• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

انواع تزریق فیلر چیست؟ + روش انجام، مزایا و معایب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی روش‌های بسیار متنوعی برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست وجود دارد. یکی از انواع این روش‌ها تزریق فیلر یا پرکننده‌های پوستی است که خود این روش انواع متفاوتی دارد. بهتر است قبل از تصمیم به انجام این روش ابتدا با انواع فیلر و طریقه انجام این عمل زیبایی آشنا شوید.

در این مقاله می‌خواهیم انواع فیلر موجود که پزشکان از آن‌ها استفاده می‌کنند و نتایجی که ایجاد خواهند کرد و همچنین نحوه انجام این روش را برایتان توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

فیلر چیست؟

پرکننده‌های پوستی یا فیلر مواد ژل‌مانندی هستند که به‌صورت تزریقی وارد پوست می‌شوند تا خطوط چین‌ و چروک صورت را از بین برده یا در برخی نواحی مانند گونه‌ها و لب‌ها حجم و فرم مشخصی را ایجاد کنند.  فیلرها تفاوت اندکی ازنظر نتایج با بوتاکس دارند اما عوارض آن‌ها نسبت به بوتاکس کمتر می‌باشد. مهم‌ترین ویژگی فیلرها تحریک پوست برای ساخت کلاژن است.

کلاژن نوعی پروتئین در پوست می‌باشد که به آن خاصیت ارتجاعی می‌دهد و با افزایش سن میزان تولید آن در بدن کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین موادی مانند فیلر که می‌توانند مقدار کلاژن پوست را به‌صورت طبیعی یا مصنوعی افزایش دهند به‌راحتی پوست را لیفت کرده و چین‌وچروک را از بین می‌برند. فیلرها انواع مختلفی دارند که در ادامه حتماً برایتان توضیح خواهیم داد.

انواع فیلر های پوستی

مزایای فیلر یا پرکننده‌های پوستی چیست؟

مهم‌ترین مزیت فیلر جوان‌سازی پوست است. پرکننده‌ها با صاف کردن خطوط چین‌وچروک و حجیم کردن لب‌ها و گونه‌ها پیری پوست شما را پنهان می‌کنند و زیبایی فوق‌العاده‌ای به شما می‌بخشند. این ماده به تحریک ساخت کلاژن در پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست خاصیت الاستیسیته خود را حفظ کند. به‌علاوه تزریق فیلر یک روش بسیار آسان، بدون نیاز به بیهوشی و جراحی یا خونریزی است که نتایج آن نیز سریع قابل مشاهده است. مدت‌زمانی نیز که برای تزریق مواد فیلر احتیاج دارید تقریباً 30 دقیقه تا یک ساعت بسته به میزان فیلر موردنیاز و تعداد تزریق‌ها می‌باشد.

عوارض جانبی روش تزریق فیلر خفیف یا متوسط ​​است. طبیعی است که بعد از هر تزریقی شما کمی قرمزی، کبودی و درد را تجربه کنید، اما زمان بهبودی این عوارض بسیار سریع است و مانند عمل‌های جراحی سخت نخواهد بود. معمولاً می‌توانید مستقیماً بعد از تزریق فیلر به برنامه عادی خود و انجام فعالیت‌های روزمره برگردید.

اگرچه ممکن است هنگام تزریق کمی احساس ناراحتی کنید اما خیلی دردناک نیست. این درد با بی‌حسی‌های موضعی به حداقل می‌رسد و جای نگرانی ندارد.

معایب فیلر های پوستی چیست؟

هر روش درمانی که برای زیبایی استفاده می‌کنید و حتی داروهایی که برای بیماری‌های خاص و عمومی استفاده می‌شود ممکن است در کنار مزایای بسیاری که دارند، معایبی هم داشته باشند. روش تزریق فیلر نیز یک روش کامل و بدون عیب و نقص نیست. یکی از عیب‌های این روش غیردائمی بودن نتایج آن است. البته دوام آن به نوع واکنش بدن شما و کیفیت مواد فیلر بستگی دارد که بین شش ماه تا 18 ماه ماندگاری دارند.

با اینکه یک روش غیردائمی است اما نسبت به بوتاکس بسیار ماندگارتر است. یکی دیگر از معایب فیلر هزینه بالای آن می‌باشد که به دلیل غیردائمی بودن آن باید هرچند ماه یک‌بار مجدداً شارژ شود.

شایان‌ذکر است که نتایج این عمل زیبایی ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین نمی‌توان هیچ تضمینی در مورد اثرات و مدت‌زمان اثر آن ارائه داد.

تزریق فیلر برای حجیم کردن لب

عوارض جانبی تزریق فیلر

معمولاً هر نوع عمل زیبایی مانند لیزر درمانی، بوتاکس و تزریق فیلر عوارض کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کنند که بعد از گذشت چند روز از بین خواهند رفت. بیشترین عوارضی که بعد از تزریق فیلر ممکن است برای شما اتفاق بیفتند عبارت‌اند از:

  • بثورات
  • تورم
  • خارش
  • کبودی
  • مشکلات بینایی مثل دوبینی

هشدار مهم: به دلیل احتمال ایجاد عدم تمرکز حواس بهتر است نا یک الی دو روز بعد از تزریق رانندگی یا کارهایی که به تمرکز زیاد نیاز دارد را انجام ندهید.

در موارد شدیدتر ممکن است برخی عفونت‌های پوستی نیز ایجاد شود؛ اما عفونت‌ها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتند که شما برای پرداخت هزینه کمتر نزد افراد غیرمتخصص، این تزریق‌ها را انجام دهید یا از مواد باکیفیت پایین استفاده کنید. افراد غیرمتخصص علاوه بر اینکه هیچ شناختی از آناتومی صورت شما ندارند و ممکن است حتی با تزریق‌های نادرست باعث عوارضی مانند عدم تقارن صورت شوند، اگر از مواد غیر استریل استفاده کنند باعث ایجاد عفونت‌های پوستی و خطرات ناشی از آن برایتان می‌شوند؛ بنابراین برای انجام این عمل‌های زیبایی عواقب و سلامتی خود را نیز در نظر داشته باشید. یکی دیگر از عوارض نادر فیلرها جابه‌جایی مواد تزریق‌شده به‌مرورزمان می‌باشد.

همچنین خطر ایجاد توده‌هایی در زیر پوست یا پرکننده مسدودکننده رگ خونی وجود دارد که البته بسیار نادر است. اما ازآنجایی‌که سلامت شما برای تیم میها  بسیار اهمیت دارد، ما همه عوارض را برایتان توضیح می‌دهیم تا با آگاهی کامل نسبت به انجام آن تصمیم بگیرید.

کاربرد فیلر یا پرکننده‌های پوستی در جوان‌سازی چیست؟

به‌طورکلی انواع مختلفی از پرکننده‌های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده‌اند. بسته به نوع فیلر انتخاب‌شده، پزشک در موارد زیر از آن‌ها استفاده می‌کند:

  • تبدیل لب‌های نازک به لب‌های حجیم و فرم دادن به آن‌ها
  • مناطق کم‌عمق صورت را تقویت یا پر می‌کند.
  • سایه یا چروک زیر چشم ناشی از پلک پایین را کاهش داده یا به‌طور کامل برمی‌دارد.
  • جای زخم‌های فرورفته مانند جای جوش را پرخواهد کرد و در مواد خیلی شدید تا حد زیادی آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • چین‌وچروک‌های ساکن را به‌خصوص در قسمت پایین صورت پر می‌کند.
  • چین‌وچروک‌های استاتیک که شامل مواردی است که در اطراف دهان و در امتداد گونه‌ها هستند و معمولاً درنتیجه از دست رفتن کلاژن و قابلیت ارتجاعی پوست ایجاد می‌شوند را از بین خواهد برد.

نحوه تزریق فیلر

تفاوت‌های کلیدی تزریق بوتاکس و فیلر

به طور خلاصه، تفاوت بین بوتاکس و فیلرها عبارت‌اند از:

با انجام بوتاکس عضلات منجمد می‌شوند و عصب‌های زیرپوستی به‌صورت موقت فلج خواهند شد تا چین‌وچروک ناشی از حالات صورت را متوقف کنند. این موارد به‌طورمعمول در قسمت بالایی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم دیده می‌شوند.

در تزریق فیلر از اسید هیالورونیک و مواد مشابه برای پر کردن مناطقی که به دلیل از دست دادن بافت و کاهش کلاژن دچار چین‌وچروک شده‌اند استفاده می‌شود. این موارد شامل چین‌وچروک‌های اطراف دهان، لب‌های نازک و گونه‌هایی است که بافت خود را از دست داده‌اند. همچنین ممکن است در چین‌وچروک‌های پیشانی، جای زخم، جای جوش و اسکار و سایر قسمت‌هایی که برای داشتن جلوه صاف‌تری به حجم اضافی نیاز دارند، استفاده شود.

نتایج بوتاکس 3 تا 4 ماه بیشتر ماندگاری ندارد. البته به‌طورکلی در بوتاکس نیز ماندگاری نتایج به واکنش پوست شما و کیفیت مواد تزریق‌شده بستگی دارد؛ اما مواد فیلر از شش ماه تا هجده ماه ماندگاری دارند.

توجه داشته باشید ازآنجاکه بوتاکس و پرکننده‌ها مواد مختلفی هستند که برای استفاده‌های متفاوتی طراحی شده‌اند، گاهی اوقات می‌توان آن‌ها را در یک درمان ترکیب کرد. به‌عنوان‌مثال، ممکن است پزشک برای یک فرد از بوتاکس برای اصلاح خطوط بین چشم و یک ماده پرکننده برای اصلاح خطوط لبخند در اطراف دهان به‌صورت هم‌زمان استفاده کند.

انواع فیلر برای جوان‌سازی پوست

همان‌طور که در قسمت‌های مختلف نیز به آن اشاره کردیم انواع فیلر را در بازار داریم که هرکدام از آن‌ها ترکیبات خاصی دارند و نوع کاربرد آن‌ها نیز متفاوت است. متداول‌ترین انواع فیلر برای پوست عبارت‌اند از:

کلسیم هیدروکسی لپاتیت با نام تجاری Radiesse

هیدروکسی لپاتیت کلسیم به‌طور طبیعی در استخوان‌های انسان تشکیل می‌شود و یکی از ترکیب‌های معدنی در بدن ما می‌باشد. این ماده اغلب برای رفع موارد زیر استفاده می‌شود:

  • چین‌های متوسط ​​تا شدید مانند چین‌های بینی، خطوط ماریوت و چروک پیشانی
  • پری گونه و سایر خطوط صورت که بافت خود را به مرور زمان از دست داده‌اند.
  • افزایش حجم در مناطقی که در صورت از بین رفته است، مانند مواردی که ممکن است در افراد HIV مثبت که داروهای خاصی مصرف می‌کنند، ایجاد شود.

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم از طریق بیوسنتز تولید می‌شود، به این معنی که از هیچ حیوان یا فرآورده‌های دامی برای تولید آن استفاده نمی‌کنند. این امر خطر ابتلا به واکنش آلرژیک توسط تزریق این نوع فیلر را کاهش می‌دهد و نیازی به آزمایش پوست قبل از آن نیست. این نوع از پرکننده‌های پوستی بسیار شناخته‌شده بوده و نتیجه‌ای بسیار طبیعی ایجاد می‌کنند. همچنین به‌مرورزمان حرکت نخواهند کرد و عوارض جانبی آن نادر است. این ماده پرکننده پوست برای اولین بار در دندانپزشکی و جراحی ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و سابقه ایمنی طولانی دارد.

اسید هیالورونیک

نام‌های تجاری این ترکیب عبارت‌اند از: Captique، Esthélis، Elevess، Hylaform، Juvederm، Perlane، Prevelle، Puragen، Restylane

از تزریق اسید هیالورونیک می‌توان برای بهبود کانتور پوست یعنی توناژ رنگی پوست و کاهش فرورفتگی‌های پوست به دلیل زخم یا جوش، آسیب یا خطوط مختلف استفاده کرد. می‌توانید بهبودهای چشمگیری را برای موارد زیر بعد از تزریق این ماده مشاهده کنید:

  • جای جوش
  • فرورفتگی‌های گونه
  • چین‌های پرکلاغی در گوشه چشمتان
  • خطوط لبخند عمیق که از کنار بینی به گوشه‌های دهان منتقل می‌شوند.
  • خطوط اخم بین ابروها
  • خطوط ماریوت در گوشه‌های دهان
  • مشخص کردن مجدد مرز لب‌ها
  • بهبود زخم‌هایی از جمله سوختگی و آکنه
  • خطوط سیگاری خطوط عمودی روی دهان
  • برخی از زخم‌های صورت
  • خطوط اخمی که در پیشانی شما هستند.

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می‌شود و به‌طور طبیعی به‌عنوان یک مرطوب‌کننده و آب‌رسان در بدن محسوب می‌گردد. غلظت زیادی از این ماده در بافت‌های نرم پیوندی و مایعات اطراف چشم شما وجود دارد. همچنین در برخی از مایعات غضروف و مفصل و بافت پوست اسید هیالورونیک وجود دارد که به‌ مرور زمان کاهش پیدا می‌کنند و باعث پیری پوست می‌شوند.

این ماده اکنون به یکی از محبوب‌ترین انواع پرکننده‌های تزریقی تبدیل شده است. اگر این اصطلاح برای شما آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که برای تسکین درد و ایجاد بالشتک اضافی، از همین ماده غالباً به مفاصل دردناک مبتلایان به آرتروز تزریق می‌شود تا دردشان کمتر شود.

قبل و بعد تزریق فیلر

پلی آلکیلیمید با نام تجاری Aquamid

پلی آلکیلیمید یک پرکننده پوستی نیمه دائمی است و اغلب توسط جراحان پلاستیک برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • چین‌وچروک‌های عمیق‌تری مانند چین‌های بینی و اسکارهای مختلف در پوست
  • حجیم کردن لب‌های نازک
  • استخوان‌های گونه و خط فک را تقویت کرده و بافت‌های صورت را که به دلیل افزایش سن از دست رفته جایگزین می‌کنند.

براساس مطالعات انجام شده واکنش پلی آلکیلیمید با بافت انسان بسیار کم است. به این معنی که زیست سازگار است و نیازی به آزمایش آلرژی نیست. پس از تزریق، طی مدت حدود یک ماه به‌آرامی لایه کلاژن در اطراف آن تشکیل می‌شود. ژل درنهایت کاملاً محاصره می‌شود. همچنین در یک جلسه می‌توان حجم زیادی را تزریق کرد. این محصول که تصور می‌شود باگذشت زمان کاملاً پایدار است، حتی در صورت لزوم قابل حذف است.

اسید پلی لاکتیک با نام تجاری Sculptra

اسید پلی لاکتیک یک پرکننده پوستی مصنوعی است که به‌صورت شما تزریق می‌شود و باعث تولید کلاژن در بدن شما خواهد شد. این نوع پرکننده‌های پوستی به‌عنوان نوعی محرک شناخته می‌شوند. این ماده غیر سمی و زیست‌تخریب‌پذیر بیش از 40 سال است که در حرفه پزشکی به‌عنوان ماده بخیه استفاده می‌شود و امروزه از آن به‌عنوان یک ماده فیلر عالی استفاده می‌کنند.

نتایج نشان می‌دهد که اسید پلی لاکتیک به‌ویژه در قسمت تحتانی صورت شما به‌خوبی عمل می‌کند و برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • خطوط ناشی از خندیدن را پر می‌کند.
  • لب‌های نازک را حجیم می‌کند.
  • چین‌های عمیق کنار بینی را درمان می‌کند.

طبق تحقیقات انجام شده این ماده برخلاف سایر پرکننده‌های پوستی است، زیرا نتایج فوری ایجاد نمی‌کند. در عوض، تولید کلاژن بدن شما را تحریک می‌کند، بنابراین نتایج در عرض چند ماه به‌تدریج ظاهر می‌شوند.

برای دستیابی به نتایج دلخواه با این نوع فیلر خود احتمالاً به حدود سه جلسه درمان ماهانه نیاز خواهید داشت. با هر بار درمان، دوباره کلاژن تحریک‌شده و مقدار بیشتری از آن در پوست شما ساخته می‌شود. پس از آن ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا اثر کامل آن را ببینید.

میکروسفرهای پلی متیل-متاکریلات (PMMA) با نام تجاری Bellafill

PMMA به‌عنوان پرکننده نیمه دائمی در نظر گرفته می‌شود و بیشتر اوقات برای درمان چین‌وچروک‌های متوسط ​​تا عمیق، به‌ویژه چین‌های کنار بینی استفاده می‌گردد. همچنین می‌تواند برای پر کردن جای زخم‌های حفره‌ای و تقویت لب‌های نازک استفاده شود.

هنگامی‌که یک راه‌حل دائمی برای رفع چین‌وچروک صورت مورد نظر است، PMMA اغلب به‌جای درمان جایگزینی کلاژن یا درمان هیالورونیک استفاده می‌شود. از PMMA سال‌هاست که در کاشت های دائمی جراحی استفاده می‌کنند.

با توجه به نتایج تحقیقات، یکی از نکات منفی PMMA این است که برای ایجاد حجم به چند آمپول نیاز است و تا سه ماه طول می‌کشد تا تأثیرات کامل آن را مشاهده کنید. همچنین ممکن است در زیر پوست قابل مشاهده باشد. برای جلوگیری از هرگونه نتیجه ناخواسته، مهم این است که جراح پلاستیک شما با روش مناسب که شامل تزریق در محل زیر جلدی پوستی است، با استفاده از روش‌های خطی یا سوراخ زدن، آشنا باشد.

چربی طبیعی

یکی از فیلرها یا مواد پرکننده پرطرفدار چربی طبیعی بدن انسان است که عوارض آن نیز کم می‌باشد. در این روش پزشک متخصص قسمتی از چربی بدن مانند منطقه باسن را با روش‌هایی مانند لیپوساکشن برداشته و در نقاط موردنیاز در صورت تزریق می‌کند. این روش یکی از امن‌ترین روش‌های تزریق فیلر است و احتمال آلرژی در آن وجود ندارد چون مواد آن از بدن خود فرد متقاضی برداشته می‌شود. به‌علاوه نسبت به مواد دیگر ماندگارتر است؛ اما مشکلی که دارد به دلیل برداشتن چربی یک روش نسبتاً تهاجمی است و در مقایسه با سایر تزریق‌های فیلر سخت است.

چطور بهترین نوع فیلر را برای تزریق انتخاب کنیم؟

با توجه به اینکه در قسمت قبلی گفتیم فیلرها انواع مختلفی دارند شاید کمی گیج شده باشید و نمی‌دانید که چطور از بین انواع فیلر، بهترین آن را انتخاب کنید. نگران نباشید. قرار نیست شما نوع فیلر را مشخص کنید. برای این کار باید به یک متخصص پوست یا جراح زیبایی که در این زمینه به‌اندازه کافی تجربه دارد مراجعه کنید. او شما را معاینه خواهد کرد و دقیقاً مشخص می‌کند به چه نوع فیلری و در چه اندازه‌ای نیاز دارید.

نحوه انجام تزریق فیلر

شاید نگران این موضوع باشید که اصلاً تزریق فیلر چگونه انجام می‌شود و دردناک است یا خیر؟ اگر می‌خواهید با خیال راحت این کار را انجام دهید مهم‌ترین مسئله انتخاب یک کلینیک با خدمات بالا و یک پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه می‌باشد. تزریق فیلر اصلاً کار سختی برای متقاضی نیست و با بی‌حسی‌های موضعی انجام می‌شود؛ اما فرد انجام دهنده باید کاملاً به آناتومی صورت آشنا باشد تا بتواند نقاطی را برای تزریق انتخاب کند که بهترین نتیجه را ایجاد خواهند کرد.

همچنین پزشک مشخص می‌کند که یک جلسه تزریق برای شما کافی است یا با توجه به نوع فیلر استفاده‌شده نیاز به تعداد جلسات بیشتری برای گرفتن بهترین نتیجه خواهید داشت. برای تزریق فیلر بسته به ناحیه‌ای که قرار است فیلر تزریق شود پزشک از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند. مثلاً با استفاده از سوراخ‌های ریز به‌صورت مستقیم در قسمت‌های دارای چین‌وچروک زیاد، فیلر تزریق می‌شود.

در گونه‌ها و لب‌ها بیشتر از روش هاشور زنی برای دقت بالاتر استفاده می‌کنند که مواد فیلر در دوز بسیار پایین در قسمت‌های مختلف تزریق خواهد شد. روش دیگر نیز روش خطی است که در این روش سوزن نازک در محل چین‌وچروک‌های عمیق وارد می‌شود و مواد هم‌زمان با خروج سوزن به‌صورت یک خط ممتد تزریق می‌شوند؛ بنابراین نوع روش انتخابی به عارضه پوستی شما و میزان چین‌وچروک‌ها بستگی دارد.

روش تزریق فیلر های پوستی

برای انجام تزریق فیلر باید یک سری از کارها را قبل و بعد از تزریق انجام دهید که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.

آمادگی برای تزریق فیلر

  1. اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید حتماً پزشکتان را در جریان بگذارید. مثلاً در صورت استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین باید از چند روز قبل از تزریق، طبق نظر پزشک مصرف آن را قطع کنید تا احتمال خونریزی کاهش یابد. البته توجه داشته باشید که در این مورد باید با متخصصی که برای شما آسپیرین را تجویز کرده نیز مشورت کنید تا به خاطر فیلر سلامتی‌تان به خطر نیفتد.
  2. پزشک ممکن است چند آزمایش برای شما تجویز کند تا قبل از تزریق انجام دهید. این آزمایش‌ها مشخص می‌کند احتمال آلرژی نسبت به ماده پرکننده مورد نظر وجود دارد یا خیر؟
  3. قبل از انجام تزریق نباید هیچ‌گونه آرایشی روی صورت شما باشد و باید به‌خوبی صورت خود را با آب و صابون بشویید. حتی خود پزشک نیز قبل از انجام تزریق برای اطمینان بیشتر و ایمنی کار، صورت شما را با الکل پاک می‌کند.
  4. نسبت به انجام این روش باید یک دید واقع‌گرایانه داشته باشید و از پزشکتان بخواهید همه موارد احتمالی و نتیجه‌ای که قرار است به وجود بیاید را به‌طور کامل برایتان توضیح دهد و اجازه ندهید هیچ سؤالی در ذهنتان بدون جواب بماند.

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق فیلر

با اینکه گفتیم روش تزریق فیلر مانند جراحی نیست و شما بعد از آن می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید، اما باید برخی از توصیه‌های پزشکی را رعایت کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید. مهم‌ترین توصیه‌های پزشکی برای بعد از تزریق فیلر عبارت‌اند از:

  1. بهتر است تا 24 ساعت بعد از تزریق برنامه خاصی نداشته باشید.
  2. بهتر است تا 6 ساعت بعد از تزریق دراز نکشید و خم نشوید.
  3. تا 24 ساعت از انجام کارهای سخت و سنگین و ورزش پرهیز کنید.
  4. مصرف مایعات و بخصوص آب را تا چند روز بعد از تزریق افزایش دهید.
  5. تورم و قرمزی یکی از عوارض کوتاه‌مدت و رایج تزریق فیلر است که باید به‌مرور تا چند روز بعد از تزریق بهبود یابد؛ بنابراین اگر خوب نشد یا افزایش پیدا کرد حتماً به پزشکتان مراجعه کنید تا علت بررسی شود.
  6. از قرار گرفتن در محیط‌های بسیار گرم و نور خورشید تا بهبود کامل عوارض خودداری کنید.
  7. به‌هیچ‌وجه روی مکان‌هایی که تزریق انجام‌شده است فشار نیاورید.
  8. در صورت مشاهده ورم می‌توانید از کمپرس آب سرد برای کاهش آن استفاده کنید.
  9. از خوردن مشروبات الکلی و مصرف دخانیات تا بهبودی کامل عوارض یعنی حدود سه روز الی یک هفته بعد از تزریق خودداری نمایید.

قبل و بعد از تزریق فیلر

هزینه تزریق فیلر

عوامل مختلفی می‌تواند روی میزان هزینه تمام‌شده تزریق فیلر برای شما تأثیر بگذارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • نوع فیلر انتخاب‌شده برای تزریق ازنظر ترکیبات سازنده
  • مارک و کیفیت فیلر انتخاب‌شده برای تزریق
  • میزان فیلر مورد نیاز
  • میزان سرنگ‌های مورد نیاز
  • نوع خدمات کلینیک مورد نظر
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق در صورت نیاز به اصلاح

سخن پایانی …

همان‌طور که ملاحظه کردید فیلرها انواع بسیار متفاوتی دارند و با برندهای مختلف در بازار موجود هستند. ایمن‌ترین روش برای انتخاب بهترین نوع فیلر و تکنیک تزریق آن استفاده از نظر یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با تجربه در این زمینه می‌باشد. این کار عوارض را به حداقل رسانده و بهترین نتیجه را برای شما ایجاد خواهد کرد. اگر شما عزیزان نیز تجربه تزریق فیلر را دارید لطفاً با مخاطبان ما در قسمت دیدگاه در پایین صفحه به اشتراک بگذارید تا دوستان دیگر نیز از تجربه شما استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *