• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بوتاکس چیست؟ مزایا، عوارض و هرچه لازم است بدانید!

  • ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲
  • دیدگاه: ۰
  • بوتاکس

بوتاکس چیست؟ نوعی پروتئین تصفیه شده است که از سم کلستریدیوم بوتولینوم نوع A تولید می شود. تزریق بوتاکس یکی از رایج‌ ترین روش‌ ها برای جوانسازی و رفع چین و چروک صورت است. تزریق بوتاکس کاملا موثر و بی خطر بوده و این ماده با کاهش چین و چروک پوستی و خطوط کم عمق موجب می شود تا شما پوستی شاداب و جوان داشته باشید. همچنین، می توان از تزریق بوتاکس به عنوان درمانی پیشگیرانه برای مقابله با روند پیری پوست استفاده کرد. همچنین می توان بوتاکس را با خیال راحت همراه با سایر روش‌ های زیبایی نظیر میکرودرم‌ ابریژن، ژل یا فیلرهای پوستی و جراحی جوانسازی پوست نیز استفاده کرد. تزریق بوتاکس راهی سریع و آسان برای جوانسازی پوست است و این امر به شما کمک می کند تا همانگونه که در باطن احساس رضایت دارید، نسبت به ظاهر و چهره خود نیز اعتماد به نفس کافی داشته باشید.

فواید بوتاکس

زیبایی طبیعی چهره را افزایش می‌ دهد.

مهم‌ترین و بزرگترین مزیت تزریق بوتاکس این است که این روش راهی آسان برای افزایش زیبایی طبیعی چهره شماست. بوتاکس به عنوان یک جوان کننده و درمان ضد پیری استفاده می شود چرا که به صورت آسان و راحت موجب کاهش چین و چروک پوستی می شود.

روشی غیر تهاجمی و سریع است.

تزریق بوتاکس یک گزینه بسیار عالی برای زیبایی و جوانسازی پوست می باشد چرا که این روش کاملا غیر تهاجمی و سریع است. کل پروسه تزریق بوتاکس بویژه زمانی که توسط یک متخصص انجام شود تنها چند دقیقه طول می کشد. متخصص به کمک یک سوزن کوچک، بوتاکس را به نواحی خاصی از صورت تزریق می کند. از آنجایی که این روش کاملا غیر جراحی و غیر تهاجمی است، هیچگونه دوره نقاهتی نداشته و شما می توانید بلافاصله بعد از دریافت این تزریق به امورات روزمره خود برسید.

نتایج تقریباً آنی و فوری دارد.

اکثریت افرادی که می خواهند ظاهر خود را سریعا بهبود ببخشند، تزریق بوتاکس را انتخاب می کنند چرا که این روش نتایج تقریباً آنی و فوری ارائه می دهد. تنها ۳ الی ۴ روز بعد از تزریق بوتاکس، نتایج آن را خواهید دید. پس از تزریق تنها شاید خونریزی خفیفی داشته باشید که نیازی به درمان یا مداخله پزشک ندارد. شما می توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به فعالیت روزمره خود بپردازید.

نوعی عمل زیبایی ارزان قیمت است.

تزریق بوتاکس بویژه زمانی که آن را با سایر روش‌ ها یا جراحی زیبایی پوست مقایسه می کنیم، نوعی عمل زیبایی ارزان قیمت است. تزریق بوتاکس همچنین آسان بوده و نیاز شما به درمان‌ های گران قیمت در آینده را از بین می برد. برای اطلاع بیشتر از هزینه تزریق بوتاکس می توانید در طول جلسه مشاوره این مورد را از پزشک خود بپرسید.

نتایج ماندگاری دارد.

عامل دیگری که بوتاکس را به گزینه‌ ای عالی برای درمان زیبایی بدل می کند، طولانی بودن ماندگاری نتایج تزریق آن است. همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، می توانید انتظار داشته باشید که نتایج کامل تزریق بوتاکس را در عرض ۱۰ روز پس از تزریق مشاهده کنید.

بوتاکس چیست؟ مزایا، عوارض و هرچه لازم است بدانید!

بوتاکس چه کاربردهایی دارد؟

بوتاکس تنها بر روی چین و چروک‌ هایی که در اثر حرکت عضلات صورت ایجاد می شوند موثر است. به این چین و چروک‌ های پوستی، چین و چروک پویا گفته می شود. رایج‌ ترین چین و چروک‌ های پویایی که بوتاکس می تواند آنها را درمان کند، چین و چروک‌ های نواحی فوقانی صورت هستند که عبارتند از خط اخم، خطوط و چروک‌ های روی پیشانی و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم. این خطوط و چین و چروک پوستی در اثر لبخند زدن، اخم کردن، تنگ کردن چشم‌ ها برای با دقت دیدن و سایر حالات صورت ایجاد می شوند.

بوتاکس بر روی خطوط ریز و چین و چروک‌ هایی که ناشی از افتادگی پوست یا لاغر شدن صورت باشند تاثیر نخواهد داشت.

آمادگی قبل از تزریق بوتاکس

چنانچه طی ۴ ماه گذشته بوتاکس تزریق کرده باشید، باید این نکته را به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین در صورت مصرف هرگونه داروی شل کننده عضله، داروی خواب‌ آور یا ضد حساسیت نیز باید پزشک خود را مطلع کنید. چنانچه داورهای رقیق کننده خون نیز مصرف کنید ممکن است لازم باشد قبل از تزریق بوتاکس مصرف این نوع داروها را متوقف کنید تا احتمال خونریزی و کبودی پس از تزریق به حداقل برسد. اگر تزریق بوتاکس توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود و نیازی به هیچگونه نگرانی نیست. اگر اولین بار باشد که قصد تزریق بوتاکس دارید، مطالعه موارد زیر می تواند به شما کمک کند.

قبل از تزریق بوتاکس

اکثریت افراد در حین تزریق بوتاکس درد و ناراحتی چندانی حس نمی کنند. اما گاها در برخی موارد بویژه زمانی که پوست کف دست یا کف پای شما به دلیل تعرق بیش از حد تحت درمان با تزریق بوتاکس باشد، ممکن است قبل از تزریق ناحیه تحت درمان بی حس شود. در اینصورت پزشک از بی حس کننده موضعی، بی حسی با یخ و ماساژ ناحیه برای کاهش درد و ناراحتی بیمار استفاده می کند.

حین تزریق بوتاکس

معمولا تزریق بوتاکس در مطب پزشک انجام می شود. پزشک از سوزنی نازک برای تزریق دوز کمی از سم بوتولینوم به پوست یا عضلات شما استفاده می کند. تعداد تزریق مورد نیاز شما نیز به عوامل متعددی اعم از اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد. تزریق بوتاکس معمولا تنها ۳۰ دقیقه زمان می برد اما این مدت زمان ممکن است بسته به اندازه ناحیه تحت درمان متغیر باشد.

بعد از تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس، نباید نواحی تحت درمان را تا ۲۴ ساعت ماساژ داده یا بمالید. این اجتناب به این منظور صورت می گیرد تا از پخش شدن سم به نواحی دیگر جلوگیری شود. همچنین باید به مدت ۲ روز از ورزش سنگین، آفتاب گرفتن، سونا رفتن و خوابیدن بر روی ناحیه‌ ای که بوتاکس به آن تزریق شده خودداری کنید. شما می توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس فعالیت‌ های روزمره خود را از سر بگیرید و پزشکتان نیز تمامی موارد احتیاطی و باید‌ها و نباید‌های پس از تزریق بوتاکس را به شما ارائه خواهد کرد.

ماندگاری بوتاکس

‌نتایج تزریق بوتاکس تقریبا ۳ الی ۴ ماه با شما خواهند بود. به همین دلیل بسیاری از بیماران برای تداوم نتایج خود، جلسات ترمیمی در نظر می گیرند. با از بین رفتن اثر بوتاکس، چین و چروک‌ های پوستی مجددا ظاهر می شوند که این تزریق‌ های ترمیمی از این امر جلوگیری کرده و موجب جوانسازی پوست می شوند. جلسات ترمیمی منجر به ماندگاری طولانی مدت نتایج می شوند. بسیاری از بیمارانی که سال‌ ها این درمان را دریافت می کنند، به مرور زمان به جلسات ترمیمی به مراتب کمتری نیاز پیدا می کنند.

سن مناسب تزریق بوتاکس


تزریق بوتاکس برای مراجعین بالای ۱۸ سال تایید شده است. اما بیشتر متخصصین معتقدند مراجعین بالای ۲۰ سال و یا اوایل ۳۰ بهترین سن برای جلوگیری از عمیق شدن چین و چروک صورت است.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

شماره تماس

01341219506-7

09113405504

09021453930

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *