• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آیا لیزر موهای سفید امکان پذیر است؟

لیزر موهای سفید چگونه انجام می شود؟ آیا انجام لیزر موهای زائد سفید با معمولی متفاوت است ؟ و… همه اینها سوالاتی هستند که ممکن است برای افرادی که دارای موهای سفید هستند پیش بیاید. بنابراین ما در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

 

لیزر موهای سفید چگونه انجام می شود؟

یکی از سرسخت ترین و مقاوم ترین موها در ناحیه صورت آن دسته موهایی هستند که سفید شده اند. از آنجایی که دستگاه های لیزری متنوعی برای از بین بردن انواع موها وجود دارد باید به این نکته دلخراش اشاره کنیم که موهای سفید با لیزر موهای زائد از بین نمی روند. اما روش های دیگری برای انجام این کار وجود دارد.

 

رابطه ملانین با لیزر موهای زائد

بدن رنگدانه ای به نام ملانین تولید می کند که تعیین کننده رنگ پوست و مو می باشد که میزان آن در بدن افراد مختلف متفاوت است. معمولا موهای زائد دارای ملانین زیادی هستند (بور و سفید نمی باشند) و اغلب مشکلی در رابطه با لیزر و حذف آن ها پیش نمی آید. این عارضه بیشتر با افزایش سن بروز می کند که تولید ملانین کاهش یافته و موها در نقاط مختلف بدن خاکستری رو به سفید می شوند.

 

نواحی بروز موهای سفید در خانم ها و آقایان

برای بیشتر خانم ها بعد از دوران یائسگی موهای سفید در ناحیه چانه نمایان می گردد. در مقابل آقایان موهای سفید را در نواحی گوش و ابروها زودتر مشاهده می کنند.

 

از عواملی که باعث سفید شدن موها می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فاکتورهای ژنتیکی، بعضی از انواع آنمی، ویتیلیگو، اختلال در عملکرد تیروئید.

 

آیا موی سفید باعث اختلال در لیزر می شود؟

این موهای سفید از نظر جنس و ظاهر با دیگر موها تفاوتی ندارند اما هنگام لیزر، عدم وجود ملانین در ریشه این موها اختلال ایجاد می کند و عملکرد لیزر تاثیرگذار نخواهد بود. انرژی اشعه لیزر توسط ملانین و یا قسمت رنگدانه ساز فولیکول جذب و باعث انهدام ریشه مو می شود. وقتی انرژی اشعه لیزر جذب نشود تاثیری بر روی از بین رفتن موهای زائد سفید نیز نخواهد داشت. در نهایت گرما و حرارت لیزر توسط پوست جذب می شود و احتمال سوختگی پوست صورت وجود دارد.

 

حذف موهای سفید با الکترولیز

بهترین راه حل برای خانم هایی که موهای صورتشان ضخیم و سفید می باشد الکترولیز است. در این روش یک پروب بسیار ریز متصل به دستگاه الکترولیز به فولیکول مو داخل پوست یک جریان شیمیایی یا انرژی گرمایی انتقال می دهد و فولیکول را از بین می برد. سپس موها بلند شده توسط موچین برداشته می شود. برای حذف موهای سفید باید چند جلسه الکترولیز تکرار شود و در نهایت نتیجه آن ارزشمند است.

 

نکات مهمی که باید قبل از حذف موهای سفید بدانید!

قبل از انجام هرگونه اصلاح و روشی برای حذف موها ضروری است که پوست را تمیز و مرطوب نگه دارید تا درد کمتری را احساس کنید. بعد از انجام کار نیز پوست صورت در نواحی مدنظر باید ضدعفونی شود تا آلودگی و عفونت از منافذ باز وارد پوست نشود. توجه کنید که هرگونه روش پزشکی یا آرایشی برای برداشت موهای سفید انتخاب می کنید بستگی به روند منظم و متوالی آن دارد تا نتیجه بگیرید و موهای سفید کاهش یابند.

 

استفاده از رنگ مو برای لیزر موهای سفید

یکسری رنگ های کربنی وجود دارد که به منظور این کار تولید شده اند. با اینکار اشعه لیزر توسط رنگ کربنی جذب شده و حرارت آن فولیکول مو را کوچک تر می کند و مسیر رشد مو ها را می بندد. این راه می تواند به خلاص شدن از شر موهای سفید توسط لیزر کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *