• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

برای از بین بردن جای آبله مرغان چکار کنم؟

اگر فرد راش هاى پوستى مربوط به آبله مرغان را بکند، بخاراند و یا دست بزند، احتمال این که این راش ها به زخم های آبله مرغان تبدیل شود، بیشتر خواهد بود.

جای زخم هاى آبله مرغان ممکن است برای بعضی از افراد آزار دهنده باشد، به خصوص اگر در قسمت های قابل مشاهده بدن مانند صورت قرار داشته باشند.

براى از بین بردن گودی جای آبله مرغان تلاش و صبر کافی نیاز است، ولى روش های درمانی بدون نسخه (OTC) و دارو درمانی هاى بسیارى وجود دارد که مى توانند به کاهش و بهبود آنها کمک کنند.

 

از بین بردن گودی جای آبله مرغان

 

رفع گودی ابله مرغان با میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ مى تواند در رفع گودی ابله مرغان کمک کند. برای انجام میکرونیدلینگ، ابتدا پزشکان ناحیه ى اطراف اسکار را بى حس مى کنند.

سپس یک وسیله کوچک که سرتاسر پوشانده شده از سوزن های ریز است را بر روى ناحیه ى مورد نظر می چرخانند تا به طور مکرر پوست این ناحیه سوراخ سوراخ شود.

به این ترتیب، سوزن ها سلول های پوست را برای ساخت کلاژن تحریک می کنند و همین باعث مى شود تا پوست نرم تر و لطیف تر شود.

بسیاری از افراد براى رسیدن به نتیجه ى مطلوب نیاز به چندین جلسه میکرونیدلینگ دارند. این فرایند باعث خونریزی خفیف و سطحى نیز می شود.

 

درمان جای آبله مرغان با ونوس ویوا

دستگاه آر اف ونوس ویوا حرارت را به صورت بی خطر و از طریق پین های کوچکی به سطح پوست منتقل می کند. این کار باعث ایجاد زخم های بسیار کوچک پوستی می شود که خود به خود بهبود می یابند.

این روند گودی جای آبله مرغان را که در سطح پوست دیده می شوند را ترمیم می کند. از آن جهت که زخم ها بسیار کوچک هستند، این درمان نسبت به لیزر هاى سنتى کربن دی اکسید بسیار راحتتر مى باشد و نتایج آن قابل مشاهده تر می باشد.

استفاده از ونوس ویوا به طور طبیعی به افزایش فیبر هاى کلاژن و الاستین کمک مى کند که باعث ایجاد پوستى نرم تر و به ظاهر جوان تر و هموار تر می شود.

 

از بین بردن جای آبله مرغان قدیمی با آراف فرکشنال

در آراف فرکشنال، انرژی رادیوفرکانسی به میکرونیدلینگ اضافه می شود. بدین معنا که گرمایی که از انرژی رادیوفرکانسی حاصل می شود، از طریق سوزن های بسیار ریز میکرونیدلینگ به لایه درم پوست وارد می شود و منجر به کلاژن سازی و تولید الاستین در سطح پوست می شود. از آنجا که انرژی آر اف به عمق پوست منتقل می شود، می تواند در درمان جای آبله مرغان موثر باشد.

 

رفع گودی ابله مرغان با فیلرهای پوستی

از پرکننده ها (فیلرها) می توان برای پر کردن جاى زخم هاى فرو رفته استفاده کرد. فیلرهایی مانند اسید هیالورونیک و همچنین چربی را می توان به طور مستقیم در جای زخم تزریق کرد تا ظاهر اسکار درست شود. این روش درمانی موقتى است و ماندگارى نتیجه ى آن در حدود شش ماه است.

میکرودرم ابریژن و درم ابریژن
میکرودرم ابریژن فرآیندی است که در آن با استفاده از چرخش سریع یک برس، لایه بیرونى پوست برداشته مى شود. فرایند میکرودرم ابریژن بسیار سطحی تر از فرایند درم ابریژن است.

برس در درم ابریژن عمیق تر به درون بافت نفوذ می کند و امکان تجدید ساختار پوست را فراهم می کند. هر دو روش درمانی براى بهبود دادن اسکارهاى پوستى بسیار مؤثر هستند. فرایند درم ابریژن می تواند جای زخم های سطحى را به طور کامل از بین ببرد و باعث بهبود چشمگیر در اسکارهای عمیق شود.

 

از بین بردن جای آبله مرغان با لیزر

لیزر درمانی یکی از متداول ترین روش های درمانی اسکار است. این فرایند مى تواند ظاهر زخم های قدیمی را تخفیف دهد، جای زخم های آبله مرغان فرو رفته را بهبود بخشد و رنگ جای اسکارها را کمتر کند.

انواع مختلفی از لیزر براى این مساله وجود دارد که شامل لیزر تخریبى و لیزر غیر تخریبى مى شود، که حالت اول کمى تهاجمی تر از حالت دوم است.

درمان با لیزر می تواند به صورت سرپایی انجام شود و معمولا نیازی به آرام بخش نیست. پزشک شما قبل از اعمال لیزر بر روى پوست، با استفاده از یک بی حسی موضعی، محل مورد نظر را بى حس می کند.

انجام این فرایند حدود ١۵ دقیقه تا ٢ ساعت، نسبت به محل و گستردگى اسکار، زمان مى برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *