت های بعد از درمان آر اف برای لک صورت

جلسه درمان که معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد، هیچ دشواری خاصی ندارد. بیشتر بیماران در طول درمان هیچ ناراحتی یا دردی احساس نمی‌کنند. تنها گرمای روی پوست ممکن است در طول درمان احساس شود. اما پوست شما تا چند ساعت یا حتی چند روز بعد از درمان ممکن است تا حدودی حساس باشد. پس مهم است که مراقبت‌های بعد از درمان آر اف برای لک صورت را با دقت انجام دهید تا هیچ‌گونه احساس ناخوشایندی بعد از درمان به سراغ شما نیاید.

از طرفی مراقبت از پوست بعد از درمان، از ایجاد لک‌ها و کک‌ومک‌های جدید جلوگیری می‌کند و باعث ماندگاری بیشتر نتیجه درمان آر اف برای لک صورت می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک درمان فوق‌العاده را تجربه کنید، بعد از درمان باید مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  • از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • همیشه در طول روز از کرم ضدآفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید.
  • تا چند روز بعد از درمان از رفتن به سولاریوم، سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • از لایه‌بردارهای شیمیایی روی ناحیه تحت‌درمان استفاده نکنید.
  • تا چند روز بعد از درمان از آرایش کردن صورت و تزریق فیلر و بوتاکس خودداری کنید.
  • با نوشیدن آب کافی در طول شبانه‌روز بدن خود را هیدراته و مرطوب نگه دارید.
  • تا سه روز بعد از درمان از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین خودداری کنید تا احتمال التهاب پوست ناشی از تعریق را به حداقل برسانید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *