• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بهترین روش‌های جوانسازی پوست

بهترین روش‌های جوانسازی پوست

حتما در اطراف خود کسانی را دیده‌اید که با وجود سن بالا پوستی جوان و زیبا دارند، یا کسانی که جوان هستند اما پوست آنها تعریف چندانی ندارد. فرآیند پیری پوست همیشه با افزایش سن همراه نیست. عواملی وجود دارد که می‌تواند پیری پوست را تسریع کند یا به تعویق بیندازد. به جز افزایش سن، عوامل دیگری مثل تغذیه ناسالم، بی‌کیفیت بودن خواب، استفاده از لوازم آرایش نامرغوب، استعمال دخانیات، استرس و… فرآیند پیری پوست را سرعت می‌بخشند.

پوست تحت تاثیر عواملی که ذکر شد، چروک و خشک می‌شوند، حجم خود را از دست می‌دهد، دچار افتادگی شده و لکه‌های قهوه‌ای (هایپرپیگمنتیشن) در آن ظاهر می‌شود. در صورتی که علائم پیری را در پوست خود مشاهده کردید، نگران نباشید. ما در این مقاله بهترین روش‌های جوانسازی پوست را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین روش‌های جوانسازی پوست کدامند؟

به طور کلی، روش‌های جوانسازی پوست به دو دستۀ تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شوند. روش‌های تهاجمی مثل جراحی پلاستیک، علاوه بر هزینه‌های گزاف، نیاز به بستری شدن و گذراندن دورۀ نقاهت طولانی دارد و ممکن است عوارض و خطرات زیادی ایجاد کند، اما نسبت به سایر روشها ماندگارتر است.

روش‌های غیر تهاجمی ،عوارض و خطرات روش‌های تهاجمی را ندارد و نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین یا گذراندن دوره نقاهت طولانی نبوده ولی ماندگاری آنها دائمی نیست.

به دلیل عوارضی که روش‌های تهاجمی معمولا به دنبال خواهند داشت، ما این دسته از این روش‌ها را توصیه نمی‌کنیم. در عوض به بررسی روش‌های غیر‌تهاجمی می‌پردازیم:

اسکارلت

اسکارلت یک نوع دستگاه کم‌تهاجمی زیبایی است که از امواج رادیوفرکوئنسی استفاده می‌کند. این دستگاه سوزن‌هایی با روکش طلا دارد. این سوزن‌ها امواج رادیوفرکوئنسی را به عمق پوست می‌فرستد و با بالا بردن حرارت ناحیه مورد نظر از 55 تا 60 درجه سانتی‌گراد، سلولهای بازسازی کننده را تحریک به بازسازی سلولی و ساخت کلاژن می‌کند. این دستگاه بهترین نوع دستگاه‌های آر اف فرکشنال دنیاست و با کمترین میزان درد و بدون خونریزی بالاترین بازدهی را درهر جلسه درمانی ایجاد می‌کند.شما میتوانید سه الی چهار بار درسال (در تمام فصول )از این روش ایمن برای جوانسازی پوست خود، کاهش منافذ باز و بهبود استرچ‌مارک و لکه‌های پوستی استفاده کنید.

 

دابلو گلد:

دستگاه دابلو گلد از تکنولوژی هایفوتراپی استفاده می‌کند. تکنولوژی هایفوتراپی به امواج ماورای صوت با شدت خاص و ایمن گفته می‌شود که در عمق مشخصی از پوست متمرکز شده و توانایی نفوذ به عمق دلخواه در بدن را بدون آسیب به بافتهای موجود در مسیر دارد.

این ویژگی منحصربه‌فرد دابلوگلد باعث شده که بدون جراحی به لایۀ SMAS (لایه‌ای از پروتئین فشرده دربخش زیرین پوست) دسترسی پیدا کند و با انتقال حرارت بین 65 تا 70 درجه و کاهش مساحت پوست، باعث لیفت و از بین رفتن چین و چروک و افتادگی آن در کوتاهترین زمان ممکن می‌شود. این دستگاه همچنین سلولهای بازسازی کننده را به ساخت کلاژن و الاستین بیشتر تحریک می‌کند که باعث جوانسازی و افزایش قوام پوست می‌شود. از دابلو برای کلیه تایپ‌های پوستی در تمام فصول سال می‌توان استفاده کرد و نیازی به استراحت یا مراقبت‌های خاصی نیست.

 

پیلینگ (لایه‌برداری)

پیلینگ یا لایه برداری به معنای برداشتن لایه ای ازسطح پوست است. طی این عمل، یک لایه سطحی از سلول‌های مرده روی پوست که حاوی چروک‌های ریز، آکنه و جای آن و لکه‌های تیره است، برداشته می‌شود. در نتیجه مواردی مانند کدر بودن، زبر بودن، منافذ باز و چروک های ریز کاهش یافته و پوست شاداب و باطراوت می‌شود.

پیلینگ را می‌توانید در کلینک‌های زیبایی با ترکیبات پیلینگ ،دستگاه‌های میکرونیدلینگ یا میکرودرم ابریژن انجام دهید.

ترکیبات پیلینگ ترکیباتی خاص هستند که توسط پزشک برای لایه برداری از پوستهای چرب ،آکنه دار و یا چروک استفاده میشوند.

میکرونیدلینگ روشی است که در طی آن با سوزن‌های بسیار ریز در سطح پوست میکروکانال‌هایی ایجاد می‌شود تا پوست تحریک به بازسازی شود. یعنی در این روش پوست را تحریک می‌کنیم تا ترمیم توسط خود پوست اتفاق بیوفتد. با این روش، کلاژن‌ بیشتری ساخته می‌شود و بسیاری از علائم ناخوشایند پوست بهبود می‌یابد.

میکرودرم ابریژن هم یکی از روشهای سریع و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است که در طی آن خارجی‌ترین لایه پوست فرد خراشیده می‌شود و بدن برای جبران این خراشیدگی شروع به تولید سلول‌های تازه برای جایگزینی سلولهای از دست رفته می‌کند. از آنجایی که آلودگی‌ها و چربی‌ها در لایه خارجی پوست وجود دارند، این کار باعث از بین رفتن سلولهای مرده پوست می‌شود و در نهایت، پوست نرم و صاف خواهد شد.

 

تزریق فیلر

تزریق انواع ژل (فیلر) یکی از روش‌های مناسب برای حفظ جوانی، زیبایی، کاهش چین و چروک و علائم پیری است. این روش با کم‌ترین عارضه و در کوتاه‌ترین زمان، باعث جوانسازی و پر کردن چروک‌های صورت و گردن می‌شود. بعد از تزریق نیازی به گذراندن دوره نقاهت ندارید و با رعایت چند نکته ساده، بهبود می‌یابید.

فیلرها به دو دسته‌ی دائمی و موقتی تقسیم می‌شوند. فیلرهای دائمی چون قابلیت خارج کردن ندارند، معمولا پیشنهاد نمی‌شوند. فیلرهای موقتی اغلب از هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. این اسید به طور طبیعی در ساختار پوست یافت می‌شود و کاهش آن موجب پیری پوست می‌شود.

این ترکیب پس از تزریق در ناحیه، علاوه بر پرکنندگی باعث جذب آب و درنهایت جوانسازی بافت می‌شود. از فیلرها درکاهش چروک، گودی و تیرگی دور چشم، فرم دهی صورت، لب‌ها، بینی، چانه و کاهش چروک در نواحی خط خنده، خط اخم، خط غم،خطوط گردن ، زاویه‌سازی،گونه گذاری ، مدلینگ فک و صورت ،لیفتینگ بینی استفاده می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *