• گیلان ، لاهیجان ، شیشه گران،بهشتی9،ساختمان بهشت،طبقه 2، واحد 3 و 4
  • تلفن تماس :  7 الی 01341219506 | 09021453930
  • شنبه - پنجشنبه   8 صبح - 21 شب

تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست

یکی از پرطرفدارترین روش هایی که افراد در دنیا برای جوانسازی پوست خود استفاده می کنند، تزریق بوتاکس است. این کار بسیار برای از بین بردن چین و چروک مناسب بوده و از سابقه ی 50 ساله در علم پزشکی بهره مند می باشد. اما تقریبا 15 سال است که به این مزیت بوتاکس پی برده اند که می توان خطوط پوستی را نیز با آن از بین برد.

بوتاکس از چه موادی تشکیل شده است و چیست؟

بوتاکس به نوعی داروی تزریقی می باشد، که برای از بین بردن خطوط و چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این داروی تزریقی از سم بوتولینوم نوع A ساخته و برای فلج کردن عضلات به صورت موقتی استفاده می شود.

با تزریق بوتاکس می توان عضلات حرکتی صورت را فلج نمود و خطوط ایجاد شده چین و چروک را از بین برد. چون تنها دلیل بروز چین و چروک بر روی پوست، حرکت عضلات است. باید بگوییم این روش تزریقی جزو دسته های کم تهاجمی به شمار می رود.

از این رو هم ایمن و هم موثر می باشد. با تزریق بوتاکس به راحتی می توان ظریف ترین خطوط پوست را در اطراف چشم از بین برد. البته باید بیان نماییم که استفاده از بوتاکس می تواند خط اخم و خط افقی پیشانی را نیز از بین ببرد.

 

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است؟

باید بگوییم استفاده از داروی بوتاکس در بدن، خطرات سمی تولید شده توسط باکتری را ندارد پس لزومی به ترسیدن نخواهد بود. از طرف دیگر بایدخاطر نشان کنیم گه این سم تنها زمانی کشنده است، که وارد جریان خون شود. که در تزریق بوتاکس معمولا این دارو به صورت موضعی استفاده می شود.

از نظر سازمان دارویی آمریکا( FDA)، سازمان بهداشت ایران، و دیگر سازمان های نظارتی برای سلامت و درمان، تزریق بوتاکس را برای جوانسازی پوست ایمن و بی خطر دانسته اند.

 

توضیح مختصری در رابطه با سم بولوتونیوم

در تمامی داروهای تزریق بوتاکس می توانید این سم را مشاهده کنید. سمی که قادر است عملکرد اعصاب را به صورت موقتی از بین ببرد. از این رو برای اعصاب و نوروتوکسین استفاده می شود. عضلات ارادی که در صورت وجود دارند، تنها زمانی از فعالیت خود دست میکشند، که فرمان از طرف مغز و سیستم های اعصاب به ان ها منتقل شود.

از این رو زمانی که سم بولوتونیوم وارد سیستم های اعصاب می شود، عملکرد اعصاب حرکتی را مختل نموده و عضله فلج می گردد. بولوتونیوم از باکتری کلستریدیوم بولوتونیوم ساخته می شود. این تلفیق بولوتونیوم با باکتری، سمی کشنده و طبیعی به وجود می آورد.

فقط 70 میلی گرم از این سم برای کشتن یک انسان 70 کیلوگرمی کافیست. غذاهای کنسروی را نیز اگر نجوشانید، منجر به پیدایش بوتولیسم می گردد که سمی کشنده است.

دوز بوتاکس مورد استفاده برای جوانسازی پوست، بسیار کم و بی خطر می باشد. اگر در تزریق بوتاکس از دوز های بالاتر استفاده شود، می تواند عوارضی را برای انسان به دنبال داشته باشد.
طبق تحقیقات صورت گرفته، تنها 3 درصد از افرادی که بوتاکس نموده اند، دچار عوارض شده اند. که در بیشتر موارد نیز تزریق بوتاکس به دست افراد نامناسب و به صورت غیر بهداشتی صورت گرفته است.
در کشور آمریکا بین سالهای 1989 تا 2003 تنها 36 نفر پس از بوتاکس دچار عوارض شدند. که از این میان 13 نفر شان به دلیل دیگری دچار عوارض تزریق بوتاکس شدند.
خطرات ناشی از بوتاکس برای زیبایی به مراتب کمتر از استفاده آن برای روش های درمانی دیگر است. طبق آمار بسیاری از افرادی که به عوارض حاد تزریق این دارو مبتلا شده بودند، به دلیل استفاده از تزریق درمانی بوتاکس بوده است.

 

هشدار مهم : از تزریق بوتاکس در آرایشگاه جدا خودداری کنید!

بسیاری از افراد برای این که هزینه های کمتری جهت بوتاکس بپردازند، ترجیح می دهند در آرایشگاه ها اقدام به این عمل نمایند. اما باید گفت این عمل کاملا اشتباه است. حتما برای بوتاکس به مراکز درمانی مراجعه نموده و از زیر نظر پزشکان متخصص قرار گیرید.

وزارت بهداشت تنها به مراکز درمانی همچون درمانگاه ها، بیمارستان ها و کلینیک ها اجازه تزریق بوتاکس استفاده و داده است. پس بهتر است با مراجعه به آرایشگاه ها خودتان را در خطر نیندازید.

از جمله عواقبی که تزریق بوتاکس در آرایشگاه ها برای شما به دنبال دارد، می توانیم به دو مورد اشاره نماییم.

احتمال بروز عوارضی همچون عدم تقارن یا ایجاد دوبینی، افتادگی پلک و.. در مراکز آرایشی وجود دارد. این افراد به هیچ عنوان قادر نخواهند بود عوارض ناشی از تزریق بوتاکس را رفع نمایند.
معمولا در این مراکز آرایشی از بوتاکس های غیر استاندارد استفاده می شود. از آنجایی که استفاده از داروی بوتاکس تنها برای پزشکان مقدور است، پس آرایشگاه ها مجبور هستند از بوتاکس های قاچاقی برای تزریق استفاده کنند. همانطور که می دانیم تزریق بوتاکس قاچاقی بدون شک عوارض و آلرژیک های بسیاری به دنبال خواهد داشت.
علاوه بر موارد یاد شده، باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از بوتاکس حتما به مراکز درمانی مجهز و معتبر مراجعه کنید. زیرا حضور پزشکان کم تجربه و غیر ماهر، می تواند خطرات بیشتری را برای شما به بار آورد.

 

تزریق بوتاکس در کلینیک تخصصی پوست و مو رز

کلینیک پوست و مو و زیبایی رز با داشتن تمامی مجوز های لازم از وزارت بهداشت مکانی امن و ایمن برای مراجعه کنندگان به این کلینیک تدارک دیده تا بتوانند تمامی خدمات زیبایی خود را با اطمینان کامل و اعتماد به این مجموعه بزرگ و سر افراز دریافت کنند. ما در کلینیک رز مفتخریم که دارای پزشکان و کادر پزشکی مجربی هستیم که تمامی دوره های لازم برای انجام خدمات زیبایی را به طور تمام و کمال گذرانده و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

 

تاییدیه ها، برند ها و تاریخچه ی تزریق بوتاکس

سم بولوتونیوم اولین بار توسط یک چشم پزشک به نام آلن اسکات برای اختلالات چشمی مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن استفاده از بوتاکس در سال 1989 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا تایید گردید.

در طول استفاده از این سم، آلن اسکات متوجه شد که برخی شیارهای عمیق بین خط ابرو از بین رفته است. حتی کاملا ناپدید شد. از این رو در سال 2002 سازمان FDA استفاده از داروی بوتاکس را برای از بین بردن خطوط ابرو تایید نمود. در سال 2013 تزریق بوتاکس فراتر رفته و برای از بین بردن چین و چروک های صورت نیز مورد استفاده قرار گرفت و توسط سازمان دارویی آمریکا تایید شد.

بیش از 4.5 میلیون نفر در سال 2016 اقدام به تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک صورت خود نمودند. این روند همچنان ادامه داشته و از افزایش بالایی نیز برخوردار شده است. می توانیم بیان نماییم که استفاده از بوتاکس برای جوانسازی پوست ، از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است.

 

برند های مورد تایید داروی بوتاکس

تنها کشوری که تا سال 2009 موفق به دریافت تاییدیه سازمان دارویی برای ساخت داروی بوتاکس گردید، برند شرکت آلرگان بود. از این رو به نام تزریق بوتاکس شهرت یافت. در صورتی که باید بگوییم بوتاکس تنها یکی از فواید آن تزریق برای جوانسازی است.

باید خاطرنشان کنیم که بوتاکس تولیدی شرکت آلرگان در ایران به خوبی یافت نمی شود و به ندرت هم از آن استفاده می کنند. فعلا برند دیسپورت انگلستان در 65 کشور دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پر مصرف ترین بوتاکس های ایران دیسپورت می باشد که همه عوارض و فواید آن شبیه به تزریق بوتاکس شرکت آلرگان است.

برند نورونوکس کشور کره هم دومین برند معروف بوتاکس در ایران می باشد، که نسبت به دیسپورت از قیمت و اثر بخشی کمتری برخوردار است. نورونوکس مورد تایید شرکت دارویی آمریکا نمی باشد، اما در ایران بسیار استفاده می شود.

سومین برند بوتاکس که در ایران استفاده می شود، برند مسپورت است. این برند نسبت به دیگر برند ها از قیمت کمتری برخوردار بوده و از لحاظ کیفیتی نیز با دیگر نمونه های خارجی رقابت می کند.

کاربردهای تزریق بوتاکس

بیشترین استفاده از بوتاکس در ایران، جهت برطرف کردن چین و چروک است. کاربرد های بوتاکس را می توانیم به دو دسته ی درمانی و زیبایی تقسیم کنیم.

کاربرد های درمانی بوتاکس

مثانه ی بیش فعال یا پرکاری مثانه
میگرن های شدید
پرش پلک یا پریدن عضلات چشم
افتادگی پلک
درمان گرفتگی عضلات گردن
درمان تعدادی از اختلالات عصبی همچون فلج مغزی
درمان تعریق زیاد در برخی نواحی بدن

کاربرد های زیبایی تزریق بوتاکس

از بین بردن چین و چروک و خطوط ایجاد شده در گردن
کشدن و بالا بردن نوک بینی
رفع خطوط افقی و عمودی پیشانی
بالا بردن گوشه های خارجی لب
درمان چین و چروک اطراف چشم که به چروک پنجه کلاغی شهرت دارند
محو کردن خطوط اخم مابین ابرو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *