• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

الکترولیز چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

الکترولیز چگونه موهای زائد را از بین می‌برد؟

الکترولیز تنها روش مورد تایید FDA برای از بین بردن دائمی موهای زائد محسوب می‌شود. الکترولیز باید توسط متخصص پوست یا الکترولوژیست مجرب و آموزش دیده انجام شود. متخصص پروب الکترولیز را با دقت وارد فولیکول مو می‌کند و سپس جریان برق را در آن برقرار می‌کند، آسیبی که به فولیکول وارد می‌شود، آن‎قدر هست که از رشد موهای جدید جلوگیری کند.

الکترولیز روش “پاک” و ایمنی برای از بین بردن موهای زائد است؟

بله، هیچ نوع سم یا ماده شیمیایی مضری در درمان الکترولیز روی پوست زده نمی‌شود. به علاوه الکترولیز عوارض بلندمدتی را به دنبال ندارد.

الکترولیز برای همه با هر نوع مو و پوستی موثر است؟ 

بله، الکترولیز روشی موثر برای تمام افرادی است که می‌خواهند موهای زائد خود را از بین ببرند و نوع و رنگ پوست و مو تأثیری بر نتیجه الکترولیز ندارد. همچنین الکترولیز برای تمام ناحیه‌های بدن، حتی ابروها مناسب است.

چند جلسه الکترولیز باید انجام شود؟

اکثر افراد باید چند جلسه درمان الکترولیز انجام بدهند تا موهای زائدشان برای همیشه از بین برود، چون برای هر تار مو فولیکول‌های متعددی در پوست وجود دارد و ممکن است فولیکول‌های خاموش در فاصله بین دو جلسه رشد کند ـ به عبارت دیگر فرایند رشد مو چرخه‌ای است. در هر حال چند بار تکرار درمان، به صورت هفتگی یا یک هفته در میان، 100 % موهای زائد یک ناحیه را از بین می‌برد.

برای از بین بردن موهای زائد سطوح بزرگتری مانند پا باید جلسات بیشتری از الکترولیز انجام شود. همچنین از بین بردن موهای زبر، مانند موهای بیکینی، به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد. تعداد انگشت‌شماری از خانم‌ها برای رسیدن به پوستی صاف و بدون مو باید درمان الکترولیز را بیش از 30 جلسه ادامه بدهند.

در هر حال وقتی الکترولیز موهای زائد را از بین ببرد، آن موها برای همیشه از بین رفته است و حتی نیازی به انجام درمان‌های نگهدارنده سالانه نخواهد بود.

عوارض جانبی الکترولیز

اگر متخصص مجرب الکترولیز را انجام ندهد، احتمال دارد فولیکول آسیب ببیند و التهاب ایجاد شود. همچنین موارد نادری از باقی ماندن جای زخم یا عفونت کردن به دلیل استفاده از سوزن‌های استریل نشده گزارش شده است. اما اگر به متخصص پوست مجرب مراجعه کنید، احتمال بروز این عوارض به حداقل می‌رسد.

آیا الکترولیز دردناک است؟

نمی‌توان گفت که الکترولیز درمان خوشایندی است. به خاطر داشته باشید که الکترولیز مستلزم ورود پروب در تک‌تک فولیکول‌های مو و سپس برقرار کردن جریان برق در پروب است. البته اکثر بیماران ناراحتی خفیفی را احساس می‌کنند که به گفته خودشان شبیه به احساس سوزش و تیر کشیدن حین تاتو کردن است. می‌توانید یک ساعت قبل از الکترولیز مسکن مصرف کنید و پس از درمان کیسه یخ روی موضع درمان بگذارید.

مراقبت پس از الکترولیز

پس از الکترولیز نیاز به مراقبت چندانی ندارید. البته ممکن است پوست کمی تحریک شده باشد و بسوزد یا کمی سرخ شود؛ در هر حال این علائم معمولاً ظرف چند ساعت برطرف می‌شود. اکثر افراد بلافاصله پس از الکترولیز به فعالیت‌های روزمره خود ادامه می‌دهند.

هزینه الکترولیز

هزینه الکترولیز به ناحیه درمان، نوع موها و تعداد جلسات لازم بستگی دارد. هزینه کلی الکترولیز پیش از شروع دوره درمان برآورد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *