• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آنچه درباره میکرودرم باید بدانید

آیا تا به حال جلوی آینه ایستاده اید و آرزوی یک پوست صاف و شفاف را کرده اید؟ میکرودرم یک روش با حداقل تهاجم برای تمیز کردن پوست و بافت پوستی است. این روش می تواند آسیب های ظاهری آفتاب، چین و چروک، خطوط ظریف، علائم پیری، جای زخم و آکنه و دیگر آسیب ها را برطرف کند.

این روش با یک دستگاه اپلیکاتور برای ساییدن سطح پوست که به آرامی بر روی لایه خارجی پوست که ضخیم است قرار می گیرد و پوست را جوان می کند. در واقع متخصص پوست با یک وسیله پوست های قدیمی و مرده سطح پوست شما را می تراشد و اجازه می دهد که پوست های جدید جایگزین سطوح پوستی قدیمی و مرده شما شود.

یک تکنیک متفاوت دیگر از میکرودرم وجود دارد که در آن ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا سدیم بی کربنات با خلا/مکش برای رسیدن به نتیجه مشابه با سطحی که در تماس است اسپری می شود. برای انجام آن از افراد متخصص استفاده کنید و اگر غیر از این بود و مثلا خواستید از ابزار خانگی استفاده کنید حتما با افراد متخصص مشورت کنید. مدت زمان انجام این عمل بسته به اینکه در چه محلی و تحت نظر و برنامه درمانی چه کسی انجام شود، متفاوت خواهد بود؛ اما این حدود زمانی از ۱۵ دقیقه تا یک ساعت متفاوت است و به ندرت از این حد خارج می شود.

 

آنچه درباره میکرودرم باید بدانید

میکرودرم یک روش زیبایی است. این روش شامل مواردی تخصصی برای مراقبت از پوست است که در آن با یک وسیله کوچک دستی، لایه بالایی پوست را برمی دارند. این روش پوست را لایه برداری می کند و علائم پیری را کاهش می دهد و حتی پوست را بیشتر به نمایش می گذارد و آن را شفاف تر می کند. این روش برای هر فرد با هر رنگ پوستی قابل انجام است.

این کار را معمولا یک متخصص بهداشت و درمان انجام می دهد اما برخی فروشگاه ها کیت های خانگی مورد نیاز انجام این روش را به فروش می رسانند. در این مقاله نگاهی به میکرودرم و نحوه عمل آن و عوارض جانبی و مراقبت های بعد از آن خواهیم انداخت.

این روش یک روش زیبایی غیر تهاجمی است که در آن با اسپری یا کشیدن کریستال هایی بر پوست موجب لایه برداری آن می شوند و در نتیجه پوستی جوان تر را به ارمغان می آورند. این روش نباید دردناک باشد. آکادمی پوست آمریکا (AAD) تخمین می زند که ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برای صورت و ۲۰ دقیقه برای گردن زمان نیاز است. پس از اتمام عمل ممکن است علائم تورم و یا علائم آفتاب سوختگی چند روزه ای همراه با پوست شما وجود داشته باشد و دیده شود.

بعد از دیده شدن کاهش علائم پیری، هر فرد ممکن است ۵ تا ۱۶ بار دیگر به درمان تحت نظر متخصص مراقبت پوست نیاز داشته باشد. افراد می توانند بسته به نوع پوست و هدفشان از این درمان، هر هفته، ۲ هفته یکبار یا هر ماه تحت درمان قرار بگیرند. اغلب؛ افراد از این روش برای تمیز کردن صورت و گردن خود استفاده می کنند، اما یک پزشک متخصص از آن برای نواحی مختلف پوست استفاده می کند.

روش واقعی میکرودرم

بسیار سریع است و فقط ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد. تکنسین شما، شما را به یک اتاق هدایت می کند و لباس مناسب این عمل را به تن شما می کند. سپس اقدام به پاکسازی صورت شما از هر مواد آرایشی و مواد دیگر می کند تا برای انجام عمل آماده شوید. و پس از عمل صورت شما را با ضد آفتاب و هر چیز دیگری که به آن نیاز دارید پوشش می دهد.

بسیاری از سالن های اسپا که این عمل را با تجهیزات پزشکی کامل برای شما انجام می دهند؛ شیوه عمل را به طور کامل برای شما پیاده می کنند. به همین جهت بعد از انجام عمل از یک ماسک صورت و ماساژ برای شما استفاده می کنند. در نتیجه انتظار می رود که این عمل در چنین جاهایی چیزی حدود یک ساعت به طول بینجامد. دقت داشته باشید که نتایج حاصل از درمان با این روش دائمی نیستند.

 

چه افرادی ممکن است از میکرودرم استفاده کنند

افرادی که در پوستشان خطوط و چین و چروک را مشاهده می کنند.

هایپرپیگمنتیشن، بروز لکه های پیر شدن و لکه های قهوه ای.

وجود منافذ و ذرات بزرگ

آکنه و جای آکنه

نشانه های خط افتادگی

ناهموار بودن سطح پوست

کک و مک

آسیب های خورشیدی

 

چگونگی فرآیند میکرودرم

این عمل یک اقدام سرپایی است که حدود یک ساعت زمان می برد. این عمل معمولا توسط یک فرد حرفه ای که مراقبت از پوست را انجام می دهد صورت گیرد یا ممکن است تحت نظر یک فرد متخصص آن را تحت نظر قرار دهد. این بستگی به محل زندگی شما دارد که چگونه خدماتی در آن ارائه شود. لازم نیست که از مواد بیهوشی برای این عمل استفاده کنید.

هنگام انجام این عمل شما بر روی یک صندلی راحت لم خواهید داد. اپراتور عمل شما از یک دستگاه دستی برای تمیز کردن ذرات و خارج کردن لایه خارجی پوست شما استفاده می کند. در پایان فرآیند درمان یک مرطوب کننده و همچنین کرم ضد آفتاب بر روی پوست شما استفاده خواهد شد. میکرودرم برای اولین بار توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده در سال ۱۹۹۶ تایید شد. از آن زمان تا به حال صدها دستگاه برای انجام این روش ساخته و تولید شده است.

میکرودرم با توجه به دستگاه هایی که طی عمل از آن استفاده می شود انواع مختلفی دارد که در ادامه درباره آنها به طور کامل بحث خواهد شد.

دسته ابزار با نوک الماس:

این نوع دسته طوری طراحی شده است که به طور مرتب سلول های مرده پوست را نرم و لطیف می کند و به طور همزمان با دستگاه مکنده ای بلافاصله آن ها را از سطح پوست جمع می کند. عمق این ساییدگی ممکن است تحت تاثیر فشار بر روی دستگیره و همچنین مدت زمان مجاز مکش بر روی پوست قرار گیرد. این نوع از اپلیکاتورها به طور کلی برای مناطقی استفاده می شوند که پوست حساسی دارند، این مناطق شامل محدوده چشم و امثال آن است.

میکرودرم کریستالی:

این روش یک دسته انتشار کریستالی است که به آرامی عمل اسپری را انجام می دهد تا لایه های خارجی پوست را خارج کند. مانند روش ذکر شده در مورد قبلی موجب پراکندگی سلول های مرده پوست می شود. انواع مختلف کریستال هایی که ممکن است استفاده شوند عبارتند از اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *