• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بهترین ویتامین ها برای جوان سازی پوست

ویتامین C

از ویتامین C، برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، هایپرپیگمانتاسیون (تولید بیش از حد رنگدانه)، لکه های تیره و خطوط ریز، در محصولات زیبایی و ماسک های صورت خانگی استفاده می شود. این ماده به طور طبیعی در اپیدرم (بالاترین لایه پوست) و حتی لایه های داخلی پوست وجود دارد.

تاثیر ویتامین C بر پوست

ویتامین C، تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد. کلاژن، یک فیبر پروتئینی است که به پوست قدرت می دهد و آن را محکم نگه می دارد. با افزایش سن، تولید کلاژن به طور طبیعی کاهش می یابد. همچنین سال ها قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند این پروتئین را در پوست تجزیه کند.

ویتامین C که به صورت موضعی استفاده می گردد، می تواند تولید این پروتئین را افزایش و خطوط ریز روی پوست را کاهش دهد. همچنین با مهار آنزیم تیروزیناز، که مسئول تولید ملانین (رنگدانه پوست) می باشد، لکه های رنگدانه ای را کمرنگ کرده و از تیره شدن پوست جلوگیری می نماید.

غذاهایی که حاوی ویتامین C هستند:

مرکبات مانند پرتقال و لیمو
کلم بروکلی، گل کلم، جوانه ها و فلفل دلمه ای
سایر میوه های غنی از ویتامین C مانند پاپایا و توت فرنگی

 

ویتامین A

ویتامین A، به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، در بسیاری از محصولات مراقبت پوستی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. سرم ها، ضد آفتاب ها و مرطوب کننده های بدن، احتمالاً حاوی این ماده جادویی هستند.

تاثیر ویتامین A بر پوست

رتینوئید، نوعی ویتامین A است که به طور گسترده ای در داروهای موضعی و خوراکی ضد آکنه استفاده می شود. این ماده دارای خواص ضد التهابی می باشد، که به بهبود علائم آکنه کمک می کند. ویتامین A همچنین با جلوگیری از آسیب به کلاژن، در کاهش علائم پیری موثر است. این ماده می تواند از بروز آسیب خورشیدی و آفتاب سوختگی نیز جلوگیری کند.

غذاهایی که حاوی ویتامین A هستند:

روغن کبد ماهی کاد
تخم مرغ
غلات
سبزیجات و میوه های نارنجی / زرد
شیر بدون چربی غنی شده
سبزیجات سبز

ویتامین E

ویتامین E، یک آنتی اکسیدان است که از چند طریق به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

 

تاثیر ویتامین E بر پوست

ویتامین E در مصرف موضعی، با جذب اشعه فرابنفش، از بروز آسیب خورشیدی جلوگیری می نماید و پوست را سالم نگه می دارد. بدن ویتامین E را به طور طبیعی و از طریق روغنی به نام سبوم تولید می کند که برای حفظ سلامت پوست بسیار حیاتی می باشد.

ویتامین E پوست را مرطوب نگه می دارد و از بروز تحریک پوستی جلوگیری می کند. برای اثربخشی بهتر این ماده، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E توصیه می گردد.

ویتامین D

در مورد اینکه آیا استفاده روزمره از ضد آفتاب، می تواند باعث کمبود ویتامین D شود یا خیر، بحث وجود دارد. بدن هنگام نفوذ اشعه خورشید از طریق پوست، بیشترین ویتامین D را تولید می کند. با این حال، کمبود این ویتامین، به اندازه آسیب هایی که اشعه ماورا بنفش می تواند به پوست وارد کند، جدی نیست. ۱۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب در اوایل صبح، برای دریافت دوز روزانه ویتامین D کافی است. در ساعات اوج اشعه خورشید (۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر) از قرارگیری در معرض آفتاب اجتناب نمایید.

ویتامین D همچنین می تواند از طریق مصرف برخی غذاها و مکمل ها دریافت شود. این ویتامین سبب ایجاد سلول های سالم در بدن می گردد.

غذاهایی که حاوی ویتامین D هستند:

تخم مرغ
ماهی چرب
برخی از محصولات لبنی
محصولات حاوی سویا
غلات

تاثیر ویتامین K بر پوست

محو شدن علائم کشیدگی، جای زخم، لکه های تیره، حلقه تیره زیر چشم و رگ های عنکبوتی از مزایای عمده آن است. ویتامین K همچنین به روند بهبود بدن کمک می نماید و در درمان زخم ها و کوفتگی ها موثر است. متخصصان پوست کرم های موضعی حاوی این ویتامین را، برای کاهش مشکلات پوستی یا تورم و کبودی توصیه می کنند.

غذاهایی که حاوی ویتامین K هستند:

سبزیجات سبز مانند کلم پیچ، اسفناج، کاهو
جوانه ها
کلم بروکلی
ماهی
تخم مرغ
گل کلم / کلم

ویتامین B3

ویتامین B3 (نیاسین)، یک ماده جادویی در دنیای پوست است که به طور طبیعی در بدن ذخیره نمی شود. مصرف آن از طریق رژیم غذایی یا استفاده موضعی از آن، برای حفظ سلامت پوست ضروری است.

تاثیر ویتامین B3 بر بدن

همچنین از بسیاری جهات به درخشش و سلامت پوست کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که اشکال موضعی ویتامین B3 می تواند سبب کاهش علائم پیری گردد. ویتامین B3 همچنین در کاهش علائم آکنه غیر التهابی موثر است.

این ویتامین هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، می تواند با ترمیم لایه محافظ و رطوبت درونی پوست، عملکرد سد پوستی را بهبود بخشد. این امر در مرطوب، نرم و لطیف ماندن پوست تاثیرگذار است. نیاسینامید همچنین نوعی ازبین برنده رادیکال های آزاد می باشد و از ایجاد آسیب ناشی از این مولکول ها و آسیب رساندن به پوست جلوگیری می کند.

غذاهایی که حاوی ویتامین B3 هستند:

آجیل
دانه ها
سبزیجات
گوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *