• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بهترین زمان برای حفظ جوانی پوست

روش های جوانسازی پوست

بدون شک هر فردی دوست دارد، از اثرات پیری جلوگیری و از جوانی ظاهر خود محافظت کند. یکی از ناخوشایندترین اثرات پیری که در ظاهر فرد ایجاد می شود چین و چروک های پوست صورت است که به خاطر کاهش چربی و از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست اتفاق می‌افتد. خوشبختانه این روزها با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد و تا حدودی می‌توان از افزایش بیش از حد چین و چروک و اثرات پیری بر روی پوست جلوگیری کرد. اگر به دنبال روشی هستید که به جوانسازی پوست شما کمک کند با ما در این مقاله همراه باشید تا با بهترین روش های جوانسازی پوست آشنا شوید. اما خوب است قبل از این که به روش های جوانسازی بپردازیم، در مورد روند پیری و عوامل موثر بر روی آن کمی صحبت کنیم.

 

آشنایی با عواملی که بر روی روند پیری تاثیرگذار هستند.

عوامل مختلفی وجود دارد که به روند پیری سرعت می دهد که با آگاهی از این عوامل می توانید تا حدودی از روند پیری جلوگیری کنید. عواملی که باعث پیر شدن پوست می شود، شامل موارد زیر می باشد:

مصرف سیگار
قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید
اضطراب و مشکلات عصبی
زندگی در آب و هوای خشک و سرد
بیماری های عفونی درونی
عدم رطوبت کافی در پوست صورت
مصرف محصولات بهداشتی پوست
استفاده از محصولات آرایشی نامناسب
قرار گرفتن در اشعه ماورا بنفش

از کجا بفهمید پوست صورت‌تان با اثرات پیری مواجه شده است؟

عوامل مختلفی بر اثر افزایش سن زیبایی پوست را از بین می‌برد و باعث می‌شود فرد چهره خسته و ناراحتی داشته باشد و دیگر خبری از جوانی در صورت نباشد. حال این علائم پیری شامل چه چیزهایی است؟

اولین عامل افزایش سن در پوست ظهور چین و چروک هاست: به طور کلی، بیشتر افراد از سن ۲۵ سالگی به بعد با نشانه های افزایش سن روبرو می شوند. این نشانه شامل چین و چروک های در قسمت های مختلف صورت مانند پیشانی زیر چشم اتفاق می‌افتد و هنگامی که شروع به خندیدن یا اخم کردن می کنید، این خطوط پررنگ تر و واضح تر نمایان می شود.

تغییر شکل فرم صورت به خاطر افتادگی پوست: بعد از ظهور چین و چروک ها پوست کم کم دچار افتادگی می شود و باعث تغییر شکل و فرم صورت خواهد شد. افتادگی پوست به خاطر کاهش چربی موجود در پوست صورت است که رفته رفته میزان این چربی کمتر می‌شود و افتادگی پوست بیشتر خواهد شد.

آسیب پذیری بیشتر پوست : زمانی که پوست نتواند در مقابل عوامل بیرونی از خود محافظت کند انواع مشکلات پوستی اتفاق می افتد و پوست آسیب پذیر خواهد شد. به خاطر همین با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض آلودگی ها وآفتاب، اختلالات و مشکلات پوست پوستی بیشتر اتفاق می‌افتد و پوست زیبایی ظاهر خود را به راحتی از دست می دهد و با انواع لکه های پوستی مواجه می شود. بروز تمام مشکلاتی که برای پوست نام بردیم برای هر فردی کاملاً متفاوت است و سرعت روند پیری و بروز نشانه‌های پیری پوست ممکن است برای هر فردی فرق کند و این عوامل کاملاً به ژنتیک افراد برمی گردد.

 

بهترین زمان برای حفظ جوانی پوست

شروع درمان های جوانسازی پوست به شرایط شما کاملا بستگی دارد. این که چه زمانی با علائم پیری مواجه شوید به ژنتیک و انجام مراقبت های پوستی برمی گردد‌. استفاده مرتب از کرم های مرطوب کننده، ضد آفتاب ک تمیز نگه داشتن پوست و انجام مراقبت‌های لازم پوست باعث می‌شود که روند پیری پوست شما سرعت کمتری را طی کند و شما دیرتر با علائم پیری مواجه شوید. بیشتر کسانی که برای جوانسازی پوست مراجعه می‌کنند در اوایل ۳۰ سالگی قرار دارند و در این سن با علائمی مانند چین و چروک های ظریف و افتادگی و لک های پوست مواجه شده اند. معمولا در این دوره می‌توان از روش هایی مانند لیزر، لایه برداری، هایفوتراپی و غیره استفاده کرد که این دسته از روش ها جزء روش های کم تهاجمی و موثر برای رفع علائم پیری پوست می باشد و با اجرای آن ساختار پوستی بهبود می یابد.

اما با شروع دهه چهارم زندگی، پوست به مراقبت بیشتری نیاز دارد. مخصوصاً خانم ها که در این دوره به سنین یائسگی نزدیک می شوند و به خاطر تغییرات هورمونی با اثرات بیشتری بر روی پوست مواجه خواهند شد. در این دوره چین و چروک های اطراف چشم و دهان بیشتری مشاهده می شود، پوست دچار خشکی بیشتری شود و لکه های پوستی زیادی روی پوست ظاهر می شود. در این دوره، روش های جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی، لیزر، تزریق ژل و بوتاکس پیشنهاد می‌شود که با انجام هر کدام تا حدودی می توان علائم پیری بر روی پوست را کنترل کرد. به طور کلی روش های جوانسازی پوست به سه دسته تقسیم می شود.

 

آشنایی با اقدامات مراقبتی پوست

انجام مراقبت های پوست یک موضوع بسیار گسترده که شامل اقدامات مختلفی است. اما ما در این قسمت به توصیه‌های مهم مراقبتی پوست می پردازیم تا در مراحل زندگی آنها را رعایت کنید و همیشه مراقب پوست خود باشید. همچنین اگر می خواهید روش های جوانسازی انجام دهید، در صورت عدم رعایت مراقبت های پوستی خیلی سریع اثرات جوانسازی پوست از بین می رود.

مصرف سیگار به از بین رفتن کلاژن های پوست کمک می کند: در صورتی که سیگاری هستید بهتر است برای مراقبت از پوست خود این کار را کنار بگذارید. مصرف دخانیات موجب از بین رفتن کلاژن های پوستی می شود و همچنین عروق پوستی را تنگ تر می کند و باعث می‌شود اکسیژن و مواد مغذی به پوست نرسد.

افزایش و کاهش وزن مداوم نداشته باشید. چاق و لاغر شدن مداوم، سلامتی پوست را به خطر می‌اندازد. چراکه در این مواقع پوست استحکام خود را از دست می دهد و باعث افتادگی می شود. همچنین این کار استرس زیادی به بدن وارد می کند که سلامتی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

استفاده همیشگی از ضد آفتاب را فراموش نکنید:

هر زمانی که قصد دارید از خانه بیرون بروید و استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. فرقی ندارد که هوا چگونه باشد. حتی در مواقع ابری و بارانی حتماً از ضدآفتاب استفاده کنید. در واقع این محصول را جزء وسایل ضروری خود بدانید. مانند مسواک.

هنگام خرید ضد آفتاب برندهای معروف و spf های بالای ۳۰ درصدرا انتخاب کنید. ضد آفتاب هایی که پوست شما را در برابر اشعه های خطرناک مراقبت می کند، بهترین گزینه است. هرگز پوست خود را برنزه نکنید. یکی از بدترین بلاهایی که بر سر پوست انجام می‌شود برنزه کردن است. بیشتر خانم‌های جوان برای زیباسازی این کار را انجام می‌دهند و پوست خود را در معرض مستقیم اشعه uv قرار می دهند. این کار باعث تیره شدن رنگ پوست می‌شود و همچنین اشعه های uv عامل پیری زودرس پوست خواهد بود. حتی استفاده از سولاریوم هم برای برنزه کردن پوست مفید نیست.

چرا که سولاریوم نیز از اشعه uv استفاده می‌کند و باعث تغییر رنگ پوست، ایجاد لکه های پوستی و حذف رشته های کلاژن و الاستیک پوست می شود. همچنین زمانی که به تازگی جوانسازی پوست انجام داده اید با رفتن به سولاریوم و برنزه کردن پوست تمام هزینه‌های خود را به هدر خواهید داد و روش جوان سازی پوست برای شما هیچ فایده ای نخواهد داشت.

 

استفاده از کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید:

آبرسانی به پوست باعث می شود که همیشه رطوبت پوست خود را حفظ کنید و دیرتر با علائم پیری مواجه شوید. پس استفاده مداوم از مرطوب کننده را فراموش نکنید و همیشه قبل از خواب صورت خود را با شوینده ملایم بشویید.

 

با پوست خود خوب رفتار کنید:

برخی از اقدامات وارد شده به پوست باعث آسیب رسیدن می شود و پوست شما تحریک خواهد شد. مثلاً کیسه کشیدن بیش از اندازه پوست یک کار بسیار نادرست است. وارد کردن چنین تحریکاتی به پوست باعث افزایش سرعت پیری خواهد شد. بنابراین پوست خود به خوبی مراقبت کنید و از شوینده های بسیار ملایم استفاده نمایید.

تا حد امکان از قند کم استفاده کنید: استفاده بیش از اندازه قند باعث تجزیه کلاژن ها در بدن می شود و پیری پوست سریع تر اتفاق می افتد. برخی روش های پختن غذا مانند سرخ کردن نیز به این موضوع ارتباط دارد. پس بهتر است با کاهش مصرف قند و استفاده کمتر از غذاهای چرب به جوانی پوست خود کمک کنید و سعی کنید برای درست کردن غذا از روش آب پز استفاده نمایید.

 

مصرف روغن نارگیل به نرمی پوست شما بسیار کمک کننده است:

استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست باعث می‌شود چین و چروک های صورت کم کم از بین برود و فواصل موجود در اپیدرم کاملا برطرف شود. همچنین این محصول در کنار نرم کردن پوست موجب حفظ رطوبت پوست می شود. در واقع روغن نارگیل یک روش موثر برای درمان خشکی پوست است.

استفاده از بتاکاروتن و رتینول یک محافظت خوب برای پوست: بتاکاروتن یک محافظ عالی از پوست در برابر اشعه خورشید می باشد. این دو عنصر همیشه در عناصر تشکیل دهنده کرم های ضد چروک قرار دارند. شما می توانید به صورت روزانه با مصرف بتاکاروتن خوراکی از پوست خود در اثر اشعه های فرابنفش خورشید محافظت کنید و روند پیری را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *