• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آیا فیلر لب درد دارد؟ عوارض و معایب تزریق فیلر لب

آیا فیلر لب درد دارد؟ عوارض و معایب تزریق فیلر لب

ژل لب مدل روسی | کلینیک پوست، مو و زیبایی دکتر نبی پور

برای به‌دست‌آوردن ظاهری دلخواه، بدون خطرات و عوارض جانبی شدید، باید مزایا و معایب احتمالی محصولات زیبایی پرکاربرد را شناسایی کنیم. بسیاری از این محصولات عوارض نادری دارند که در صورت رعایت توصیه‌های پزشکی هرگز بروز نمی‌کنند. با این حال آگاهی از این خطرات می‌تواند ما را برای شرایط احتمالی آماده کند. بسیاری از عوارض استفاده از فیلر لب، در وضعیت‌های نادری اتفاق می‌افتند و آگاهی از این معایب نباید باعث ایجاد ترسی بازدارنده در اشخاص شود. شناخت خطرهای تزریق فیلر لب به افراد کمک می‌کند که در صورت لزوم و در شرایط بروز عوارض، آگاهی‌های پزشکی لازم را داشته باشند.فیلر لب درد دارد

باوجوداینکه فیلر لب یکی از پرکاربردترین فیلرهای پوستی و برای افزایش زیبایی لب است اما بیشتر افراد درکی از ضرورت آگاهی نسبت به مزایا و معایب این پرکننده‌های لب ندارند. بهترین روش برای آگاهی از مزایا و معایب تزریق فیلر لب، مطرح‌کردن تمام نگرانی‌ها و سوالات با پزشک یا ارائه‌دهنده‌ی خدمات مراقبت‌های بهداشتی است.

تزریق فیلر لب ممکن است عوارض و خطرهای متفاوتی داشته باشد. عوارضی که ممکن است از طریق تزریق ژل ایجاد شوند به نوع فیلر و شیوه‌ی تزریق آن بستگی دارد. فیلرهای لب مواد ژل‌مانندی هستند که برای ایجاد ظاهری متناسب با معیارهای زیبایی استفاده می‌شوند. این مواد از عناصری ساخته شده‌اند که توسط بدن جذب می‌شوند؛ بنابراین بیشتر عوارض فیلرهای لب موقتی هستند.

آیا تزریق فیلر لب درد دارد؟

فیلر لب درد دارد؟ ترس از سوزن یا سوزن‌هراسی یکی از رایج‌ترین فوبیاها در درمان پزشکی است. ترس از تزریق عموما باعث توهم درد در زمان استفاده از فیلر لب می‌شود. ایجاد تمایز بین درد ناشی از سوزن‌هراسی و درد واقعی تزریق لب بسیار دشوار است. ممکن است افراد درد خفیفی را در محل‌های تزریق تجربه کنند اما این درد در بیشتر موارد ادامه‌دار نخواهد بود. در بعضی شرایط نیز ممکن است درد خفیفِ محل تزریق فیلر لب تا مدتی پس از انجام عمل باقی بماند اما در بیشتر موارد این درد بعد از ۱۲ تا ۲۴ ساعت از بین می‌رود. ورم ناشی از تزریق فیلر لب بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می‌رود اما در موارد نادری نیز ممکن است تا حدود یک هفته ادامه پیدا کند.

آیا تزریق فیلر لب درد دارد؟

ماندگاری فیلر لب

یکی از ویژگی‌های مهم فیلر لب دائمی نبودن آن است. معمولا فیلر لب به آرامی و با گذشت زمان از بین می‌رود. ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از تزریق فیلر لب، بسته به متابولیسم افراد، بدن شروع به جذب ژل استفاده‌شده در فیلر لب می‌کند. در این شرایط، تزریق مجدد یا درمان‌های روتین لمسی راهکاری مناسب برای حفظ فُرم مورد نظر لب است. امکان تجزیه‌ی فیلر لب کمک می‌کند تا بتوان الگوهای زیباییِ متفاوتی را با توجه به گذر زمان تجربه کرد. از سوی دیگر این ویژگی باعث کاهش ماندگاری عوارض فیلر لب نیز می‌شود.

عوارض متداول تزریق فیلر لب

یکی از شایع‌ترین عوارض فیلر لب کبودی و ورم خفیف است. افراد به احتمال زیاد تا چندروز پس از انجام تزریق فیلر لب کبودی و تورم را در مناطقی که عمل تزریق انجام شده تجربه خواهند کرد. قرمزی در نزدیکی و اطراف دهان نیز یکی دیگر از عوارض شایعی است که در روزهای اولیه‌ی پس از تزریق فیلر لب ظاهر می‌شوند. این عوارض متداول بسیار کوتاه‌مدت هستند و تا چندروز پس از تزریق برطرف خواهند شد.

کارهایی که احتمال بروز عوارض تزریق لب را کاهش می‌دهند

  • برای کاهش التهاب، درد و تورم به مدت ۱۰ دقیقه از کیسه‌ی یخ استفاده کنید.
  • حداقل به‌مدت ۲۴ ساعت از استفاده از رژ لب، بالم لب یا هر محصول دیگری روی لب خودداری کنید.
  • از دست زدن و فشار دادن لب‌ها، بوسیدن و یا نوشیدن از نی خودداری کنید.
  • در هنگام مسواک زدن مراقب میزان فشار به لب‌ها باشید.
  • آب زیادی بنوشید.
  • حداقل به ‌مدت ۲۴ ساعت از انجام ورزش خودداری کنید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *