• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

لیزر صورت، یکی از رایج‌ترین و ماندگارترین روش‌ها برای از بین بردن موهای اضافی صورت هست و محبوبیت ویژه‌ای هم بین خانم‌ها و هم آقایان پیدا کرده است. در روش لیزر درمانی، پرتوهای لیزر مانع از رشد مجدد مو در فولیکول‌های مو شده و اگر جلسات مورد نیاز برای لیزر صورت رو به طور منظم دنبال کنید، نه تنها موهای صورت به تدریج کمرنگ، نازک و کم میشه بلکه ممکنه دیگه هیچ مو اضافه‌ای روی صورت رشد نکنه و همیشه پوستی صاف و بدون مو خواهید داشت.

معایب لیزر موهای صورت

مهم ترین عیب این روش ، هزینه آن است.
شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب و دلخواه در لیزر صورت ، حداقل به ۶ جلسه لیزر نیاز دارید
که تعداد جلسات درمانی باعث افزایش هزینه هر گونه درمانی می شود.
درمان به وسیله لیزر روی قسمت هایی که موها نازک تر هستند ، بهتر نتیجه می دهد.
لیزر روی موهای بلوند و یا خاکستری نتیجه مطلوبی ندارد. هم چنین برای افراد که پوست تیره تری دارند ،
به طور کامل پاسخ گو نیست. و حتی افرادی با پوست صورت بسیار روشن نتیجه خوبی ندارد.

 

عوارض خطرناک لیزر پوست صورت

 

سوختگی

سوختگی‌های جزئی ناشی از درمان لیزر موهای زائد تقریباً تا حدی رایج است. آسیب ناشی از لیزر به صورت سه درجه سوختگی وجود دارد، سوختگی درجه یک خیلی جدی نیست و با گذشت زمان بهبود می‌یابد. اگرچه سوختگی درجه دوم و سوم می‌تواند منجر به تاول، پوسته پوسته شدن، لکه تیره زدن و لکه‌ی روشن زدن پوست و باقی ماندن جای سوختگی روی پوست شود. اگر در هنگام لیزر احساس گرمای شدید کردید و پوستتان خنک نشود یا درد شدید داشته باشد، باید به پزشک خود هشدار دهید.

 

کمی پوسته پوسته شدن / ایجاد زخم و خراشیدگی

گاهی اوقات لیزر می‌تواند فولیکول‌های مو را تحریک کند، به گونه‌ای که خونریزی جزئی یا زخم ایجاد شود. معمولاً در افرادی که موهای زیر پوستی دارند رخ می‌دهد. اگرچه، همچنین گزارش شده است که در بیش از 30 درصد افراد دارای پوست روشن‌تر که از لیزرهای پالس بلند روبی و الکساندرایت استفاده می‌کنند، این مشکلات بروز می‌کند. دلیل اصلی پوسته پوسته شدن پوست، به استعمال بیش از حد لیزر در منطقه ربط دارد.

 

تاول

اگر بعد از درمان با لیزر موهای زائد، تاول زدگی داشته باشید، ممکن است دچار سوختگی درجه دو شوید. بیشترین دلیل بروز این عارضه، کار تکنسین‌هایی است که از تجربه و صلاحیت کافی در لیزر درمانی برخوردار نیستند. تاول‌ها بسیار دردناک هستند و ناراحتی‌های شدید را برای هر کسی به همراه می آورند و در صورت عدم درمان ممکن است منجر به خطر ایجاد اسکار و جای سوختگی و تغییر رنگ‌دانه‌های پوستی شوند.

 

لکه زدن و تیره شدن پوست

هیپرپیگمانتاسیون (افزایش رنگ‌دانه‌ها) به تیرگی پوست اشاره دارد. این عارضه اغلب در بیمارانی که پوست تیره‌تری با انرژی لیزر بیش از حد و خنک کننده نامناسب اپیدرم دارند، ایجاد می‌شود. لکه تیره معمولاً طی سه ماه محو می‌شود اما می‌تواند شش تا هشت ماه دوام داشته باشد. گزارش‌های اخیر طی یک دهه گذشته نشان داده است که در هنگام استفاده از لیزرهای با طول موج بلندتر مانند دایود یا Nd: YAG، هیپرپیگمانتاسیون کاهش یافته و خطر آن در هنگام استفاده از IPL و Ruby نسبت به سایر لیزرها بیشتر است.

 

لکه‌های روشن روی پوست

هیپوپیگمانتاسیون به روشن شدن پوست گفته می‌شود و به خاطر جذب شدن پرتوی لیزری به پوست به‌جای جذب شدن به فولیکول مو ایجاد می‌شود. پرتوهای نوری می‌توانند ملانین پوست را خراب یا معیوب کنند و از این طریق به توانایی بدن در تولید رنگ پوست آسیب می‌رسانند. روشن‌تر شدن رنگ پوست به طور کلی تا دو ماه ادامه دارد و ممکن است در برخی موارد دائمی باشد. افرادی که پوست تیره دارند، نسبت به روشن شدگی پوست آسیب پذیرتر هستند.

 

اسکار و جای سوختگی

به طور کلی در موارد نادر امکان ایجاد جای زخم و اسکار بعد از درمان با لیزر موهای زائد وجود دارد. اگرچه مقالات متعددی در مطبوعات وجود داشته است که در آن‌ها بیماران به دنبال درمان با لیزر، دچار اسکار و جای زخم شده‌اند. شایع‌ترین علت این عارضه، استفاده نادرست از دستگاه لیزر است. لیزر الکساندرایت برای پوست‌های روشن تا متوسط، دایود برای رنگ پوست‌های روشن تا برنزه و Nd: YAG برای پوست‌های تیره هستند. علت بعدی آن، تجربه و آموزش اپراتور دستگاه لیزر است.

 

کبودی

کبودی یکی از خطرات نادر لیزر موهای زائد است. بیماران دارای پوست حساس که به راحتی کبود می‌شوند ممکن است بعد از درمان شاهد کبودی در پوستشان باشند. افراد دیابتی، افرادی که از قبل دچار بیماری‌های پوستی یا مشکلات گردش خون هستند، به دلیل گردش خون ضعیفشان، بیشتر در معرض کبودی پوستشان قرار دارند. گاهی اوقات می‌توان با متوقف کردن مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین یا اجتناب از مصرف ویتامین E به مدت 2 هفته قبل از درمان با لیزر، از ایجاد کبودی‌ها جلوگیری شود.

 

آسیب دیدگی چشم

آسیب دیدگی چشم یک اثر جانبی طولانی مدت و مضر است، اما می‌تواند بسیار نادر باشد. هر پالس مستقیم یا متمایل نور که به چشم وارد شود، می‌تواند به شبکیه آسیب برساند و به طور بالقوه منجر به کوری شود. پزشکان استفاده از لیزر را در هر جایی در اطراف حدقه‌ی چشم (کل ناحیه‌ی استخوان اوربیتال و حلقه‌ی چشم) توصیه نمی‌کنند. زیرا نور می‌تواند به چشم شما برسد و خطر ابتلا به یووییت (تورم رنگینه ی چشم)، افزایش می‌یابد. این مشکل هنگام استفاده از لیزر با طول موج بلندتر اتفاق می‌افتد و ممکن است باعث قرمزی چشم، تاری دید، حساسیت به نور، کدری، لکه‌های شناور در طول میدان بینایی و درد چشم شود.

 

لیزر موهای زائد صورت درد دارد؟

لیزر موهای زائد صورت روشی کاملا ایمن و بی‌خط برای کسانی است که دوست دارند برای همیشه از شر موهای اضافی صورت خود خلاص شوند. اما در این میان افرادی وجود دارند که از دردناک بودن این روش هراس داشته و برای استفاده از مزایای آن تردید دارند. اگر برای شما نیز این سوال ایجاد شده که آیا لیزر موی صورت درد دارد یا نه؟ در پاسخ می‌توان ادعا کرد که این روش کاملا بدون درد بوده و برای پوست‌های حساس و افرادی که آستانه درد بسیار پایینی دارند می‌توان از پمادهای بی‌حس کننده در این ناحیه استفاده کرد. بنابراین کاندیدهای انجام آن کوچکترین دردی را احساس نکرده و می‌توانند برای یک عمر از دردسرهای حذف موی زائد صورت و روش‌هایی دردناک مثل بند انداختن و اپیلاسیون رهایی یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *