• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

انواع مواد برای تزریق ژل و موارد استفاده آن‌ها

انواع مواد برای تزریق ژل

اگر از آن دسته افرادی هستید که به هر دلیلی قصد انجام تزریق ژل را دارید، بهتر است پیش از آن در مورد موادی که ممکن است در پوست خود تزریق کنید، اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه این مقاله به چند ماده، خصوصیات و موارد کاربرد آن اشاره‌هایی خواهد شد.

 

کلسیم هیدروکسی لپاتیت

هیدروکسی لپاتیت کلسیم(Calcium hydroxylapatite) به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود و یک ترکیب معدنی مانند است. این اغلب به موارد زیر استفاده می شود:

چین و چروک‌های متوسط تا شدید مانند چین های بینی و خطوط اخم
تسریع در پُر شدن گونه‌ها
افزایش حجم در مناطقی که از دست رفته‌اند، مانند مواردی که ممکن است در افراد دارای HIV که داروهای خاصی مصرف می کنند، ایجاد شود.
هیدروکسی لاپاتیت کلسیم از طریق بیوسنتز تولید می شود ، به این معنی که از هیچ حیوان یا فرآورده های دامی در تولید آن استفاده نمی شود. این خطر ابتلا به واکنش آلرژیک را کاهش می دهد و نیازی به آزمایش‌های پوستی نیست. این نوع از پُرکننده های پوستی نتیجه ای بسیار طبیعی ایجاد می کند، جا به جا نمی‌شود و عوارض جانبی آن بسیار اندک است. این ماده پُرکننده پوست برای اولین بار در دندانپزشکی و جراحی ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و سابقه ایمنی طولانی دارد.

 

اسید هیالورونیک

با تزریق اسید هیالورونیک(Hyaluronic acid) می توان به بهبود خطوط چین و چروک پوستی و کاهش فرورفتگی های پوست به دلیل زخم یا آسیب استفاده کرد. می توان بهبودهای چشمگیری را برای موارد زیر مشاهده کرد:

جای جوش
فرورفتگی های گونه
چروک در گوشه چشم‌ها
خطوط لبخند عمیق که از کنار بینی به گوشه های دهان کشیده می‌شوند
خطوط اخم بین ابروها
تعریف مجدد مرز لب
زخم های ناشی از سوختگی ، آکنه و زخم ها
خطوط عمودی روی لب‌ها
برخی از زخم های صورت
خطوط روی پیشانی
اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود. با غلظت زیاد در بافتهای نرم پیوندی و مایعات اطراف چشم شما وجود دارد. همچنین در برخی از مایعات غضروف و مفصل و همچنین بافت پوست وجود دارد. استخراج و فرمول بندی مجدد می شود و اکنون به یکی از محبوب ترین انواع پرکننده های تزریقی تبدیل شده است.

 

پلی آکیلیماید

پلی آلکیلیماید(Polyakylimide) یک پُرکننده پوستی نیمه دائمی است و اغلب توسط جراحان پلاستیک استفاده می شود. موارد استفاده آن عبارتند از:

چین و چروک های عمیق تری مانند چین های بینی و جای زخم‌های عمیق پوستی
لبهای نازک و چاق
استخوان های گونه و خط فک را تقویت کرده و جای صورت را که به دلیل افزایش سن از دست داده جایگزین کنید
از دست رفتن صورت ناشی از استفاده داروهای HIV
واکنش پلی آلکیلیمید با بافت انسان بسیار کم است، به این معنی که زیست سازگار است و نیازی به آزمایش آلرژی نیست. علاوه بر آن با اشعه ایکس نیز تداخل نمی کند بنابراین مشکلی به هنگام تصویر‌برداری از داخل بدن با اشعه ایکس بوجود نمی‌آید. پس از تزریق ، طی مدت حدود یک ماه به آرامی لایه کلاژن در اطراف آن تشکیل می شود. ژل در نهایت کاملاً محاصره می شود. تصور می شود این محصول با گذشت زمان کاملاً پایدار باشد، و در صورت لزوم نیز قابل حذف می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *