• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آنچه در مورد تزریق ژل نمی دانید

تزریق ژل یا استفاده از سایر روش‌های تزریق فیلرهای پوستی می‌توانند این حجم از دست رفته را جبران و چین و چروک‌های صورت را صاف کنند. البته رفع چین و چروک‌ها فقط یکی از کاربردهای این روش درمانی است و می‌توان از آن در افزایش حجم لب‌ها، لیفت ابرو، رفع گودی‌های صورت و موارد دیگر استفاده کرد که در ادامه مفصل در موردش صحبت کرده‌ایم.

تزریق ژل چیست؟

فیلرها، پرکننده‌ها یا حجم‌دهنده‌های پوستی به موادی گفته می‌شود که ساختاری مشابه ژل دارند و برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند. از تزریق فیلرهای پوستی در زیر پوست می‌توان برای جبران حجم از دسته رفته، رفع چین و چروک‌ها، بهبود شکل انحناهای سطحی (کانتور) صورت و بدن استفاده کرد.

 

کاربردهای تزریق ژل

بیشتر افراد فیلرهای پوستی را به عنوان روشی برای پر کردن و رفع چین و چروک‌های صورت می‌شناسند. اثر ژل‌ها بر چین و چروک‌های صورت فوق‌العاده است؛ اما این روش جوانسازی کاربردهایی بسیار بیشتر از این‌ها دارد. اکثر کاربردهای تزریق ژل توسط FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا) تایید شده‌اند. برخی از کاربردها هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته‌اند؛ ولی ایمنی و تاثیر بسیار زیادی دارند. در ادامه سعی کردیم به بیشتر کاربردهای تزریق ژل برای جوانسازی پوست اشاره کنیم.

 

کاربردهای مورد تایید FDA

استفاده از ژل برای حجم‌دهی: از فیلرهای پوستی می‌توان برای برجسته کردن و افزایش حجم لب، چانه و گونه‌ها استفاده کرد. بیشتر افراد این کاربرد را با نام «پروتز» می‌شناسند.

رفع چین و چروک‌ها: از تزریق ژل می‌توان برای رفع چین و چروک‌هایی مانند خط پیشانی، خط اخم، خط خنده، خطوط اطراف لب و بینی استفاده کرد.

حجم‌دهی به صورت: یکی از ناخوشایندترین اثرات پیری پوست، کاهش حجم صورت است. این اثر را معمولاً در لب‌ها، گونه‌ها و پلک‌ها می‌بینیم. تزریق ژل یکی از موثرترین راه‌های جبران حجم از دست رفته است. از این روش می‌توان برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم، لیفت ابرو و رفع افتادگی پوست صورت و گردن استفاده کرد.

جوانسازی دست‌ها: از فیلرهای پوستی علاوه بر جوانسازی صورت، می‌توان برای جوانسازی پوست بدن نیز استفاده کرد. در بین کاربردهای فیلرهای پوستی برای بدن، تنها برای جوانسازی و افزایش حجم پشت دست‌ها توسط FDA تایید شده و سایر استفاده‌ها (که پایین‌تر گفته‌ایم) هنوز تایید نشده‌اند.

زیبایی بینی: اصلاح فرم بینی بدون جراحی یکی از کاربردهای جالب تزریق ژل است.

 

کاربردهای تایید نشده توسط FDA

عدم تایید یک روش درمانی توسط سازمان FDA لزوما به معنی نامناسب بودن یا پرخطر بودن آن روش نیست. سازمان FDA برای تایید داروها و روش‌های درمانی دستورالعمل خاصی دارد که گاهی باعث عدم تایید آن‌ها می‌شود. به هر حال قوانین FDA مورد تایید پزشکان سرتاسر دنیا است و بهتر است از آن‌ها پیروی شود.

 

فیلرهای پوستی از چه ساخته‌ شده‌اند؟

امروزه تعداد متنوعی از فیلرهای پوستی به تایید FDA رسیده‌اند که در کلینیک خانه سفید تنها از این محصولات استفاده می‌کنیم. فیلرهای مورد تایید FDA کمترین عوارض جانبی را داشته و طی مطالعات وسیع و بلند مدت، خطراتشان بررسی شده‌اند. حتماً پیش از تزریق ژل از تاییدیه FDA آن مطمئن شوید. توجه داشته باشید که فیلرهای مورد تایید FDA تنها توسط پزشکان متخصص پوست یا جراحان پلاستیک قابل خریداری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *