• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

برای جای جوش قرمز چه کنیم؟

برای جای جوش قرمز چه کنیم؟

بسیاری از شما پس از اینکه با انواع راه های از بین بردن جوش، موفق به از بین بردن جوش های خود شدید، با جای جوش قرمز حاصل از آن جوش ها مواجه شدید. بنابراین برای جای جوش قرمز چه کنیم؟

 

جای جوش قرمز چگونه ایجاد می شود؟

بهترین متخصص پوست در کلینیک الیزه می گوید: قرمزی می تواند در اثر ضربه به سلول های پوستی ناشی در اثر اقدام برای برداشتن لکه های قرمز نیز ایجاد شود. اما اگر پس از خوب شدن جوش ها، اقدام به رفع جای قرمز ناشی از آنها نشود، همچنان این جای جوش قدیمی شده و از قرمز به رنگ تیره یا بنفش متمایز می شود و ظاهر صورت شما را خسته و بدون طراوت نشان می دهد.

درنتیجه این موضوع باعث ایجاد اسکار پوستی شده و به بافت اطراف صورت نیز آسیب می رساند و باعث افزایش فعالیت ملانین (نوعی رنگدانه طبیعی برای پوست) می شود. با در نظر گرفتن این جای جوش به عنوان یک اسکار، همراه با استفاده از روشن کننده های پوستی و لایه برداری، و همچنین در صورت کوچک بودن اسکار، این مشکل قابل برطرف شدن بوده و به مرور زمان محو می شود.

همچنین دکتر پوست اینطور ادامه می دهد : التهاب پوست و قرمزی ناشی از جوش، مکانیسم واکنش طبیعی بدن برای بهبود است. متأسفانه ، وقتی این قرمزی و التهاب بیش از حد طولانی شود ، می تواند برای پوست بسیار مضر شود . در نهایت منجر به مشاهده نقاط تیره در جای جوش می شویم که به آن حالت هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب گفته می شود.

علاوه بر این ، با افزایش سن ، روند تجدید پوست کند می شود و اجازه می دهد تغییر رنگ جای جوش را در چندین ماه به وضوح مشاهده کنید. حال برای شما سوال پیش می آید که برای جای جوش یا بهتر بگوییم برای جای جوش قرمز چه کنیم؟

 

برای جای جوش قرمز چه کنیم؟

بهترین متخصص پوست می گوید: جوش های خود را دستکاری نکنید. چرا که جوش های شما ملتهب شده و در نهایت جای جوش قرمز برای شما باقی می ماند. در اوایل شما می توانید از یک کمپرس یخ برای کاهش قرمزی ، التهاب و تورم صورت خود استفاده کنید و سپس سریعا از یک پماد لایه بردار موثر طبق نظر متخصص پوست استفاده کنید.

همچنین استفاده از یک رژیم ضد التهابی نیز به جلوگیری از التهاب کمک می کند. از غذاهایی که باعث افزایش التهاب می شوند از جمله شکلات ، شکر ، نشاسته ، الکل و غذاهای پرادویه خودداری کنید.

 

استفاده از ضدآفتاب

اگر پوست آسیب دیده در معرض نور خورشید قرار بگیرد ، اشعه ماورا بنفش سلول های ملانین را تحریک می کند و باعث می شود اسکار تیره تر و قرمزتر شود و طولانی تر دیده شود.

علاوه بر استفاده از درمان های مناسب مطابق تجویز متخصص پوست ، از کرم ضد آفتاب برای درمان لکه های قرمز استفاده کنید زیرا این کار می تواند به تسریع روند بهبود و محو شدن جای جوش قرمز کمک کند .

پس از از بین رفتن جای جوش قرمز، استفاده از محصولات ضد التهابی موضعی ترمیم کننده پوستی می تواند به بهتر شدن شرایط پوستی شما کمک کند.

 

آیا فکر می کنید تا به اینجا جواب سوال برای جای جوش قرمز چه کنیم را گرفته اید؟

آیا فکر می کنید استفاده از یک ضدآفتاب و پماد لایه بردار می تواند جای جای جوش قرمز شما را از بین ببرد؟ خیر.

بنابراین ما شما را با بهترین تکنیک ها در زمینه درمان جای جوش قرمز آشنا میکنیم.

 

 

برای جای جوش قرمز چه کنیم؟ : میکرودرم ابریژن

از این تکنیک می توان برای رفع جای جوش روی پوست استفاده کرد.فرورفتگی های خفیف ناشی از جوش های قبل و جای جوش قرمز با استفاده از میکرودرم ابریژن قابل برطرف شدن می باشند.

در این روش درمانی از یک دستگاه خاص نوعی کریستال خیلی ظریف با جنس مواد اکسید آلومینیوم با یک فشار تنظیم شده توسط متخصص پوست روی اسکار ها کشیده می شود و لایه برداری سطحی اطراف لایه های فوقانی شاخی پوست ایجاد می کند. همچنین یک مکش روی پوست انجام شده و باعث برداشته شدن این کریستال ها از روی پوست شما می شود و این موجب بهبود جریان خون در منطقه و فعال شدن فیبروپلاست و ترمیم و شادابی و سلامت پوست می شود و جای جوش قرمز شما از بین می برد.

 

برای جای جوش قرمز چه کنیم؟ : مزونیدلینگ

در این روش با یه سوزن مخصوص مواد خاصی به زیر لایه های پوستی فرد در جایی که مدنظره بیماره وارد می شود و این مواد توسط بهترین متخصص پوست تعیین می شوند. عملکرد این مواد به این صورت است که بعد از تزریق این مواد به محل تجمع چربی ها، باعث تغییر تو ساختار و بافت چربی ها و باعث کاهش سطح آنها می شود. به همین خاطر این روش می تواند برای رفع جای لک های ناشی از جوش و جای جوش قرمز و هر مشکل دیگر موثر واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *