• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

بوتاکس کف دست : فواید، عوارض و مراقبت‌ها

بوتاکس کف دست یکی از روش هایی است که بدرمان عرق کف دست با بوتاکس میتوان از آن استفاده کرد. بوتاکس در واقع یک نوع سم است که از گونه ای باکتری ساخته می شود. این سم هنگامی که به عضله ای تزریق شود، باعث میشود آن عضله به طور موقت فلج شود. زمانی که فرد با مشکل هایپرهیدروز کف دست مواجه است، متخصص با تزریق بوتاکس در آن ناحیه، اقدام به فلج موقت اعصابی می کند که در کف دست وظیفه فعال کردن غدد تعریق را به عهده دارد و باعث میشود تعرق در کف دست کمتر شود.

عوارض بوتاکس کف دست

عوارض بوتاکس کف دست چندان نگران کننده نیست. خوشبختانه این نوع تزریق بوتاکس عوارض خطرناکی برای بیمار به دنبال ندارد. اما اگر دکتر شما چندان حرفه ای نباشد و متخصص این کار نباشد، مواردی همچون کبودی در محل تزریق به طور موقت، بروز ضعف در عضلات محل تزریق، خون مردگی و لخته شدن خون در ناحیه زیر پوست را به عنوان عوارض بوتاکس کف دست میتوان عنوان کرد که همه ی این موارد به صورت موقت خواهند بود.

فواید بوتاکس کف دست

از فواید بوتاکس کف دست، میتوان به تزریق بوتاکس برای درمان هایپرهیدروز اشاره کرد. این سم زمانی که به یک عضله تزریق شود، باعث فلج موقت آن عضله می شود. زمانی که فرد مشکل هایپرهیدروز کف دست را دارد، متخصص با تزریق بوتاکس به کف دست، اقدام به فلج موقت اعصابی می کند که در کف دست وظیفه فعال کردن غدد تعریق را به عهده دارند.  به طورمثال افرادی که ساکن مازندران و یا شهرهای مرطوب هستند، و از تعرق بیش از حد کف دست های خود رنج میبرند، بوتاکس کف دست میتواند راه حل مناسبی برای حل مشکل آنها باشد.

بوتاکس کف دست : فواید، عوارض و مراقبت‌ها

مراقبت های لازم، قبل از بوتاکس کف دست

مراقبت های لازم قبل از بوتاکس کف دست یکی از کارهاییست که باعث تاثیرگذاری بیشتر بوتاکس خواهند شد. یکی از مهم ترین اقدامات قبل از تزریق بوتاکس کف دست، شرکت کردن در جلسات مشاوره و صحبت در خصوص شرایط پزشکی یا موارد دیگر است. توصیه می شود که چند روز قبل از تزریق، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و نوافن خودداری شود، چرا که این داروها می توانند احتمال کبودی در ناحیه تزریق را افزایش دهند. به علاوه این که، پزشک را در جریان تمام داروهایی که مصرف می کنید، قرار دهید. موارد زیر از جمله موارد دیگری که باید قبل از انجام تزریق رعایت کنید، عبارت اند از:

۱_ چند روز قبل از تزریق بوتاکس برای درمان تعریق کف دست و کف پا، از خوردن غذاهای بسیار چرب خودداری کنید.

۲_  از یک هفته قبل از تزریق، از استعمال هر نوع دخانیات اجتناب کنید.

۳_ یک هفته قبل از تزریق، به هیچ وجه مشروبات الکلی استفاده نکنید.

۴_ همان طور که گفته شد، 24 ساعت قبل از تزریق، از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید

۵_ از خوردن مواد غذایی همچون مارچوبه، سیر، پیاز و غذاهایی که شامل این مواد هستند، و همچنین نوشیدن قهوه خودداری کنید.

مراقبت بعد از بوتاکس کف دست

مراقبت های لازم بعد از بوتاکس کف دست را باید جدی گرفت تا از بروز عوارض تزریق بوتاکس جلوگیری کنید. اگر تزریق بوتاکس را در یک کلینیک تخصصی و توسط افراد حرفه ای و کار بلد انجام بدهید، پس خیالتان از بابت عوارضی که ممکن است با آن رو به رو شوید راحت باشد. اما به هر حال لازم است که شما پس از تزریق بوتاکس مراقبت هایی را انجام دهید تا دچار مشکل نشوید. مانند:

۱_ تا ۲۴ ساعت پس از تزریق کف دست خود را ماساژ ندهید.

۲_ فعالیت فیزیکی سنگین را ممنوع کنید.

۳_ دستان خود را با آب داغ نشویید.

۴_ در صورت بروز کبودی، جهت درمان به پزشک خود مراجعه کنید.

۵_ بهتر است تا سه روز بعد از جلسه درمانی، از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

۶_ تا 24 ساعت بعد از درمان، از رفتن به سونا و جکوزی خودداری کنید.

۷_ تا 1 الی 2 روز پس از تزریق، دخانیات استعمال نکنید و مشروبات الکلی استفاده ننمایید.

کلینیک زیبایی میها واقع در لاهیجان با بروزترین خدمات مراقبت و زیبایی پوست و مو در خدمت شما میباشد.

01341219506-7

09021453930

09113405504

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *