• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

از بین بردن خط خنده و جوانسازی صورت با تزریق فیلر

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام لبخند زدن متوجه ایجاد خطی در اطراف صورت خود شده اید. این خط، خط خنده نام دارد. فیلر ها از جمله پرکننده هایی هستند که با بالاترین سازگاری و بهترین کیفیت می توانند به رفع خطوط مختلف در ناحیه صورت از جمله خط خنده کمک کنند. انواع کاربرد های فیلر ها از این قرار است: رفع خطوط افقی پیشانی، رفع خطوط اخم و رفع خط لبخند و از بین بردن چین و چروک های نواحی میانی صورت است.

خط خنده چیست؟

خط خنده از ایجاد چین هایی که هنگام خندیدن در دو طرف صورت وجود دارند، ایجاد می شود. این خط از کنار بین تا انتهای دهان ادامه دارد و معمولا با افزایش سن نیز بیشتر می شود. چین هایی که در کنار گوشه های چشم قرار دارند نیز به این نام شناخته می شوند.

علت ایجاد خط خنده

خطوط لبخند در پوست شما از دو طرف بینی تا گوشه های دهان شما امتداد می یابد. به آن ها خطوط لبخند یا خطوط خنده نیز می گویند. چین و چروک ها می توانند با افزایش سن برجسته و دائمی شوند، به خصوص اگر سیگار می کشید یا از پوست خود در برابر آفتاب محافظت نمی کنید. درمان های خاص می تواند ظاهر آن ها را کاهش دهد.

چین های نازولبیال(خطوط لبخند) چیست؟

چین های نازولبیال در پوست شما از دو طرف بینی تا گوشه های دهان شما امتداد می یابد. با افزایش سن می توانند برجسته تر و ماندگارتر شوند. آن ها اغلب خطوط خنده یا خطوط لبخند نامیده می شوند.

خطوط لبخند چقدر شایع هستند؟

خطوط لبخند در میان زنان و مردان از همه نژادها بسیار رایج است. حتی با افزایش سن بیشتر.

علائم خطوط خنده چیست؟

خطوط خنده به صورت چین‌هایی در پوست شما از دو طرف بینی تا گوشه‌های دهان ظاهر می‌شوند. وقتی جوان‌تر هستید، چین‌ها ممکن است فقط زمانی که لبخند می‌زنید یا می‌خندید ظاهر شوند، سپس با شل شدن صورتتان ناپدید شوند. اما با گذشت زمان، خطوط ممکن است به چین و چروک های عمیق و دائمی تبدیل شوند که چه لبخند بزنید یا نه. آن ها می توانند متقارن یا نامتقارن باشند.

خطوط لبخند چگونه تشخیص داده می شوند؟

هیچ آزمایشی برای تشخیص خطوط لبخند وجود ندارد. شما یا آن ها را می بینید یا نمی بینید. و فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید برای علائم پیری به دنبال درمان پزشکی باشید یا خیر.

چگونه چین های لبخند را کاهش می دهید؟

اگر تصمیم به درمان چین های نازولبیال دارید، با یک متخصص پوست یا جراح زیبایی صحبت کنید. گزینه ها عبارتند از:

تزریق سم بوتولینوم: اغلب با نام تجاری Botox® نامیده می شود، تزریق سم بوتولینوم بیشتر برای کاهش خطوط اخم بین چشم شما شناخته می شود. اما بوتاکس ممکن است برای تضعیف و شل کردن عضله خاصی که به چین‌های نازولبیال کمک می‌کند نیز استفاده شود. تزریق بوتاکس می تواند ظاهر چین های بینی را برای چند ماه کاهش دهد.

فیلرهای پوستی: فیلر پوستی تزریق ماده ای برای پر کردن چین و چروک های پوست شما است. این ماده ناحیه را حجیم می کند و حجم و پری را باز می گرداند. اثرات آن می تواند شش ماه تا یک سال باقی بماند. پرکننده های محبوب شامل هیالورونیک اسید، پلی لاکتیک اسید، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم و میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) هستند.

رتینوئیدها: استفاده از این فرم شیمیایی ویتامین C بر روی پوست شما می تواند باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش خطوط لبخند در طول زمان شود.

روش های سفت کردن پوست: درمان با لیزر، اولتراسوند یا امواج رادیویی می تواند به تحریک تولید کلاژن و سفت شدن پوست کمک کند.

نحوه تزریق فیلر برای رفع خط خنده

فیلرها همچون تمامی مواد پرکننده و تزریقی با استفاده از سرنگ هایی مخصوص به بخش های داخلی و زیر بافت پوست صورت تزریق می شود. بی حس کردن اولین مرحله از مراحل تزریق فیلر محسوب می شود زیرا که باعث بی حسی ناحیه مورد نظر و از بین رفتن درد های ناشی از ورود سوزن سرنگ می گردد. اما سوزن سرنگ ظرافت بسیاری دارد و هیچ گونه دردی را به همراه نخواهد داشت.

فیلرها بیشترین سازگاری را با بافت زیرین پوست دارند و موجب بروز حساسیت ها و واکنش های پوستی نمی شوند. اما باید در مراکز معتبر و نزد بهترین پزشکان این اقدام را انجام دهید تا در صد موفقیت تزریق فیلر افزایش داشته باشد.

مزایای تزریق فیلر برای خط خنده

فیلرها به خاطر استفاده از موادی که بیشترین سازگاری را با بدن دارد برای بیماران نگرانی کمتری خواهد داشت. تعداد جلسات بستگی به نوع چروک و عمق آن می تواند منتفاوت باشد که پزشک پوست آن را تعیین می کند. هزینه آن مقرون به صرفه بوده و نتیجه رضایتمندی را می توان از آن گرفت.

مهم ترین مزایایی که می توان برای رفع خط خنده برشمرد موارد زیر هستند:

  • رفع حالت افتادگی و شل شدگی پوست صورت
  • رفع خطوط لبخند؛ خط لبخند به دلیل از بین رفتن چربی هایی زیر پوست در ناحیه صورت ایجاد می شود. در واقع بخش هایی از پوست به سمت دور دهان کشده می شود و خط لبخند در همان ناحیه ایجاد می گردد.
  • جوانسازی صورت؛ صورت هایی که در آن ها خط لبخند ایجاد شده است به مرور زمان و همزمان با عمیق تر شدن خطوط لبخند صورت حالت خسته و بی حالی به خود می گیرد. با تزریق فیلر می توان این حالت خستگی را بهبود بخشید.

عوارض تزریق فیلر

تزریق فیلر همچون تمامی اعمال زیبایی با عارضه هایی خفیف، مختصر، طبیعی و موقت همراه است که طی دو سه روز اولیه بهبودی حاصل خواهد شد.

مهم ترین این عارضه ها:

  • کبودی
  • التهاب

این عوارض در دو روز اولیه مشاهده خواهد شد اما با پرهیز هایی دارویی از جمله داروهای ضد انعقاد خون می توانید به روند بهبودی این عارضه ها سرعت بخشید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر خط خنده

  • جهت افزایش ماندگاری و رسیدن به نتیجه مطلوب پس از تزریق دستورالعمل های ارائه شده توسط پزشک را به درستی و در زمان مقرر انجام دهید.
  • بروز تورم و کبودی پس از تزریق طبیعی می باشد و شما می توانید برای کاهش اثرات آن از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • تا دو روز پس از تزریق فیلر خط خنده از سعی کنید هنگام خواب توسط دو بالش سر خود را بالاتر از گردن نگه دارید.
  • تا یک هفته بعد از تزریق از مصرف الکل و استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • از ماساژ و دستکاری ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین تا یک هفته بعد از تزریق فیلر خط خنده ممنوع می باشد.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *