• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

انواع فیلرها و کاربرد تزریق فیلر

فیلر‌ها انواع مختلفی دارند که از مواد طبیعی، شیمیایی، ژل‌ها و حتی چربی‌های بدن بیمار ساخته می‌شوند می‌شوند و هرکدام بسته به درمان مدنظر و محل تزریق، فواید و عوارضی مخصوص به خود دارند.

درصورتی‌که قصد استفاده از درمان فیلر را برای قسمت‌های مختلف صورت خود دارید، می‌خواهید حجم لب یا گونه خود را افزایش دهید و یا علاقه دارید تا با این تکنیک پزشکی کم و بیش کم‌خطر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله پیش رو به‌طور کامل مطالعه کنید.

فیلر چیست؟ انواع و کاربردهای تزریق فیلر (ژل) به صورت

فیلر اسید هیالورونیک (HA)

اسید هیالورونیک یک قند طبیعی ژل مانند است که در بدن انسان یافت می‌شود. وظیفه این ماده در بدن، جمع‌کردن نواحی مختلف پوست در زمان نیاز است. اسید هیالورونیک با توجه به طبیعی و کم‌خطر بودن، محبوب‌ترین نوع فیلر در سطح جهانی به حساب می‌آید.

بااین‌حال باید به این موضوع توجه داشت که با توجه به طبیعی بودن این ماده و جذب آن توسط بدن، اثرات تزریق اسید هیالورونیک معمولاً ۶ تا ۱۲ ماه نمایان است و پس از آن نیاز به تجدید پروسه تزریق و فیلر دارد.

تزریق اسید هیالورونیک علاوه بر ایجاد اثرات موقت و سریع، کلاژن سازی پوست در محل تزریق را نیز افزایش می‌دهد. موضوعی که در بلندمدت و پس از چندین تزریق، قابل‌مشاهده خواهد بود.

با توجه به طبیعی بودن این ماده و وجود اسید هیالورونیک در بدن، استفاده از این روش درمانی با کمترین عوارض ممکن صورت می‌گیرد. هرچند کیفیت برند داروی استفاده‌شده می‌تواند در کاهش عوارض تأثیرگذار باشد.

انواع فیلرها بر اساس نواحی تزریق

  • فیلر صورت (چانه، خط خنده، فک، گونه)
  • فیلر زیرچشم
  • فیلر بینی
  • فیلر لب
  • فیلر خط اخم و پیشانی

فیلر در چه مواردی استفاده می‌شود؟

بعد از پاسخ به سوال فیلر چیست نوبت به بررسی کاربردهای فیلتر است. مشهورترین مورد استفاده انواع مختلف فیلرها، بهبود شرایط پوست با پرکردن خطوط و چین و چروک‌های صورت است.حجیم کردن برخی از اعضای  صورت مانند لب نیز از  کاربرهای فیلر است.  خطوط پیشانی، خطوط خنده، چین و چروک‌های اطراف چشم گودی زیر چشم و دهان و به‌طورکلی هرگونه فرورفتگی در پوست، از جمله مواردی است که با استفاده از فیلر می‌توان آن را درمان کرد.

جای زخم‌ها و جوش‌های عمیق را نیز می‌توان با تکنیک‌هایی خاص و با استفاده از فیلر‌ها بهبود بخشید. البته باید سطح انتظار بیماران را در حد توانایی تزریق فیلر‌ها پایین آورد یا از تکنیک‌های ترکیبی لیزر و جراحی در کنار تزریق فیلر استفاده کرد.

علاوه بر خواص درمانی فیلر‌ها در تغییرات پوستی، می‌توان از این روش در حجم دهی به لب‌ها و گونه نیز استفاده کرد. با استفاده از تکنیک‌های حجم دهی، تغییر شکل صورت و زاویه‌دار کردن فک نیز با استفاده از فیلر ممکن می‌شود. هرچند باید به این موضوع دقت داشت که تخصص پزشک در پروسه‌های حجم‌دار کردن صورت، بیشتر به چشم می‌آید.

انواع فیلرهای آماده بر اساس زمان ماندگاری

بر اساس مدت زمان دوام فیلر در پوست می‌توان فیلرها را به ۴ دسته اصلی تقسیم کرد:

فیلرهای کوتاه اثر

این نوع فیلرها کمتر از ۴ تا ۶ ماه در پوست دوام دارند و بعد از این مدت از بین می‌روند. از جمله این نوع ژل‌ها می‌توان به «پرول سیلک» اشاره کرد.

فیلرهای طولانی اثر

این نوع برای ۶ تا ۱۲ ماه دوام دارند. از جمله فیلرهای طولانی اثر می‌توان به «ژووی‌درم» اشاره کرد که از جمله محبوب‌ترین و مرغوب‌ترین آنهاست.

فیلرهای نیمه دائمی

برای ۱ تا ۲ سال در پوست باقی می‌مانند. «ری‌دیئس» نوعی فیلر نیمه دائمی است.

فیلرهای دائمی

این نوع فیلرها بعد از تزریق از بین نمی‌روند و به‌صورت دائم در پوست باقی می‌مانند.

انواع فیلرها بر اساس نحوه اثر

بر اساس نحوه اثر، فیلرها را به دو دسته اصلی تقسیم می‌کنند:

فیلرهای حجم دهنده

این نوع ژل‌ها جای حجم از دست رفته را می‌گیرند و فقط فضای خالی را پر می‌کنند و تأثیری روی بافت‌های اطراف خود ندارند. فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک مانند ژووی‌درم یا رستیلن از این نوع هستند.

فیلرهای محرک

این نوع فیلرها پوست را تحریک می‌کنند تا کلاژن بسازد. فیلرهای حاوی هیدروکسی آپاتیت کلسیم (مانند ری‌دیئس) از این نوع هستند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *