• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آیا لیزر موهای زائد به اندام های داخلی آسیب می رساند؟

عمق نفوذ لیزر در پوست

عمق نفوذ در لیزر موهای زائد فقط تا ریشه مو می باشد که در دستگاه هایی که از تکنولوژی الکساندرایت استفاده می کنند این میزان به حداقل خود یعنی ۳ میلیمتر رسیده است.

ضمنا اگر دستگاه های رفع موهای زائد حتی یک درصد خطر بیماری هایی مثل سرطان را تشدید می کردند (حتی یک مورد گزارش در دنیا) در اولین اقدام تولید آن توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده متوقف می شد.

 

لیزر بیکینی

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی زنان به لیزر بیکینی هم معروف است. گاها دیده شده که برخی افراد از لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی ترس دارند، به این علت که مبادا در آینده توانایی بارداری از آنها سلب شود!

 

عوارض لیزر بیکینی برای دختر مجرد

این نگرانی همیشه وجود دارد که استفاده از لیزر موهای زائد به خاطر نفوذ به اندام های داخلی و ساختار سلولی بدن می تواند منجر به ایجاد ناباروری شود. اگرچه متخصصان پوست اظهار دارند که پرتوهایی که از این روش انتشار می یابند، نمی توانند به هیچ یک از اعضای داخلی بدن نفوذ کرده و در نتیجه به آن آسیب برسانند.

 

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی میشود؟

پاسخ این سوال خیر است! با تکیه بر این اصل که تمام نوآوری ها و پیشرفت های تکنولوژیکی با بدن ما اثر متقابل دارند ، هوشمندانه است که خود را ایمن نگه داریم. به همین دلیل است که مطالعات بسیاری بر روی عوارض جانبی احتمالی همچون مسائل باروری و سرطان انجام شده اند.

الیزابت هیل، متخصص پوست و دانشیار دانشکده پزشکی نیویورک در رابطه با عوارض لیزر موهای بیکینی معتقد است: “روش حذف موهای زائد با لیزر به وسیله ی هدف قرار دادن یک رنگدانه در یک فولیکول مو انجام می شود ؛ سپس بر روی آن رنگدانه کار شده، بنابراین هیچ تاثیری بر باروری نخواهد داشت. میزان نفوذ لیزرها به پوست کمتر از یک میلی متر است و این امر بدان معنی است که تخمدان ها را نمی توانند تحت تاثیر قرار دهند.

دکتر میچل شوارتز، جراح پوست، تایید می کند که لیزر موهای زائد به این معنی است که در این روش نفوذ عمقی تر به سیستم تولید مثلی و داخلی امکان پذیر نیست. وی توضیح می دهد که چگونه باروری تحت تاثیر قرار نمی گیرد : “انرژی نور [لیزر] توسط رنگدانه ای که در فولیکول های مو قرار دارد جذب می شود ؛ انجام این کار تنها برای کسری از ثانیه کافی است که فولیکول های متعدد را هم زمان از بین ببرد بدون اینکه پوست دور آن تحت تاثیر قرار دهد.

در یک بررسی علمی مبنی بر اثرات نامطلوب حذف مو پژوهشگران حذف موهای زائد توسط لیزر را مورد بررسی قرار دادند ؛ مشخص شد که عوارض جانبی این روش معمولاً پیشرونده بوده و تنها به ندرت عوارض حاد ایجاد می کنند. بدترین این اثرات تغییرات پوستی رنگدانه دار می باشند. این مقاله اظهار دارد که اکثر عوارض جانبی گذرا و جزئی بوده و غالباً شامل قرمزی، زخم و انواعی از تغییرات رنگ پوست می باشد.

قطعا با توضیحات فوق متوجه شدیم که با عمق نفوذ کم دستگاه لیزر (به ویژه تکنولوژی الکساندرایت) امکان آسیب رسیدن به اندام های داخلی به هیچ عنوان وجود ندارد.

 

عوارض جانبی استفاده از لیزر در زیر بغل

لیزر از یک پرتو شدید نور برای برداشتن دائمی مو یا اثر زخم از بدن استفاده می کند. در طول برداشتن مو، لیزر به فولیکول مو وارد می شود، و فولیکول ها را می سوزاند و از رشد مو جلوگیری می کند. لیزر همچنین برای حذف برخی از جای زخمها استفاده می شوند و لایه ی سالم پوستی زیر زخم را نمایان می کنند.

لیزر درمانی برای همه مناسب نیست. پوست روشن ها بهترین نتیجه را از استفاده از لیزر می برند و ممکن است برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه لازم باشد چندین بار این کار انجام شود. هنگام استفاده از لیزر در زیر بغل، باید مراقبت های ویژه ای برای جلوگیری از عوارض جانبی بالقوه انجام گیرد.

تحریک پوست یک اثر جانبی خفیف استفاده از لیزر در زیر بغل، به علت گرما و نور لیزر است. این تحریک می تواند قرمز شدن جزئی پوست باشد که در عرض چند ساعت به پوسته پوسته شدن محدود می شود.

این یک تظاهر موقتی است که ظرف چند روز خودش برطرف می شود. برای جلوگیری از تحریک پوستی پس از استفاده از لیزر، منطقه را تمیز و خشک نگه دارید اما از صابون های سخت و دئودورانت ها اجتناب کنید. و تا زمانی که تحریک وجود دارد از اصلاح این منطقه خودداری کنید.

اگر لیزر موهای زائد در موقعیت نامناسب قرار نگیرد، می تواند منجر به تغییرات رنگدانه ای به ویژه در کسانی که پوست تیره تر دارند، شود. پوست می تواند روشن تر یا تیره تر شود، اما تغییرات، معمولا موقتی هستند. تغییرات رنگ پوست ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد. اگر تغییرات رنگدانه اتفاق بیفتد، از مواجهه با آفتاب بیش از حد جلوگیری کنید، چون مشکل را تشدید می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *