• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

آیا لیزر کندلا بالاخره شکست میخورد؟

در اواخر قرن گذشته با تاییدیه FDA آمریکا مبنی بر عدم عوارض جانبی خطرناک برای پوست بیماران هنگام لیزر مو، راحتی خیال برای پزشکان بوجود آمد که میتوان موهای زائد را از بین برد. در نتیجه شرکتهای سازنده تجهیزات پزشکی تصمیم گرفتند تا لیزرهایی برای این منظور تولید کنند. در ابتدا لیزرهای دایود از استقبال خوبی در میان پزشکان برخوردار گردید. اگرچه استفاده از ژل سونوگرافی و عدم وجود کولینگ مناسب برای کاهش درد معضلی برای لیزر 808 به حساب می­ آمد. همین عامل باعث شد تا لیزرهای الکساندرایت با وجود چنین نقاط ضعف لیزر دایود عرض اندام کنند و گوی رقابت را ربوده و عملا جایی برای جولان لیزر دایود نباشد.

اگرچه در مواردی جوابدهی لیزر دایود بهتر است و تعداد جلسات کمتر بوده است، اما استقبال پزشکان از لیزر 755 بیشتر شده است، ولی بطور کلی مقایسه لیزر دایود و الکس از حوزه این مقاله خارج است. در سالهای اخیر لیزر الکساندرایت کندلا بطور کلی رهبر بازار بوده است و سهم زیادی از مشتریان را به خود اختصاص داده است. در این مقاله میخواهیم لیزر کندلا را با یکی از مدلهای جدید لیزر الکساندرایت به نام بایسون مدل Dual Accento مقایسه کنیم که هم شرکتهای سازنده و وارد کننده آن بررسی خواهند شد و هم نکات فنی دستگاه از قبیل توان خروجی، اسپات سایز و کولینگ مورد تحلیل قرار خواهند گرفت.

لیزر الکس 

مقایسه شرکتهای سازنده:

در ابتدا به کمپانیهای سازنده لیزرهای اکسنتو و کندلا جنتل مکس میپردازیم. شرکت Bison کره جنوبی در سالهای اخیر اقدام به ساخت لیزرهای متنوعی کرده است. به عنوان مثال میتوان به CO2-Fractional با نامهای More-Xel و Fire-xel، کیوسوییچ Lucid Q-PTP و همچنین لیزر الکس Accento اشاره نمود. محصولات دیگری مانند لیزر ترکیبی Green-Yellow با طول موجهای 578 و 511 نانومتر (جایگزین لیزر PDL با همان پکیج درمان) و همچنین کیوسوییچ روبی استار (RubyStar) با طول موج 694 نانومتر در این کمپانی شرقی ساخته شده است. لیزر الکس کندلا ساخت شرکت آمریکایی و تقریبا در ایران شناخته شده است.

 

مقایسه مشخصات فنی دستگاه ها:

گروه بارثاوا اخیرا لیزر الکساندرایت Accento را از شرکت بایسون کره جنوبی به تجهیزات خود اضافه کرده است. در این مقاله هدف مقایسه نکات فنی دو دستگاه است. اولین پارامتری که در اینجا مورد تحلیل قرار میگیرد توان خروجی دو دستگاه است که با توجه به موارد اشاره شده در جدول ذیل مشخص است که لیزر بایسون برتری محسوسی دارد. از نقطه نظر تنوع اسپات سایز، دستگاه کندلا برتری نسبی دارد،

اگرچه اپراتور و پزشک خیلی به ندرت از اسپات 24 میلیمتر استفاده میکنند. در دستگاه الکس بایسون مزیتی وجود دارد که پروتکتیو (window) و فیبر نوری آن مصرفی نیستند و مدام احتیاج به تعمیر یا تعویض ندارند. بنابراین خیال پزشک از این بابت راحت است و قطع به یقین برایشان صرفه اقتصادی خواهد داشت. در مقابل برتری لیزر کندلا در این است که فلش لامپ این دستگاه 7 میلیون شان میزند که تقریبا بدون رقیب است. سایر نکات فنی بصورت جامع در جدول انتهای مقاله آورده شده است که با توجه به این نکات فنی و مزیتهای رقابتی اشاره شده در کنار خدمات تعمیر و نگهداری و پشتیبانی فنی، پزشک با اطلاعات بیشتری تصمیم میگیرد که با توجه به این نکات فنی و قیمت دو دستگاه، صرفه اقتصادی با کدام برند است.

 

alexandrite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *