• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

استرس کمتر، پوست زیباتر

استرس کمتر، پوست زیباتر

این روزها استرس، یکی از رایج ترین معضلاتی است که افراد را گرفتار خود کرده است. ما به خاطر مسائل کاری، دستورات مدیر، ارتباط نادرست با همکاران، مسائل خانوادگی، خاطرات بد گذشته، بحثها و چالشهای روزانه، در شرایط استرس و نگرانی قرار می گیریم.

استرس شدید داشتن برای سلامت جسمی و روحی افراد مناسب نیست و باعث می شود که یک سری مشکلات برای سلامتی فرد پیش بیاید. پوست انسان مضطرب، به تدریج دچار مشکل می شود و زیبایی اش را از دست می دهد. در این نوشته رابطه میان استرس و سلامت پوست را می خوانید و متوجه می شوید که استرس، باعث بروز چه مشکلاتی در پوست شما می شود؛ پس تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

رابطه میان استرس و سلامت پوست

وقتی ما به استرس مبتلا می شویم، بدن ما شوکه می شود و احساس خطر می کند. در این زمان، بدن انسان فکر می کند که خطری در کمین است و برای همین تمام فرآیندهای طبیعی داخل بدن تحت تاثیر قرار می گیرد که پوست هم از جمله آنهاست. یکی از عوامل مضر برای سلامتی و زیبایی پوست، استرس است که باید به فکر برطرف کردنش باشیم تا پوستی زیبا و سالم داشته باشیم.

 

چرا استرس برای پوست ما مضر است؟

وقتی دچار استرس می شویم، عملکرد سلولهای پوستی مختل می شود؛ در نتیجه فرآیند بازسازی سلولهای پوست و ترمیم پوست دچار مشکلات جدی می شود. به همین دلیل است که بعد از تجربه استرس طولانی، رنگ پوست تغییر می کند و کدر می شود، روند پیری پوست سرعت می گیرد و بستر برای بروز چین و چروک فراهم می شود.

در شرایط تجربه استرس، رشد سلولهای پوست، مو و ناخن کند یا متوقف می شود. همچنین میزان گردش خون زیر پوست تغییر می کند. افرادی که استرس شدید را تجربه می کنند، به جوش و آکنه و کهیر مبتلا می شوند؛ زیرا تعادل هورمونهای داخل بدن با وجود استرس شدید به هم می خورد. خارش های پوستی شدید و طولانی مدت، از دیگر نتایج وجود استرس در بدن ما هستند. مثلا با تجربه استرس و اضطراب شدید، فرد به بعضی از ضایعات پوستی مثل اگزما مبتلا می شوند. استرس مزمن می تواند باعث پیدایش انواع تبخال روی پوست نیز شود.

 

برای پیشگیری از آسیبهای پوستی ناشی از استرس چه کار کنیم؟

حالا که با عوارض استرس و مشکلات ناشی از آن آشنا شدید، بهتر است میزان استرس خود را کاهش دهید و با این کار، از سلامتی و زیبایی پوست خود مراقبت کنید. برای کنترل استرس و مراقبت از پوست خود، این روشها را امتحان کنید:

 

به غذای خود توجه داشته باشید:

یکی از فاکتورهای مهم در کنترل استرس، توجه به رژیم غذایی خود است. با خوردن غذاهای سالم مثل سبزیجات و دانه های گیاهی، هم رژیم سالم تری خواهید داشت و هم مواد مغذی را به پوست خود می رسانید. یادتان باشد یکی از مواردی که باعث استرس می شود، رعایت رژیم های غذایی سخت گیرانه است. وقتی شما خود را از غذا خوردن محروم می کنید، بدن شما دچار کمبود بعضی از مواد و ویتامین ها می شود و همین مساله شرایط استرس و نگرانی را برای بدن به همراه دارد. پس غذاهای خوب و سالم بخورید تا مواد مغذی به بدن شما برسد.

آب زیاد بخورید:

این روش را امتحان کنید تا نتایجش، شما را شگفت زده کند. هر روز، مقدار زیادی آب بخورید. این باعث دفع سموم از بدن شما می شود و جلوی کم آبی بدن را نیز می گیرد. پس هم برای داشتن پوستی سالم و هم برای کنترل استرس، آب زیاد بخورید. خوردن آب به مقدار کافی جلوی جوش زدن و مشکلات پوستی را نیز می گیرد.

ورزش کنید:

هیچ کس نیست که ادعا کند حتی برای یک روز هم، استرس را تجربه نکرده است؛ پس ما باید یاد بگیریم که چطور با استرسها و نگرانی های خود کنار بیاییم. ورزش کردن، یکی از بهترین راه ها برای کنترل استرس های روانی است و باعث می شود روحیه ای شاداب داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *