• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

اسکارلت صورت و نکات مراقبتی مهم بعد از آن

اسکارلت صورت یکی از بروزترین روش‌های جوان‌سازی پوست بدون انجام جراحی می‌باشد که موجب سفت شدن، شادابی و درخشندگی پوست می‌شود. در این دستگاه کاربردی از امواج RF fractional استفاده شده که بدون ایجاد احساس سوزش، حساسیت و خون‌ریزی اقدام به درمان چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوست می‌کند. سوزن‌های دستگاه  اسکارلت از جنس طلا و به قطر ۲۰۰ میکرون است که در طول روند درمان به پوست وارد شده و موجب تابانده شدن امواج رادیویی آر اف فرکشنال به پوست می‌شوند. پرتوهای این دستگاه به صورت دو قطبی هستند و امکان استفاده مناسب‌تر از انرژی که از طریق امواج رادیویی تولید می‌شود به طور متمرکزتری فراهم می‌کند. علاوه بر این امواج دو مگاهرتزی که از این طریق تولید می‌گردد موجب نفوذ در عمق بیشتری از پوست شده و ترمیم سلول‌های پوستی به سهولت انجام می‌شود.

اهداف اسکارلت صورت

یکی از اصلی‌ترین اهداف دستگاه لیزر اسکارلت، حرارت بخشی عمیق به لایه‌های پوست به منظور  ترمیم لایه‌های آسیب ‌‌دیده پوست و جوان‌سازی آن است. در واقع انرژی امواج با وارد شدن سوزن‌های این دستگاه به لایه‌های مختلف پوست آزاد می‌شود و از این طریق دمای محیط به حدود ۵۷ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ایجاد آسیب‌های کنترل شده در پوست نتیجه این دمای بالا خواهد بود و در ادامه این روند گلبول‌های سفید و قرمز به منظور ترمیم ناحیه آسیب‌دیده به محل مورد نظر وارد می‌شوند و از این طریق مواد مغذی سلول‌ها تامین می‌شود. با توجه به اینکه به هنگام عبور از لایه‌های سطحی هیچ پرتویی وجود ندارد، حرارت بالا موجب ایجاد سوختگی در پوست نخواهد شد و پزشک معالج پس از اینکه سوزن‌ها به محل مورد نظر رسیدند امواج را آزاد می‌کند.

عوارض اسکارلت

از آنجایی که استفاده از دستگاه لیزر اسکارلت با هدف جوان‌سازی پوست انجام می‌شود و به عنوان یک شیوه درمانی ایمن شناخته شده بنابراین دارای عوارض بسیار کمی است. البته به طور کلی نمی‌توان گفت که این روش درمانی جوان‌سازی پوست، هیچ گونه عارضه‌ای ندارد. شدت عوارض استفاده از دستگاه لیزر اسکارلت در افراد مختلف نتایج مختلفی دارد اما نکته‌ مثبتی که وجود دارد این است که در همه افراد این نتایج و بروز آنها قابل تحمل است و جای نگرانی برای افرادی که لیزر را انجام می‌دهند وجود ندارد. تنها عوارض جزئی این دستگاه که برای مدت زمان کوتاه ممکن است در بیمار ایجاد شود شامل موارد زیر است.

  • ایجاد التهاب و قرمزی جزئی پوست پس از درمان
  • فرد در ناحیه درمان احساس بی‌حسی می‌کند.
  • لکه‌های ریز و روشن در پوست‌های تیره ایجاد می‌شود.

اسکارلت صورت و نکات مراقبتی مهم بعد از آن

مراقبت قبل و بعد از اسکارلت

در مورد این نوع لیزر باید گفت نیاز به مراقبت خاصی پیش از استفاده از این روش درمانی پوستی وجود ندارد و پس از استفاده از این روش جوانسازی به منظور پیشگیری از عوارض جانبی توصیه می‌شود تا ۴۸ ساعت بعد از لیزر از لوازم آرایشی استفاده نکنید. علاوه بر این چون پوست در این مدت حساس است استفاده از کرم ضد آفتاب در هنگام قرارگیری زیر نور خورشید امری ضروری است. همچنین شستشوی پوست تا مدت چند روز باید به آرامی انجام شود و استفاده از شوینده‌های قوی و آب داغ ممنوع است.

دوره نقاهت اسکارلت

استفاده از دستگاه لیزر اسکارلت کم خطر و تقریبا بدون عارضه می‌باشد. تنها امکان احساس درد در جلسه درمان وجود دارد که پزشک مربوطه استفاده از یک مسکن ساده مانند استامینوفن یا کرم‌های بی‌حس کننده موضعی را به بیمار پیشنهاد می‌دهد. پس از جلسه درمانی بیمار بلافاصله می‌تواند به انجام کارهای روزمره خود بپردازد و خبری از دوره نقاهت یا ریکاوری طولانی مدت نیست.

 

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *