• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بهترین روتین مراقبت از پوست مختلط

وقتی صحبت از پوست مختلط می‌شود، پیدا کردن روتین مراقبت از پوست مختلط مناسب می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. با این حال، استفاده از بهترین محصولات در نواحی درست به گرفتن بهترین نتیجه برای پوست شما کمک می‌کند. واقعیت این است که شما دو نوع پوست در یک صورت دارید. بنابراین شما باید به درستی از هر دو نوع پوست مراقبت کنید تا پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

ما سعی کردیم در این مطلب اطلاعات جامعی درباره پوست مختلط، ویژگی‌ های پوست مختلط و روتین پوست مختلط برای شما گردآوری کنیم. تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

پوست مختلط چیست؟

پوست مختلط (combination skin) که برخی به آن پوست ترکیبی نیزمی‌گویند، معمولاً به عنوان پوستی شناخته می‌شود که دارای ناحیه‌ای چرب در قسمت T صورت (بینی، چانه و پیشانی) و پوست خشک در قسمت V صورت (گونه‌ها و فک) است.

افرادی که پوست مختلط دارند در قسمت چرب صورت خود منافذ بزرگ و جوش دارند، در حالیکه در قسمت‌های خشک، صورتشان پوسته پوسته می‌شود.

در واقع، غدد چربی در پوست مسئول ایجاد سبوم (ماده مومی شکل که پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارد) هستند. در افرادی با نوع پوست مختلط، غدد چربی بیشتری در ناحیه T فعال هستند و سبوم اضافی تولید می‌کنند که می‌تواند منجر به درخشندگی و ایجاد جوش شود.

بهترین روتین مراقبت از پوست مختلط

ویژگی های پوست مختلط کدامند؟

برای اینکه بتوانید نوع پوست خود را تشخیص بدهید باید به ویژگی‌های پوست خود آگاهی داشته باشید. در این بخش ویژگی‌ های پوست مختلط را به شما خواهیم گفت. ویژگی های پوست مختلط عبارتند از:

  • جوش‏‌های سرسیاه و سرسفید در ناحیه T شکل
  • منافذ باز و بزرگ در ناحیه T
  • چرب بودن ناحیه T
  • خشک شدن و پوسته‌پوسته شدن گونه و اطراف چشم
  • حساس‌تر بودن گونه‌‏ها و گردن نسبت به مواد شوینده
  • قرمزی روی گونه‏‌ها
  • وجود همزمان جوش و خشکی در صورت
  • آکنه

بهترین روتین مراقبت از پوست مختلط

پوست مختلط به دلیل داشتن دو نوع پوست در یک صورت کمی مراقب و روتین خاص‌تری نسبت به سایر انواع پوست نیاز دارد. برای یافتن بهترین روتین برای پوست مختلط نیاز به آزمون و خطا هست، اما با استمرار، آنچه را که برای نوع پوست شما مناسب است، پیدا خواهید کرد. در ادامه بهترین روتین مراقبت از پوست مختلط را برایتان بیان کرده‌ایم.

آرایشتان را پاک کنید

در اولین گام در روتین پوست مختلط آرایش صورتتان را با کمک پاک کننده مخصوص پوست مختلط پاک کنید. برای پاک کردن آرایش صورت می‌توانید از میسلار واترها یا فوم پاک کننده استفاده کنید و به آرامی صورت خود را از هرگونه آرایشی پاک کنید.

صورت خود را با شوینده ملایم بشویید

مرحله بعد در روتین مراقبت از پوست مختلط ، پاکسازی آن است. بعد از پاک کردن آرایش، صورت خود را با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم بشویید. به هیچ عنوان از آب داغ و یا آب خیلی سرد برای شستشو صورت خود استفاده نکنید.

شما در شبانه روز دو نوبت باید صورتتان را بشویید یکبار شب قبل از خواب و یکبار هم صبح، پس از بیداری باید صورتتان را بشویید. بسیاری از افراد معتقدند که شب‌ها اگر صورت را بشویید کافیست ولی در روتین پوست مختلط، شما باید صبح‌ها هم با شوینده ملایم صورتتان را بشویید به دلیل اینکه شب و در هنگام خواب غدد چربی در نواحی چرب صورت شما، سبوم اضافی تولید کرده‌اند.

بنابراین، روتین صبحگاهی که با یک پاک کننده ملایم شروع می‌شود، بسیار مهم است چون کمک می‌کند آلودگی‌ها و پوست‌های مرده را از بین ببرید و صورت خود را برای مرحله بعدی روتین مراقبت از پوست آماده کنید.

با تونر صورت خود را پاکسازی کنید

پس از شستشو صورتتان با یک تونر ملایم منافذ پوستتان را پاکسازی کنید. برای اینکار کافیست پنبه‌ای را با کمی تونر آغشته کنید و صورت خود پاک کنید.

با اینکار هم باقی مانده آلودگی‌ها را از پوستتان پاک می‌کنید و PH پوست خود را متعادل می‌کنید. حواستان باشد برای پوست‌های مختلط از تونر فاقد الکل استفاده کنید.

صورت خود را به آرامی لایه‌برداری کنید

گام بعدی در روتین پوست مختلط، لایه‌برداری است. توجه داشته باشید در لایه برداری زیاده‌روی نکنید. لایه بردار مناسب برای پوست‌های چرب برای باز کردن منافذ پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست بسیار کارآمد است، اما اگر از یک لایه‌بردار خیلی قوی استفاده کنید، احتمالاً پوستتان دچار التهاب می‌شود.

لایه برداری منظم پوست هم به صاف شدن پوست و هم یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می‌کند. بهتر است در هفته 1 الی 3 بار، صبح‌ها لایه‌برداری کنید.

برای لایه برداری می‌توانید از انواع اسکراب‌ها و لایه‌بردارها استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما کرم لایه بردار نئودرم مدل AHA است. این کرم حاوی اسیدهای مشتق شده از مواد طبیعی مانند نیشکر، شیر و انگور است. این کرم علاوه بر لایه‌برداری سطح پوست، باعث افزایش رطوبت آن نیز می‌شود.

از مولتی ماسک‌ها استفاده کنید

یکی از کارهای دیگر که باید در روتین مراقبت از پوست مختلط انجام بدهید، استفاده از مولتی ماسک‌ها یا ماسک‌های چند منظوره است. این ماسک‌ها در هر قسمت از صورت شما تاثیر متفاوتی دارند. ماسک‌ها به تغذیه بهتر پوست و آبرسانی آن بسیار کمک می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از ماسک‌های طبیعی استفاده کنید. این ماسک‌ها را می‌توانید در منزل و با میوه‌ها، سبزیجات، عسل و … درست کنید.

از کرم دور چشم استفاده کنید

پوست اطراف چشم شما بسیار حساس و آسیب پذیر است. استفاده از کرم زیر چشم برای تغذیه و آبرسانی به پوست ضروری است. کرم دور چشم به کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم و جوانی پوست اطراف آن‌ها کمک می‌کند. توجه داشته باشید هنگام استفاده خیلی محکم پوست را مالش ندهید. از بهترین کرم‌های دور چشم می‌توانیم به کرم دور چشم نئودرم اشاره کنیم که هم اثربخشی خوبی دارد و هم برای استفاده در روتین پوست مختلط مناسب است.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

هنگام استفاده از مرطوب کننده برای پوست مختلط باید توجه داشته باشید که از چه کرم مرطوب کننده‌ای استفاده می‌کنید. اگر در ناحیه تی از مرطوب‌کننده زیاد استفاده کنید، باعث چرب‌تر شدن آن می‌شود؛ همچنین باید توجه داشته باشید نواحی خشک پوستتان کاملاً مرطوب شوند. توصیه ما به شما این است که در طول روز از یک کرم مرطوب کننده سبک فاقد چربی (OIL FREE) استفاده کنید و در شب از یک سرم نرم کننده یا ژل مرطوب‌کننده استفاده کنید که سریع جذب پوست شود.

کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین اقدامات در روتین پوست مختلط استفاده از کرم ضدآفتاب است. ضدآفتاب ‌از پوست در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB محافظت می‌کند. اشعه‌های مضر باعث خشکی، پیری ، لک و تیرگی و چروک‌های عمیق پوستی می‌شوند. ترجیحاً از کرم‌های ضد آفتابی استفاده کنید که SPF  آن‌ها معادل 50 و یا بیشتر باشد، برای نمونه کرم ضدآفتاب رنگی +SPF50 شون انتخاب مناسبی است.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *