• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آنچه که باید در رابطه با بوتاکس بدانید

  • ۱۰ فروردین, ۱۴۰۰
  • دیدگاه: ۰
  • بوتاکس

آنچه باید در رابطه با بوتاکس بدانید

امروزه بوتولینوم توکسین یا همان بوتاکس بطور گسترده ای در پزشکی استفاده می شود. در طب زیبایی از این دارو برای کاهش خطوط ظریف و چین و چروک های پیشانی ، خط اخم و اطراف چشم (معروف به پنجه کلاغ) و دور لب (Bar Code Line ) استفاده می شود. نام های تجاری مختلفی برای این دارو وجود دارد که معروف ترین آن، بوتاکس است. بوتاکس باعث فلج موقتی عضلات می شود. به عبارت دیگر، بوتاکس در هر کجا که تزریق شود، باعث می شود عضلات آن منطقه به طور موقت حرکت نکنند. وقتی عضلات حرکت نکنند نمی توانند چین و چروک ایجاد کنند.

 

آیا بوتاکس از بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری می کند؟

پاسخ این سوال مثبت است؛ بوتاکس یک سم ضعیف شده می باشد که به طور موقت خطوط افقی پیشانی، خطوط اخم عمودی و چروک های اطراف چشم را از بین برده و یا کاهش می دهد. این تزریق ها باعث عدم انقباض در عضلات می شوند و در نهایت از بوجود آمدن چروک در پوست جلوگیری می کنند. اصولاً هرجایی که بوتاکس در بدن تزریق شود، عضلات آن منطقه بطور موقت فلج می شوند. بوتاکس همچنین می تواند چروک های شعاعی دور لب را از بین ببرد.

 

آیا بوتاکس سبب بی احساس شدن چهره می شود؟

بوتاکس برای از بین بردن حالت های طبیعی صورت ساخته نشده بلکه برای کم کردن دامنه حرکت عضلات صورت که عامل ایجاد چروک های عمیق هستند و باعث می شوند تا چهره ما پیرتر از آنچه هست به نظر برسد، به کار گرقته می شود. بوتاکس فقط جلوی انقباض عضلات را بطور موقت می گیرد، اما بر اعصابی که باعث ایجاد احساسات ما می شوند، تأثیری ندارد و اگر از آن به درستی استفاده شود، می تواند ظاهری جذاب ایجاد کند.

 

آیا بوتاکس درد دارد؟

بوتاکس مانند سایر تزریق هایی که با سوزن انجام می شوند، کمی دردناک است به همین دلیل از سرنگ های مخصوص با سوزن بسیار ظریف برای تزریق بوتاکس استفاده می شود.

 

آیا بوتاکس عوارض جانبی دارد؟

هر دارویی عوارض جانبی دارد و بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما عوارض جانبی بوتاکس تنها در 1 تا 5 درصد از موارد رخ می دهد. بعلاوه این عوارض موقتی هستند و معمولاً طی یک تا دو هفته برطرف می شوند. این عوارض جانبی احتمالی شامل افتادگی پلک یا ابرو، کبودی جزئی در ناحیه ی تزریق و گاهی سردرد می باشد.

 

هزینه ی تزریق بوتاکس چقدر است؟

مانند تمامی درمان های زیبایی، این هزینه متغیر است و بستگی به میزان مقدار واحد بوتاکس مصرف شده، جنس بوتاکس مورد استفاده، ناحیه ای که تزریق در آن انجام می شود و علت تزریق دارد. مثلاً هزینه ی درمان با بوتاکس برای هایپرهیدروزیس (تعریق زیاد) و یا میگرن گران تر است.

 

آیا استفاده از بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

این سوال پاسخ قطعی ندارد زیرا بستگی به انتخاب فرد دارد. می توان از بوتاکس برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک استفاده کرد. از طرفی میزان چین و چروک در پوست هر فرد بستگی به ژنتیک آن فرد و عوامل محیطی دارد. بعضی افراد با داشتن سن بالا چین و چروک کمتری از افراد جوان تر دارند. اساساً، بیمار می تواند بوتاکس را با خیال راحت در هر زمانی که از چین و چروک های خود ناراضی است، استفاده کند یا از بوجود آمدن آنها جلوگیری کند. همچنین هیچ مشکلی در استفاده طولانی مدت از بوتاکس وجود ندارد.

 

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس در افراد مختلف، متفاوت است. به طور کلی اثر بوتاکس پس از چهار تا پنج روز بعد از تزریق قابل مشاهده است و به مدت سه تا شش ماه ماندگاری دارد. بعضی از بیماران هر سه ماه یک بار و بسیاری از آنها هر 4 تا 6 ماه یک بار نیاز به درمان مجدد دارند.

 

آیا دیگران متوجه درمان با بوتاکس می شوند؟

این بستگی به عملکرد متخصصی دارد که زیر نظر وی تزریق بوتاکس انجام می گیرد. اگر این درمان بطور مناسب و طبیعی انجام شود، چهره ی فرد با طراوت، با نشاط و جوان تر به نظر می رسد. اما اگر تزریق بیش از حد باشد سبب ایجاد پیشانی صاف و براق می شود که هنگام خندیدن یا گریه حرکت نمی کند.

 

یک روز پس از تزریق بوتاکس چه اتفاقی می افتد؟

نتایج معمولاً ظرف چهار تا پنج روز پس از درمان شروع به نشان دادن می کنند. پس از آن چند روز اول، نتایج در طی دو هفته به تدریج شدت می یابند و به اوج خود می رسد. بیمارانی که از داروهای حاوی آسپرین استفاده می کنند، ممکن است دچار کبودی های آبی رنگ شوند که طی چند روز از بین می رود. همچنین بیماران می توانند بلافاصله پس از تزریق بوتاکس از مواد آرایشی استفاده کنند اما باید به مدت 24 ساعت از انجام تمرینات بدنی سنگین پرهیز کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *