• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

انواع پوست و نحوه مراقبت از آن

پوست چرب

برخی از افرادی زمانی که به حمام می روند و صورت خود را شستشو می دهند، ولی بعد از حمام هم هنوز احساس می کنند صورت آنها به خوبی شسته نشده و زیاد تمیز نیست، باید بدانند که آنها در بین انواع پوست، دارای پوست چرب می باشند.

این دسته از افراد به طور دائم پوست براق و روشنی دارند، به همین دلیل باید از شستشو دهنده هایی استفاده نمایند که قدرت شستشوی آنها بسیار زیاد است. پاکسازی پوست دوره ای از بهترین روشهای مراقبت از پوست چرب می باشد.

افرادی که دارای پوست چرب هستند، جوش های زیادی روی صورت خود می زنند و به همین دلیل باید صابون ها و شستشو دهنده های مخصوص و ویژه ای باید برای پوست خود خریداری کنند، تا پوست خود را به وسیله آنها تمیز کنند.

 

به صورت خود دست نزنید

بسیاری از افرادی که در بین انواع پوست دارای پوست چرب می باشند، بیش از حد روی پوستشان جوش می زنند، به همین دلیل این دسته از افراد زیادی به جوش های خود دست می زنند و سعی می کنند درون آنها را خالی کنند. ساده ترین روش برای کمک به جوانسازی پوست دست نزدن به پوست است.

آنها باید بدانند که این روش بسیار غلط می باشد و به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهند، چرا که وضعیت جوش های روی صورت آنها از این طریق بسیار بدتر می شود.

پوست چرب نیاز به محلول های شستشوی قوی دارد، تا بتواند جوش های روی صورت را درمان کند و آنها را تا حدودی از بین ببرد.

در انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست چرب باید دقت بسیاری داشته باشید که یکی از بهترین نوع آن را انتخاب نمایید تا به پوست شما آسیب جدی وارد نشود و زیبایی و طراوت خود را داشته باشد.

 

پوست خشک

افرادی هم هستند که بعد از حمام کردن احساس می نمایند که پوستشان خشکه زده و پوسته پوسته شده است، این دسته از افراد باید بدانند که در بین انواع پوست دارای پوست خشک و حساسی هستند و باید به حساسیت آن توجه بسیار زیادی داشته باشند.

این دسته از افراد به این دلیل که پوست های بسیار حساسی دارند باید مراقب زیادی از پوست خود داشته باشند. صابون ها و محلول های شستشو که مناسب پوست های خشک و حساس می باشد، برای این پوست ها بسیار مناسب است و شما می توانید از آنها استفاده کنید.

مواد شوینده ای که برای انواع پوست مورد استفاده قرار می گیرد فرمولاسیون خاص و ویژه ای دارد، چرا که پوست را درمان می کند و خشک بودن پوست را از بین می برد تا آن را به حالت تعادل برساند.

همچنین با استفاده از لیزر موهای زائد ، می توانید پوست صورت خود را برای همیشه از شر موهای زائد خلاص نمایید.

 

اهمیت نرم کننده برای پوست خشک :

بسیاری از کسانی که دارای پوست خشک هستند، در بین انواع پوست آسیب بیشتری می بینند، به همین دلیل آنها باید به طور دائم از پوست خود مراقبت کنند تا پوستشان نرمی و لطافت داشته باشد.

بهترین محصولی که این دسته از افراد می توانند از آن استفاده کنند، کرم های مرطوب کننده می باشد، چرا که آنها می توانند پوست را نرم و لطیف سازند و خشکی پوست از این طریق درمان می شود. برای کاهش و حذف چین و چروک ها نیز بوتاکس نتایج خوبی ارائه می دهد.

کرم های پوستی مرطوب کننده در انواع مختلف و برندهای متفاوت هستند که شما می توانید نسبت به مبلغی که دارید و می خواهید برای کرم مرطوب کننده هزینه کنید، یکی از آنها را خریداری نمایید و مورد استفاده قرار دهید.

 

پوست معمولی

در شناخت انواع پوست در بین پوست های متفاوت، باید بدانید که اگر شما بعد از حمام احساس می کنید پوستتان به خوبی تمیز شده و دیگر روی آن چربی وجود ندارد ولی بعد از چند روز باز هم احساس می کنید پوستتان چرب شده است، باید بدانید که پوست شما معمولی می باشد.

انتخاب کردن شوینده ها شستشوی صورت برای این نوع از پوست ها در بین انواع پوست بسیار آسان می باشد، چرا که این دسته از افراد هر نوع شوینده ای را می توانند استفاده کنند.

البته با اینکه آنها هر شوینده ای را می توانند انتخاب کنند، بهتر است با متخصص پوست در مورد خرید انتخاب کردن نوع شوینده مناسب برای شستشوی صورت خود مشورت نمایند.

 

پوست مختلط

یکی دیگر از انواع پوست که باید با آن آشنایی بیشتری داشته باشید، پوستی می باشد که چربی زیادی دارد ولی این چربی در برخی از نقاط پوست می باشد و در دیگر نقاط چربی زیادی وجود ندارد.

شما باید در مورد این نوع پوست ها اطلاعات خود را بیشتر کنید و بدانید که این نوع از پوست ها مختلط می باشند.

استفاده کردن از شوینده پوست برای این نوع از پوست ها باید با دقت و حساسیت بیشتری خریداری شود، به همین دلیل اگر شما هم دارای پوست چرب می باشید و می خواهید بهترین شوینده را برای پوست خود انتخاب نمایید، بهتر است در مورد خرید آن با پزشک متخصص که در زمینه زیبایی و پوست تخصص زیادی دارد مشورت کنید، تا یکی از بهترین آنها را به شما معرفی کند.

 

پوست حساس

در بین انواع پوست کسانی که دارای پوست حساس می باشد، باید بدانند که پوست آنها ترکیبی هم نامیده می شود. این دسته از افراد از هر لوازم آرایشی نمی توانند استفاده کنند، چرا که پوست آنها همیشه تا حدودی ملتهب و قرمز می باشد.

محصولاتی که ترکیبات شیمیایی بسیار قوی دارند برای این دسته از افراد به هیچ عنوان مناسب نمی باشد و پوست آنها را ملتهب تر می سازد.

پوست حساس در بین انواع پوست نیاز به مراقبت و دقت بیشتری دارد، به همین دلیل اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوستتان حساسیت زیادی دارد، باید در انتخاب لوازم آرایشی و شوینده های صورت خود دقت بسیاری داشته باشید تا بهترین نوع آن را خریداری نمایید. در این زمینه پزشک به خوبی می تواند شما را راهنمایی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *