• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بررسی فواید میکرونیدلینگ برای زیبایی پوست شما

صنعت آرایش و زیبایی هر روز محصول جدیدی برای ارائه دارد، اما حالا مردم در کنار آراستن صورت، به سلامت و ظاهر پوستشان هم اهمیت می‌دهند. کلینیک‌های زیبایی پوست، روش‌های مختلفی برای پیشگیری از پیری یا رفع مشکلات پوستی پیشنهاد می‌دهند. میکرونیدلینگ یکی از همین روش‌های درمانی است. فواید میکرونیدلینگ برای پوست فراوان است، اما هر کاری عواقبی هم دارد. برای مثال، مراقبت‌های بعد از آن کمی دشوار است؛ اما فواید میکرونیدلینگ به عوارضش می‌چربد. در ادامه این مقاله، از فرایند انجام میکرونیدلینگ، مراقبت‌های آن و عوارضش خواهیم گفت.

میکرونیدلینگ با سوزن‌ های ظریف!

در درمان پوست با روش میکرونیدلینگ، از حرکت نرم و روان تعداد زیادی سوزن ظریف بر روی پوست کمک می‌گیریم. درمانگر پوست با کنترل فشار دست خود، زخم‌های میلی‌متری روی سطح پوست ایجاد می‌کند. شاید بپرسید ایجاد زخم چگونه شرایط پوستتان را بهتر می‌کند؟ باید بگوییم با این روش، به پوستتان القا می‌کنید که کلاژن بیشتری بسازد تا این زخم‌های ریز را ترمیم کند. در کنار ترمیم زخم‌های ایجاد شده، منافذ باز، چین‌وچروک و جای زخم‌های قدیمی از بین می‌روند. فواید میکرونیدلینگ برای پوست زمانی مشخص می‌شود که شما روند درمان را تکمیل کنید. درمانگر پوست می‌تواند میکرونیدلینگ را به تنهایی روی پوستتان اجرا کند یا از کوکتل (مکمل‌های حاوی مواد مغذی پوست) استفاده کند. از آنجا که میکرونیدلینگ با ایجاد زخم‌های ریز روی پوست، دسترسی مواد مغذی به لایه‌های زیرین آن را آسان می‌کند، بستر را برای آبرسانی یا تقویت پوست با استفاده از کوکتل‌ها فراهم می‌سازد.

میکرونیدلینگ چه کمکی به ظاهر پوستم می‌ کند؟

میکرونیدلینگ برای ارتقای ظاهر پوست کاربردهای فراوانی دارد. منافذ باز صورت، چین‌وچروک‌های دور چشم، جوش‌های زیر پوستی، لک و جای جوش و آثار زخم‌های قدیمی را می‌توان با انجام میکرونیدلینگ از بین برد. البته باید بگوییم که با انجام یک جلسه میکرونیدلینگ معجزه رخ نمی‌دهد. بسته به عمق چین‌وچروک یا جای زخم‌هایتان، تعداد جلساتی که به میکرونیدلینگ احتیاج دارید فرق می‌کند. در ادامه‌ی مطلب مفصل‌تر به فواید میکرونیدلینگ می‌پردازیم.

بررسی فواید میکرونیدلینگ برای زیبایی پوست شما

جوان‌ کننده

از واکنش پوست صورت بعد از فرآیند میکرونیدلینگ گفتیم. با تحریک پوست برای تولید کلاژن، چین‌وچروک‌ها بعد از مدتی ناپدید می‌شوند. الاستین از دیگر رشته‌های پروتئینی در بافت پوست است. با تولید دوباره الاستین بین بافت‌های صورت، علاوه بر ظاهر خوب، مقاومت آن و خاصیت کشسانی پوست بازیابی می‌شود. از دیگر  فواید میکرونیدلینگ صورت، کمک به بافت پوست برای تولید بیشتر همین الاستین است. خانم‌ها و آقایانی که از چین‌وچروک‌های ریز دور چشمتان خسته شدید، پیشنهادمان به شما میکرونیدلینگ است. پوست اطراف چشم نازک و آسیب‌پذیر است؛ شاید نگران باشید که سوزن‌های دستگاه میکرونیدل به آن آسیب بزنند. باید بگویم که سری‌هایی با سوزن‌ بی‌خطر و مناسب پوست نازک دور چشم وجود دارد، پس جای نگرانی نیست.

درمان آفتاب‌ سوختگی

لک‌های سطحی پوست که معمولا در سنین بالا نمایان می‌شوند، نتیجه‌ی قرار گرفتن در آفتاب برای مدت طولانی هستند. از آنجا که این لک‌ها در خارجی‌ترین لایه‌ی پوست ایجاد می‌شوند، با انجام چندیدن جلسه میکرونیدلینگ برطرف خواهند شد.

ضد پیری

پیری صورت تنها به معنای توقف تولید کلاژن نیست؛ با افزایش سن، پوست صورت افتاده می‌شود زیرا خاصیت الاستیکی خود را از دست می‌دهد. میکرونیدلینگ می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند. پس حتی اگر لک، جای زخم یا منافذ بازی ندارید، برای پیشگیری از افتادگی پوست صورتتان میکرونیدلینگ را فراموش نکنید.

بستن منافذ باز پوست

با اینکه سوزن‌های دستگاه میکرونیدل به سطح پوست صورت ضربه می‌زنند، اما باعث ایجاد منافذ بیش‌تر نمی‌شوند؛ برعکس سبب کوچک‌تر شدن منافذ باز می‌شوند. وقتی کلاژن اطراف پرز‌های صورت بیش از پیش تولید شود، شروع به کوچک شدن می‌کنند و در نهایت ناپدید خواهند شد. این بدین معناست که پس از طی چند جلسه میکرونیدلینگ، کلاژن کافی برای بسته شدن منافذ پوست تولید شده.

جذب بهتر محصولات پوستی

سه روز بعد از انجام میکرونیدلینگ، زخم‌ها تا حدودی ترمیم می‌شوند؛ حالا زمان استفاده از محصولات پوستی است. پوستتان در این مرحله آماده‌ی جذب آبرسان، سرم مراقبت از صورت یا ترمیم‌کننده است. بسته به نوع پوست صورت، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا سرم‌های کلاژن‌ساز را فراموش نکنید.

جلوگیری از جوش صورت

پیش‌تر گفتیم که از فواید میکرونیدلینگ، کمک به جذب بهتر محصولات پوستی است. با جذب بهتر آبرسان، مرطوب‌کننده و سرم‌های ضدجوش از پوستتان بهتر مراقبت می‌کنید؛ در نتیجه کم‌تر از قبل جوش می‌زنید. این در صورتی است که علت جوش‌ها، مشکلات هورمونی نباشد.

مهم‌ترین فواید میکرونیدلینگ چیست؟

جلوگیری از چین‌وچروک و از بین بردن انواع لک‌های عمقی و سطحی طی چند جلسه میکرونیدلینگ، از مهم‌ترین فواید آن است.

آیا میکرونیدلینگ در حذف جوش و جای جوش موثر است؟

میکرونیدلینگ در حذف جای جوش بسیار مناسب است اما به درمان جوش فعال کمکی نمی‌کند. از آنجا که میکرونیدلینگ سطح پوست را برای جذب محصولات پوستی مناسب می‌سازد، از چوش زدن پیشگیری می‌کند.

آیا میکرونیدلینگ در کاهش چروک پوست تاثیر جدی دارد؟

بله؛ اکثر مراجعین درمانگران پوست، تاثیر میکرونیدلینگ روی چین و چروک‌هایشان را احساس کرده‌اند. با ادامه‎‌ی درمان به روش میکرونیدلینگ از به وجود آمدن چروک‌های بیشتر هم جلوگیری می‌شود.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *