• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بوتاکس پیشانی چیست؟

بوتاکس پیشانی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست است که یک روش درمانی سرپایی، کم تهاجم، ایمن و مقرون به صرفه بوده و برای لیفت کردن موقتی خطوط پیشانی و اخم از آن استفاده می‌شود.

بوتاکس پیشانی چیست ؟

بوتاکس نام تجاری سم بوتولینم است. ماده به کار برده شده در بوتاکس همان سم باکتری کلستریدیوم بوتولینم است که برای ماندگاری کنسروها از آن استفاده می‌شود. البته مقدار سم وارد شده از طریق عمل بوتاکس به پوست انسان بسیار ناچیز بوده و خطری او را تهدید نمی‌کند.
بطور تخصصی تزریق بوتاکس پیشانی، درمانی برای صاف کردن خطوط افقی و عمودی بین چشم (خط اخم) است. در سنین جوانی پوست به علت خاصیت کشسانی فوق العاده ای که دارد می‌تواند چروک و خطوط روی پیشانی را بر طرف کند؛ اما به مرور زمان با افزایش سن از این خاصیت کاسته شده و چین و چروک‌هایی روی پیشانی نمایان می‌شوند. تاثیر زیاد خطوط پیشانی در ظاهر افراد باعث شده تا بسیاری از مردم برای برطرف کردن آن به بوتاکس روی آورند.

علل به وجود آمدن چین و چروک در پیشانی

خطوط صورت به دو صورت دینامیک و استاتیک تقسیم می‌شوند.

خطوط استاتیک

خطوط استاتیک خطوطی هستند که همیشه بر روی صورت نمایان اند و حتی در مواقعی که عضلات صورت هیچ حرکتی نداشته باشند نیز قابل مشاهده خواهند بود. از بین بردن این نوع خطوط با روش‌هایی غیر از بوتاکس نیز قابل انجام است.

 خطوط دینامیک

خطوط دینامیک فقط هنگام خندیدن و اخم کردن نمایان می‌شوند و در حالت عادی هرگز قابل مشاهده نخواهند بود. این خطوط با روش‌های ساده نظیر بوتاکس قابل رفع هستند.

از مهم ترین علت‌های به وجود آمدن چین و چروک در پیشانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بردن متعدد و بیش از اندازه ابروها که باعث به وجود آمدن چروک های افقی روی پیشانی می‌شود.
  • عضلات پیشانی برای جبران افتادگی ابروها که در اثر بالا رفتن سن اتفاق می افتد، بطور مداوم منقبض شده و به همین علت طی مرور زمان باعث پدید آمدن خطوط روی پیشانی می‌شوند.

چین و چروک‌ها معمولا در زیر عضله منقبض شده ایجاد می‌شوند. ماهیچه پیشانی یک ماهیچه عمودی است و هنگام انقباض (زمانی که ابروها  بالا می روند)، چین و چروک‌های ایجاد شده بصورت افقی خواهند بود. به همین ترتیب دو عضله که باعث ایجاد خطوط اخم شده، هنگام انقباض به صورت عمودی ظاهر می‌شوند.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما می باشد.

شماره تماس

01341219506-7

01342217120

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *