• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آیا جوانسازی پوست با هایفوتراپی دائمی است؟

هایفوتراپی چیست ؟

یکی از روش های جوان سازی و لیفت پوست ، هایفوتراپی ( HIFU ) است . در هایفوتراپی از امواج مافوق صوت (اولتراسوند) استفاده می شود . این امواج به لایه های درونی پوست نفوذ می کنند و سلول ها را برای تولید کلاژن ، که وظیفه ی استحکام بافت های بدن را بر عهده دارند ، تحریک می کنند . در اثر انجام هایفوتراپی پوست سفت تر و بدون چین و چروک خواهد شد . هایفوتراپی روشی بدون درد و کم خطر است و بدون ایجاد زخم در پوست و بدون خون ریزی انجام می شود .

تغییرات حاصل از انجام هایفوتراپی بلافاصله پس از انجام آن قابل مشاهده است ، ولی تاثیر نهایی آن پس از سه ماه حاصل می شود . این روش درمان برای افراد 30 تا 75 سال که دچار افتادگی و شل شدن پوست شده اند مناسب است . هایفوتراپی در کاهش سرعت پیری پوست موثر است ، به همین دلیل افراد بالای 25 سال نیز می توانند از این روش برای پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند . تاثیر هایفوتراپی بر روی افراد با سن پایین تر بیشتر است .

 

کاربرد هایفوتراپی

– کاهش چین و چروک پوست
– رفع افتادگی و شل بودن پوست صورت و گردن
– درمان افتادگی پلک
– درمان افتادگی ابرو
– رفع چین و چروک اطراف چشم
– رفع افتادگی غبغب
– از بین بردن چین و چروک روی پوست سینه
– اصلاح طرح لبخند
– بهبود خط چانه

 

مدت زمان تاثیرگذاری هایفوتراپی چقدراست ؟

روند پیر شدن پوست توقف ناپذیر است و نتیجه ی حاصل از انجام هایفوتراپی ۱ الی ۲ سال ماندگار است . برای اثر گذاری مجدد باید درمان تکرار شود .

 

آیا انجام هایفوتراپی ضرر دارد ؟

هایفوتراپی روشی ایمن برای درمان پوست محسوب می شود و شواهدی مبنی بر مضر بودن و یا آسیب زننده بودن آن وجود ندارد .

 

عوارض هایفوتراپی چیست ؟

عوارض هایفوتراپی بسیار خفیف و موقتی می باشد و احتمال وقوع آن بسیار کم است . در طول هایفوتراپی ، پوست اندکی قرمز و برافروخته می شود که در اکثر موارد دو تا سه ساعت پس از درمان برطرف می شود . بعضی بیماران ممکن است دچار ورم ، سوزش یا حساسیت به لمس شوند ولی این عوارض موقتی است . کبودی و بی حسی موقتی نقاط کوچکی از پوست نیز از عوارض نه چندان شایع هایفوتراپی می باشد .

 

آیا هایفوتراپی می تواند جایگزین لیفت صورت شود ؟

هایفوتراپی جایگزینی برای لیفت صورت نیست و بیشتر برای افرادی مناسب است که تمایلی به انجام جراحی ندارند و یا به دنبال بهبود نتایج جراحی می باشند .
در هایفوتراپی لایه ی عمقی پایه ای درمان می شود که در لیفت صورت هم به این ناحیه پرداخته می شود ولی شدت و مدت زمان تاثیرگذاری لیفت صورت از هایفوتراپی بیشتر است و حدود 12 سال باقی می ماند . هایفوتراپی درمقایسه با لیفت صورت هزینه و خطرات کمتری دارد .

 

هر جلسه هایفوتراپی چقدر طول می کشد؟

بسته به ناحیه ای که هایفوتراپی روی آن انجام می شود جلسه ی درمان بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید .
بعد از انجام هایفوتراپی نیازی به استراحت نیست و می توانید بلافاصله پس از انجام آن به فعالیت های روزمره ی خود بپردازید .

 

چند جلسه هایفوتراپی نیاز است ؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب ، به شدت شل بودن و افتادگی پوست و واکنش های زیستی در بدن بیمار برای تولید کلاژن بستگی دارد . اکثر بیماران فقط به یک جلسه هایفوتراپی نیاز دارند ولی افرادی که افتادگی شدید پوست دارند و یا به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نورخورشید پوستشان آسیب دیده است به چندین جلسه درمان نیاز دارند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *