بوتاکس زیر بغل برای درمان تعریق شدید

عرق زیر بغل چیز وحشتناکی است. وقتی استرس داشته باشیم، عرق می‌کنیم و هرگونه لکه عرق و بوی بد فقط باعث بدتر شدن استرس ما می‌شود. ضد تعریق‌ها می‌توانند کمک کنند، اما دارای اشکالاتی هستند از جمله اینکه حاوی مواد شیمیایی هستند که همه با آنها راحت نیستند، آنها اثری روی لباس بر جای می‌گذارند و اغلب مطابق خواسته‌های روز ما نیستند. خبر خوب این است که ما درمانی داریم که می‌تواند تزریق بوتاکس عرق زیربغل را کاهش داده یا از بین ببرد.

بوتاکس برای زیر بغل شما است، اما همچنین می‌تواند به صورت موثر (و ایمن) در صورت و پوست سر، کف دست و کشاله ران مورد استفاده قرار گیرد. بوتاکس سیگنالی را که غده‌های عرق بدن را در ناحیه‌ای که تزریق می‌شود به جریان می‌اندازد، مسدود می‌کند. در زیر بغل، بوتاکس اثرش موقتی است، معمولاً حدود شش ماه به طول می‌انجامد.

علت تعریق زیاد زیر بغل

ژنتیک

نوعی تعریق بیش از حد وجود دارد که ارثی است به نام هایپرهیدروزیس اولیه (PH). متخصصان نمی‌دانند چه چیزی باعث آن می‌شود، اما قطعاً به این دلیل نیست که غدد عرق بیشتری دارید یا بزرگتر هستند. اندازه، تعداد و محل قرارگیری این غدد در افراد با مبتلا به هایپرهیدروزیس اولیه کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد. مشکلی در سیستم عصبی غیرارادی بدن شما وجود دارد که دمای داخلی شما را کنترل می‌کند. تخمین زده می‌شود هایپرهیدروزیس اولیه تا 3 درصد آمریکایی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در صورت داشتن علائم زیر ممکن است به هایپرهیدروزیس اولیه مبتلا باشید: همیشه یک مشکل تعریق داشته‌اید (هایپرهیدروزیس اولیه اغلب در دوران بلوغ تشخیص داده می‌شود، زمانی که تعریق شروع به ایجاد برخی از مشکلات اجتماعی می‌کند، اما علائم می‌تواند مدت ها قبل از آن شروع شود)، شما در مناطق خاصی مانند زیر بغل، دست و پا، کشاله ران، پوست سر یا لب بالایی خود عرق زیادی می‌کنید، و یکی از اقوام‌تان نیز خیلی عرق می‌کند.

شما یک مسئله بزرگتر سلامتی دارید

برخی شرایط به عنوان علائم تعریق شناخته شده است و این نوع تعریق به عنوان هایپرهیدروز ثانویه یا تعریق شدید با علت مشخص شناخته می‌شود. علت‌های رایج:

• POTS (سندرم تاکیکاردی وضعیتی)- مشخصه اصلی این بیماری ضربان قلب سریع است (در حدود 30 ضربان در دقیقه بالاتر از میزان طبیعی شما) معمولا در حالت ایستاده. همچنین می‌تواند باعث سرگیجه، غش و سردرد شود.
  • دیابت- کارشناسان نمی‌دانند چرا دیابت با تعریق بیش از حد مرتبط است، اما ممکن است هنگامی اتفاق بیفتد که قند خون شما پایین باشد، این می‌تواند نشانه آن باشد که دیابت شما به خوبی کنترل نمی‌شود.
  • پرکاری غده‌ی تیروئید- این یکی دیگر از مواردی است که دلیل ارتباطش با عرق کاملاً مشخص نیست، اما اگر تیروئید بیش از حد فعال دارید، ممکن است متوجه کاهش وزن ناگهانی، ضربان قلب سریع، تحریک پذیری و مشکل خواب نیز شوید.
  • چاقی- تماس بیشتر پوست با پوست به معنای جریان هوا و تبخیر کمتر و افزایش گرما در سطح پوست است.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یا سم بوتولینوم نوع A، یک درمان ساده و غیر جراحی است که می‌تواند تعریق بیش از حد زیر بغل را بهبود بخشد. فقط با چند بار تزریق در محیط مطب، بیماران می‌توانند به مدت شش ماه یا بیشتر از تعریق بیش از حد زیر بغل خود راحت شوند.

تزریقات بوتاکس برای تعریق بیش از حد (هایپرهیدروزیس) مانند بوتاکس برای اهداف زیبایی است، فقط تزریقات در زیر بغل انجام می‌شود. بوتاکس با جلوگیری از سیگنال‌های عصبی غدد عرق، کار می‌کند، بنابراین وقتی مغز شما می‌گوید “شروع به تعریق کنید”، غدد شما پاسخ نمی‌دهند. تزریق حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و بی‌حسی موضعی می‌تواند باعث جبران ناراحتی تزریق شود که احساسی شبیه به یک گزش کوتاه است.

مزایای بوتاکس زیر بغل

گرچه این روش نکات منفی دارد، اما نکات مثبت نیز وجود دارد. اولین مورد این است که روش بسیار کارآمد و موثر است. ممکن است به موثر بودن روش درمان بوتاکس شک کنید، اما درمان‌های بوتاکس برای هایپرهیدروز بیش از ۸۰٪ موثر هستند. یکی دیگر از مزایای عالی این است که این روش سریع است. در حین عمل، پزشک قبل از قرار دادن یک سوزن کوچک پر از بوتاکس در ناحیه درمان، ابتدا ناحیه را بی‌حس می‌کند. بیشتر درمان‌های بوتاکس در کمتر از ۲۰ دقیقه انجام می‌شوند‌.

مهمترین مزیت انجام بوتاکس در زیر بغل، آرامش خاطر شما است. عرق کردن جالب نیست، به ویژه هنگامی که می‌خواهید احساس خوبی ایجاد کنید. اگرچه بوتاکس چیزی است که شما باید به آن پایبند باشید و مرتباً آن را انجام دهید، اما تهیه بوتاکس برای زیر بغل باعث حذف نگرانی در زندگی‌تان خواهد شد.

چه کسی کاندید درمان بوتاکس برای تعریق زیاد است؟

مردان و زنانی که از تعریق زیاد زیر بغل، بیماری معروف به هایپرهیدروز، رنج می‌برند ممکن است کاندیداهای خوبی برای درمان با بوتاکس باشند.

بهبودی پس از تزریق بوتاکس چگونه است؟

مانند هر روش تزریقی، بیماران ممکن است کبودی جزئی در محل تزریق داشته باشند. در غیر این صورت، دوره نقاهت واقعی در ارتباط با روش‌های بوتاکس وجود ندارد و بیماران می‌توانند بلافاصله به فعالیت‌های عادی خود برگردند. در حالی که رسیدن به حداکثر اثر حدود دو هفته طول می‌کشد، بیماران در طی پنج تا هفت روز پس از درمان نتایج را مشاهده می‌کنند.

آیا تزریق بوتاکس یک روش دردناک است؟

درد کمی در ارتباط با تزریق بوتاکس وجود دارد. بیماران ممکن است حسی مختصر شبیه سیخونک سنجاق را تجربه کنند.

شماره تماسه